  • 1. Data: 2007-07-15 20:02:59
    Temat: Zwrot towaru zakupionego na Allegro
    Od: Milunka <k...@o...pl>

    zakupiłam skuter za 18000 zł na Allegro opcja Kup Teraz. Pojechałam
    odebrać go osobiście. działał, jednak jak przyjechałam do domu po
    dwóch godzinach "padł".
    zadzwoniłam do sprzedawcy, przedstawiłam sprawę i w związku z
    zaistniałą sytuacją ( nie minęła nawet doba) chcę go mu zwrócić i
    odzyskać swoje pieniądze. sprzedający się zgodził ale zaczął mnie
    zwodzić z terminem. dziś dowiedziałam się, że to mój problem. i co
    teraz? mam jakieś szanse na odzyskanie pieniędzy? z góry dziękuję

  • 2. Data: 2007-07-15 20:21:10
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego na Allegro
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > zwodzić z terminem. dziś dowiedziałam się, że to mój problem. i co
    > teraz? mam jakieś szanse na odzyskanie pieniędzy? z góry dziękuję

    IMO tylko tedy jezeli udowodnisz ze sprzedajacy wiedział o jakiejs awarii i
    cie o tym nie poinformował przy sprzedazy.
    Inaczej sprzedajacy nie ma zadnego obowiazku przyjmowac zwrotu.

    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 3. Data: 2007-07-15 20:29:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Milunka" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Jeśli sprzedaż nie była dokonana w ramach prowadzenia przez sprzedającego
    działalności gospodarczej, to poniekąd ma on rację i jest to bardziej Twój
    problem, niż jego. Sprawna w chwili sprzedaży rzecz się zepsuła. W tym
    wypadku prędzej pomoże coś gwarancja producenta, o ile towar jest jeszcze
    nią objęty.

    Oczywiście można się zastanowić, czy dało by się dowieść sprzedającemu, że
    wada istniała w chwili sprzedaży, on o niej wiedział i ją podstępnie
    zataił. Ale skoro nie piszesz, jakiego to rodzaju wada, to trudno zająć w
    tym zakresie stanowisko.

    Jeśli do sprzedaży doszło w ramach działalności gospodarczej, to spokojnie
    możesz skorzystać z niezgodności towaru z umową. Ma działa, a nie działa i
    to jest właśnie ta wada. Ale i tu sprzedawca może rzecz naprawiać, a nie
    musi Ci zwracać pieniędzy.

  • 4. Data: 2007-07-16 03:08:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 15 Jul 2007 22:29:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    [...]
> [...]
    > nie działa i to jest właśnie ta wada. Ale i tu sprzedawca może rzecz
    > naprawiać, a nie musi Ci zwracać pieniędzy.

    A czy tutaj nie mamy jeszcze umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy?
    (jeżeli to jest przedsiębiorca rzecz jasna)

    p. m.

  • 5. Data: 2007-07-16 04:32:29
    Od: donwito <d...@s...poczta.onet.pl>

    mvoicem napisał(a):
    > Dnia Sun, 15 Jul 2007 22:29:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > [...]
    >
    > A czy tutaj nie mamy jeszcze umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy?
    > (jeżeli to jest przedsiębiorca rzecz jasna)

    Pani pojechała do sprzedającego i tam obejrzała i sprawdziła skuter
    przed dokonaniem zapłaty.

    dw.

  • 6. Data: 2007-07-19 00:57:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.07.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > działalności gospodarczej, to poniekąd ma on rację i jest to bardziej Twój
    > problem, niż jego. Sprawna w chwili sprzedaży rzecz się zepsuła. W tym

    Może nie wyłączyli rękojmi...

    > Oczywiście można się zastanowić, czy dało by się dowieść sprzedającemu, że
    > wada istniała w chwili sprzedaży, on o niej wiedział i ją podstępnie

    Nie musi być zatajona podstępnie. Wystarczy, że dowiedzie, że usterka
    powstałą na skutek wady istniejącej w towarze w chwili wydania.
    Niekoniecznie musi to byc proste, ale też być może.

    --
    Marcin