  • 1. Data: 2008-02-10 22:22:43
    Temat: Zakup = automatyczna zgoda na przetwarzanie danych
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    od dłuższego czasu kusi mnie prenumerata Wiedzy I Życia. Niestety
    Prószyński Media twierdzi, że zakup prenumeraty jest jednoznaczny ze zgodą
    na przetwarzanie moich danych w celach marketingowych. Nie podoba mi się
    to. Chciałbym nabyć prenumeratę bez obowiązku zgadzania się na zalewanie
    mnie śmieciami. Czy takie działanie Prószyńskiego jest zgodne z prawem? W
    jaki sposób mogę interweniować?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 2. Data: 2008-02-10 22:28:43
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 10.02.2008, o godzinie 23.22.43, na pl.soc.prawo, Tristan napisał(a):

> [...]
    > mnie śmieciami. Czy takie działanie Prószyńskiego jest zgodne z prawem? W

    Ale przecież muszą przetworzyć Twoje dane aby wysłać Ci WiŻ, przeanalizować
    ile osób z Twoje wioski kupuje gazetę, co zaproponować Tobie przy następnej
    prenumeracie itp. To nie musi być wcale wysyłanie mielonki na Twój adres.
    Zresztą zawsze masz prawo wglądu do dany i ich usunięcia z bazy
    Prószyńskiego.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 3. Data: 2008-02-10 22:34:33
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > prenumeracie itp. To nie musi być wcale wysyłanie mielonki na Twój adres.

    Przeczytaj: w celach marketingowych.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2008-02-11 00:00:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
> [...]
    > mnie śmieciami. Czy takie działanie Prószyńskiego jest zgodne z prawem? W

    Nie jest automatyczna.
    Musi mieć oddzielną zgodę.
    Z drugiej strony zgody na przetwarzanie danych w związku z prenumeratą
    mieć nie musi, ale do celów innych niż wysłanie prenumeraty używac ich
    nie moze.

  • 5. Data: 2008-02-11 07:31:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 11 luty 2008 01:00
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <foo37r$6fj$4@inews.gazeta.pl>):

    > Nie jest automatyczna.
    > Musi mieć oddzielną zgodę.

    No widzisz, ale Prószyński ma to w dupie. Twierdzi, że sam wpływ przelewu za
    prenumeratę na ich konto oznacza taką zgodę....

    Zresztą podobnie kiedyś miałem z jakimś konkursem esesmanowym. Wysłałem
    esesmana na konkurs a potem zacząłem dostawać co chwilę spam esesmanami. I
    okazało się, że wysyłając esesmana zaakceptowałem regulamin i zgodę na
    zalewanie mnie śmieciami. Musiałem zmienić numer. Od tej pory nie wysyłam
    już nic.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 6. Data: 2008-02-11 09:31:16
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 10.02.2008, o godzinie 23.34.33, na pl.soc.prawo, KsZZysiek
    napisał(a):

    > Przeczytaj: w celach marketingowych.

    Jakakolwiek analiza danych w celach marketingowych pod to będzie
    podchodziła. Nie musi to być wysyłanie ulotek czy innego śmiecia (kolega
    prenumerował WiŻ przez lata i nic innego od nich nie dostawał poza WiŻ -
    ale może coś się zmieniło od ostatniego roku?).

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 7. Data: 2008-02-11 17:03:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 10 luty 2008 23:28
    (autor Habeck Colibretto
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <bb6bwprnq4ef$.dlg@habeck.pl>):

    > Ale przecież muszą przetworzyć Twoje dane aby wysłać Ci WiŻ,

    No. I to jest normalne przetwarzanie związane ze sprzedażą.

    > przeanalizować ile osób z Twoje wioski kupuje gazetę,

    A to nie jest związane z moimi danymi osobowymi.

    > co zaproponować
    > Tobie przy następnej prenumeracie itp.

    A ja nie chcę. Nie interesuje mnie marketoidalne tłumaczenie, ze dla mojego
    dobra coś mi będą wpychać.

    > To nie musi być wcale wysyłanie
    > mielonki na Twój adres.

    Nie musi ale może. Dlatego wkurza mnie to podejście.

    > Zresztą zawsze masz prawo wglądu do dany i ich
    > usunięcia z bazy Prószyńskiego.

    No i? Toteż z tego prawa korzystam i nie zamawiam prenumeraty. Ale chciałbym
    móc zamówić bez sprzedaży danych.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 8. Data: 2008-02-11 23:42:21
    Od: pcspec.ovh.org <j...@g...pl>

    On Sun, 10 Feb 2008 23:22:43 +0100, Tristan <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    >mnie śmieciami. Czy takie działanie Prószyńskiego jest zgodne z prawem? W

    Myślę, że mogą żądać od Ciebie wyrażenia zgody, a Ty możesz się nie
    zgodzić i nie zaprenumerować czasopisma...
    Zgoda na przetwarzanie danych musi być wyraźna, nie może być w żaden
    sposób dorozumiana.
    Kupując towar, zawierasz umowę ze sprzedawcą. Oznacza to, że
    sprzedawca może przetwarzać Twoje dane w celu jej realizacji (np.
    adres na który należy wysłać przesyłkę) - nie oznacza w najmniejszym
    stopniu, że może je przetwarzać w celach marketingowych.

    Pozdrawiam
    Jarosław Żabówka

    PS
    Zapraszam na forum grupy administratorów bezpieczeństwa informacji:
    http://www.goldenline.pl/forum/abi

  • 9. Data: 2008-02-12 00:12:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Feb 2008, pcspec.ovh.org wrote:

> [...]
    [...]
    > Myślę, że mogą żądać od Ciebie wyrażenia zgody, a Ty możesz się nie
    > zgodzić i nie zaprenumerować czasopisma...

    No i to zrobił.
    Pyta, czy dopuszczalna jest sprzedaż konsumencka z takim zastrzeżeniem?

    IMVHO, to poza konkursem jest wpłata i po uzyskaniu jej potwierdzenia
    natychmiastowe zażądanie wykreślenia z przetwarzania danych
    marketingowych.
    Skoro nie mają na stronie ceny (innej z przetwarzaniem), znaczy że
    jest niedopłatne, a zaprzestać by musieli.

> [...]
    > adres na który należy wysłać przesyłkę) - nie oznacza w najmniejszym
    > stopniu, że może je przetwarzać w celach marketingowych.

    Zajrzyj na ich stronę: oświadczają, że przesłanie im przelewu stanowi
    zgodę na przetwarzanie danych przelewającego :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-02-12 07:35:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 12 luty 2008 00:42
    (autor pcspec.ovh.org
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <l...@4...com>):

    > Myślę, że mogą żądać od Ciebie wyrażenia zgody, a Ty możesz się nie
    > zgodzić i nie zaprenumerować czasopisma...

    Czyli np. w spożywczym mogą mi powiedzieć ,,albo kupisz bułkę i zgodzisz się
    na spam albo idź głoduj''?

> [...]
    > adres na który należy wysłać przesyłkę) - nie oznacza w najmniejszym
    > stopniu, że może je przetwarzać w celach marketingowych.

    No a Prószyński twierdzi, że sam przelew do nich generuje zgodę na
    marketingowe. Podobnie kiedyś miałem z Amercomem, ale u nich zamawiałem za
    pobraniem i zamówienie kazali wysyłać emilem i napisać w nim, że oddaję im
    dane. Więc wysłałem zamówienie z regułką w stylu ,,NIE wyrażam zgody na
    przetwarzanie.... za wyjątkiem czynności bezpośrednio związanych ze
    sprzedażą '' i w końcu zdecydowali się jednak sprzedać, tylko zaczęli
    marudzić, że jakby reklamacja to mam się powoływać na cośtam. Ale to było
    jednorazowe, a nie prenumerata.

    No i nie wiem gdzie zgłaszać, jak interweniować. WiŻ mi żal....W sumie i tak
    nowy wydawca ją doprowadził do upadku, ale cośtam sobą prezentuje ciągle.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl