  • 1. Data: 2006-10-04 08:05:49
    Temat: Podatek spadkowy
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Mam pewien dylemat. Otóż, pewna osoba dostała spadek po swojej ciotce,
    która od bardzo wielu lat mieszkała w USA. Jakaś ichniejsza firma
    prawnicza przysłała list z kondolencjami i zawiadomieniem o spadku.
    Spadkiem jest pewna kwota pieniędzy w walucie USD. Przyjdą one przelewem
    do banku. I moje wątpliwości. Jak to ma się do naszych przepisów o
    podatku od spadku?? Czytałem tą ustawę i nic z niej nie zrozumiałem
    (może dlatego nie jestem prawnikiem). Czy to trzeba zgłaszać do US? Co
    grozi, jak się nie zgłosi? Zaznaczam, że cała sprawa spadkowa, o ile tak
    można powiedzieć, odbywała się za Atlantykiem.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster