  • 1. Data: 2008-02-10 22:41:43
    Temat: Kiepsko oczyszczona kasza gryczana
    Od: coder <j...@o...pl>

    Jako klient od czasu do czasu zdarza mi się kupować kaszę gryczaną.
    Taką kaszę się praży i obiera z czarnych łup. I całkiem różnie ta
    kasza jest oczyszczona - raz czarnych łup nie ma albo jest kilka a
    czasami tyle, że trudno zjeść. I mam pytanie czy są jakieś regulacje
    prawne które chroniłyby mnie jako konsumenta przed takimi sytuacjami
    kiedy nie widzę jaką kaszę kupuję bo jest zapakowana w pudełku a
    okazuje się być czarna od łup(chodzi o to że część wagi stanowią łupy
    a nie kasza, a druga rzecz to czy kasza z łupami mieści się w
    definicji kaszy jako przetowrzonego produktu spożywczego)

    A jeżeli coś to reguluje to rozumie, że pozwoli mi dochodzić swoich
    praw kiedy kupię co innego(kaszę z łupami) niż chciałem(kasze). Ale
    czy wtedy jedna łupa wystarczy żeby mieć podstawy do roszczeń czy
    może dopiero 5 na kg - gdzie jest granica?

    Zna ktoś tematyke i może odpowiedzieć?