  • 1. Data: 2004-12-06 18:21:59
    Temat: ciekawy problem - sprzeczne oferty
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    na allegro gość sprzedaje telefon

    Dla nieklikaczy skrót historii

    aukcja telefonu jest wystawiona z ceną "kup teraz" 1 zł
    ale w opisie aukcji jest postanowienie:
    "!!!AUKCJA MA FORME OGŁOSZENIA - KUPUJESZ TELEFON ZA 360 ZŁ A NIE ZA 1
    ZŁ!!!"

    Ewidentnie gość chce zaoszczędzic parę złotych na prowizji.
    Ale jak to się ma z punktu widzenia prawa? Wystawiający składa ofertę ale
    jak jest jej treść? Cena to 1 zł czy za 360 zł?
    Czy kliknięcie "kup teraz" to przyjęcie oferty sprzedaży za 360 zł czy
    może pozorne przyjęcie oferty kupna za 1 zł ukrywające zawarcie umowy
    sprzedaży za 360 zł?
    Czynność prawna pozorna jest nieważna, co nie uchybia ważności czynności
    prawnej ukrytej.
    Ale czy zastrzezenie pozorności oświadczenia zawarte w opisie aukcji można
    uznać za wystarczające? Czy może potraktować to jako reservatio mentalis.
    jakieś opinie?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 2. Data: 2004-12-06 19:08:45
    Temat: Re: ciekawy problem - sprzeczne oferty
    Od: "Lori" <l...@p...com>

> [...]
    > uznać za wystarczające? Czy może potraktować to jako reservatio mentalis.

    wydaje mi się że jest to przynajmniej złamanie regulaminu allegro

    mam zamiar to zgłosić

    pzodr.

  • 3. Data: 2004-12-06 19:17:01
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2004 20:08:45 +0100, Lori <l...@p...com> napisał:

    > wydaje mi si? ?e jest to przynajmniej z?amanie regulaminu allegro
    >
    > mam zamiar to zg?osi?

    obija się to po alt.pl.allegro, więc już pewnie zgłoszono. Zrestą ktoś
    kliknął za złotówk,e, i za chwilę telefon był znowu wystawiony

    --
    Falkenstein
    skazania.