  • 1. Data: 2006-10-04 09:19:49
    Temat: ile czasu ma policja na wystawienie mandatu
    Od: dydek <r...@n...wp.pl>

    Witam.
    Jak w temacie.
    Jechałem samochodem i na trasie zauważyłem tylko błysk fotoradaru :)
    Przekroczyłem prędkość o jakieś 30km/h. Było to jakieś 2 mc-e temu. Do
    tej pory nie dostałem nic. Czy wydział, który zajmuje się nakładaniem
    mandatów ma jakiś czas na przesłanie go do mnie? Jeżeli tak, to gdzie
    szukać o tym informacji?

    Dzięki z góry za info :)

    dydek

  • 2. Data: 2006-10-04 13:32:14
    Temat: Re: ile czasu ma policja na wystawienie mandatu
    Od: "Buxi" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dydek" <r...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma jakiś czas na przesłanie go do mnie? Jeżeli tak, to gdzie szukać o tym

    Zależy :D czy w puszce byl foto radar moze był zaslepiony.... i nie zrobil
    zdjęcia bo go tyam nie było ;) miałes szczęście !!

  • 3. Data: 2006-10-04 14:12:57
    Od: "redfoxred" <v...@g...pl>

    dydek napisał(a):
> [...]
    > tej pory nie dostałem nic. Czy wydział, który zajmuje się nakładaniem
    > mandatów ma jakiś czas na przesłanie go do mnie? Jeżeli tak, to gdzie

    USTAWA
    z dnia 24 sierpnia 2001 r.
    Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.

    Art. 97. § 1. W postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi
    inaczej, funkcjonariusz uprawniony do nakładania grzywny w drodze
    mandatu karnego może ją nałożyć jedynie, gdy:
    1) schwytano sprawcę wykroczenia na gorącym uczynku lub
    bezpośrednio po popełnieniu wykroczenia,
    2) stwierdzi popełnienie wykroczenia naocznie pod nieobecność
    sprawcy albo za pomocą urządzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie
    zachodzi wątpliwość co do osoby sprawcy czynu
    - w tym także, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezbędnym
    zakresie czynności wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po
    ujawnieniu wykroczenia. Nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego
    nie może nastąpić po upływie 14 dni od daty ujawnienia czynu w
    wypadku, o którym mowa w pkt 1, i 30 dni w wypadku, o którym mowa w
    pkt 2.
    § 2. Sprawca wykroczenia może odmówić przyjęcia mandatu karnego.
    § 3. Funkcjonariusz nakładający grzywnę obowiązany jest określić
    jej wysokość, wykroczenie zarzucone sprawcy oraz poinformować
    sprawcę wykroczenia o prawie odmowy przyjęcia mandatu karnego i o
    skutkach prawnych takiej odmowy.

  • 4. Data: 2006-10-05 23:10:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006, redfoxred wrote:

> [...]
    > nie może nastąpić po upływie 14 dni od daty ujawnienia czynu w
    > wypadku, o którym mowa w pkt 1, i 30 dni w wypadku, o którym mowa w

    ...przy czym do kompletu może brakować informacji, że z braku
    możliwości wystawienia mandatu sprawę należy skierować do sądu :]

    pzdr, Gotfryd