  • 11. Data: 2020-11-23 13:38:03
    Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 13:31, Kris pisze:

    > Mylisz się.
    > Słowo klucz "prędkość zwykle dostępna)
    > Chyba każdy operator powinien to miec w umowie lub regulamin ie
    > Orange ma: "W ramach Neostrady (Internetu) w Opcji do 80 Mb otrzymują Państwo
    dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:

    Tylko jak mam to 70% stwierdzić? :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2020-11-23 13:56:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://pro.speedtest.pl/

  • 13. Data: 2020-11-23 13:56:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 20.11.2020 o 16:24, J.F. pisze:

    >Żadna umowa nie przewiduje minimalnej prędkości. Oni tam wpisują
    >maksymalną.

    Operator gwarantuje, ze ... szybciej nie bedzie :-)

    >W mojej lokalizacji mam do pierwszego węzła TP SA około 24
    >kB/s mierzonych netTools.

    O rzeczywistych predkosciach nawet nie mowie, bo IMO:
    -trudno to rzetelnie zmierzyc,
    -ewentualne niedostatki nie wiadomo z czyjej sa winy.

    W szczegolnosci - jak ten netTools mierzy "do pierwszego wezla" ?

    Pisze tylko o predkosci lacza miedzy modemami/routerami.

    > W umowie mam 10 Mb/s i w sumie ta prędkość nie
    >przekracza. Notorycznie dzwonią do mnie z TP SA oferując 100~200 Mb/s
    >muszę im przypominać, ze do 10 nie potrafią dojść.

    No wlasnie - zamawiasz takie 80, a potem sie okazuje, ze stan linii
    jest taki ze twoje lacze sie zestawia sie na 14-18Mb/s.
    I kto jest temu winien, i czemu masz placic za 80 ?
    A przeciez mowili "sa mozliwosci techniczne".

    Tylko 100-200 to chyba swiatlowod. I moze sie okazac, ze bedzie
    dzialalo tam, gdzie neostrada na miedzianej linii 10 nie wyrabia ...

    J.

  • 14. Data: 2020-11-23 13:57:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    niedziela, 22 listopada 2020 o 01:15:50 UTC+1 Robert Tomasik
    napisał(a):

> [...]
    >maksymalnych do komputera i od komputera,
    >3) z minimalną prędkością do komputera 20 015 kb/s i od komputera 933

    I jak to rozumiec ?
    Ze czasami moze spasc do 20Mb/s, ale zazwyczaj powinno byc dostepne co
    najmniej 56Mb/s ?

    J.

  • 15. Data: 2020-11-23 14:26:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 13:58:26 UTC+1 J.F. napisał(a):

    > I jak to rozumiec ?
    > Ze czasami moze spasc do 20Mb/s, ale zazwyczaj powinno byc dostepne co
    > najmniej 56Mb/s ?

    https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pytania-i-odpow
    iedzi/pomiar-predkosci-internetu-faq/czym-sa-predkos
    ci-minimalna-zwykle-dostepna-i-maksymalna,7,0.html

    Zapisy z regulaminu orange:
    ",,Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie Państwo uzyskać
    przez 70% okresu rozliczeniowego.""

  • 16. Data: 2020-11-23 14:33:34
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > ",,Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie
    > Państwo uzyskać przez 70% okresu rozliczeniowego.""

    Przez pięć sekund dziennie? Warunki ubezpieczenia przeważnie "nieco"
    się różnią przy sprzedaży polisy i (nie)wypłacaniu ubezpieczenia :-)

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2020-11-23 15:49:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    napisał(a):

    >https://pro.speedtest.pl/

    "Certyfikat UKE" budzi respekt, ale:
    -do jakich serwerow jest mierzona predkosc ?
    -jak szybkie lacza maja te serwery?
    -w jakich sa sieciach ?
    -jaka predkosc "dostawca internetu" ma obowiazek zapewnic do takiej
    sieci ?
    -co bedzie, jak 10 ludzi naraz bedzie testowac predkosc ? A tysiac ?

    Wojny miedzyoperatorskie sie w kraju skonczyly ? Chyba tak, bo dawno
    nie slychac :-)

    J.