  • 1. Data: 2009-09-10 08:07:51
    Temat: aktualizacja płatna-bezpłatna?
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Witam.
    Kupiłem urządzenie do nawigacji samochodowej Navigo - na opakowaniu
    produktu, na karcie z kodem licencji, oraz do niedawna na stronie www
    producent zapewnia o bezpłatnej comiesięcznej aktualizacji
    oprogramowania(mapy) i rzeczywiście do pewnego czasu aktualizacje były
    do pobrania bez żadnych opłat.Obecni producent informuje, że jednak
    aktualizacja map będzie płatna i umieszcza na stronie www stosowny
    cennik. Fakt zapewnienia bezpłatnych aktualizacji odegrał w miom
    przypadku znaczącą rolę w podjęciu decyzji o zakupie tego a nie innego
    urządzenia - czuje się oszukany przez producenta, ponieważ teraz będę
    musiał za aktualizacje płacić.
    Rodzą się dwa pytania:
    Czy istnieją jakieś przepisy, które pozwolą wyegzekwować bezpłatne
    pobieranie aktualizacji w/g wcześniejszych zapewnień producenta?
    Czy możliwy jest zwrot urządzenia i odzyskanie zapłaconej kwoty za
    urządzenie, które w/g mnie nie odpowiada juz na chwilę obecną
    specyfikacji wyszczególnionej na opakowaniu?

  • 2. Data: 2009-09-10 10:33:40
    Temat: Re: aktualizacja płatna-bezpłatna?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    WIHEDCNF wyskrobał(a):
> [...]
    > cennik. Fakt zapewnienia bezpłatnych aktualizacji odegrał w miom
    > przypadku znaczšcš rolę w podjęciu decyzji o zakupie tego a nie innego
    > urzšdzenia - czuje się oszukany przez producenta, ponieważ teraz będę
    > musiał za aktualizacje płacić.
    > Rodzš się dwa pytania:
    > Czy istniejš jakieœ przepisy, które pozwolš wyegzekwować bezpłatne
    > pobieranie aktualizacji w/g wczeœniejszych zapewnień producenta?
    > Czy możliwy jest zwrot urzšdzenia i odzyskanie zapłaconej kwoty za
    > urzšdzenie, które w/g mnie nie odpowiada juz na chwilę obecnš
    > specyfikacji wyszczególnionej na opakowaniu?

    Typowa niezgodność towaru z umową. Możesz żądać np. obniżenia ceny i koszt
    zakupu mapy.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-09-11 14:42:38
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote in message
    > Typowa niezgodność towaru z umową. Możesz żądać np. obniżenia ceny i koszt zakupu
    > mapy.

    tyle ze sugerowalbym sprawdzic czy nie jest napisane ze np. aktualizacje
    sa darmowe jak dlugo producent bedzie chcial i moga byc platne w kazdej
    chwili - bo pewnie jest, w koncu po to maja swoich prawnikow...

  • 4. Data: 2009-09-11 15:17:24
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    .

    > tyle ze sugerowalbym sprawdzic czy nie jest napisane ze np. aktualizacje
    > sa darmowe jak dlugo producent bedzie chcial i moga byc platne w kazdej
    > chwili - bo pewnie jest, w koncu po to maja swoich prawnikow...

    Dokładnie. Radzilbym sie zapoznac z regulaminem dostawcy mapy. Powinien byc
    na www. Na pewno zastrzegl sobie prawo do zmian w regulaminie.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 5. Data: 2009-09-11 16:10:48
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "SQLwysyn"

    > Dokładnie. Radzilbym sie zapoznac z regulaminem dostawcy mapy.
    > Powinien byc na www. Na pewno zastrzegl sobie prawo do zmian w
    > regulaminie.

    Przeszukałem dokładnie www producenta, niestety strona się zmieniła i
    nie ma już słowa o bezpłatnych aktualizacjach, pojawił się za to cennik
    aktualizacji. Jedynymi dostępnymi dla mnie informacjami jest opis na
    opakowaniu i informacja zawarta na karcie informacyjnej z numerem
    licencji

  • 6. Data: 2009-09-12 06:08:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    WIHEDCNF napisał(a):

> [...]
    > aktualizacji. Jedynymi dostępnymi dla mnie informacjami jest opis na
    > opakowaniu i informacja zawarta na karcie informacyjnej z numerem

    Ważna jest treść licencji w dniu zawarcia umowy.

    j.

  • 7. Data: 2009-09-12 09:47:55
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "januszek"

    > Ważna jest treść licencji w dniu zawarcia umowy.

    Oprogramowanie było "fabrycznie" zainstalowane na urządzeniu, więc
    licencji nie dane mi było zobaczyć, nie ma jej także w opakowaniu
    produktu jedyne co udało mi się znaleźć to opis urządzenia na którymś z
    portali
    .http://www.de-best.com.pl/sklep1/index.php?p=produc
    tsMore&iProduct=10

  • 8. Data: 2009-09-12 14:58:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    WIHEDCNF napisał(a):

> [...]
    > licencji nie dane mi było zobaczyć, nie ma jej także w opakowaniu
    > produktu jedyne co udało mi się znaleźć to opis urządzenia na którymś z

    Ma to taką samą wartość jak napis kredą na płocie. Może zadzwoń do
    producenta i poproś o treść tekstu licencji na dzień zakupu urządzenia.

    j.

  • 9. Data: 2009-09-12 16:52:45
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "januszek"

    tsMore&iProduct=10

    > Ma to taką samą wartość jak napis kredą na płocie. Może zadzwoń do
    > producenta i poproś o treść tekstu licencji na dzień zakupu
    > urządzenia.

    Dziękuję za odpowiedzi - zwróce się pisemnie do producenta o przysłanie
    licencji.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-09-14 12:29:56
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    > Dziękuję za odpowiedzi - zwróce się pisemnie do producenta o
    > przysłanie
    > licencji.

    Zdaje się, że producent ma problem z samym sobą, ponieważ na prośbę o
    licencję - odpisali, że: "aktualizacje na chwilę obecną są bezpłatne" -
    nie będę się już dopatrywał w tym sensu, szkoda mojego czasu