  • 101. Data: 2024-04-07 14:27:38
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-07 o 09:45, Shrek pisze:

    > Z tym że na nfz to nie bardzo sobie mozesz wybrzydzać.

    Zadania:
    Wydawanie orzeczeń i opinii lekarskich w sprawach świadczeń oraz
    kontrola prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do pracy i
    wystawiania zaświadczeń lekarskich.

    https://www.zus.pl/o-zus/praca-w-zus/praca-dla-lekar
    zypraca-dla-lekarzy-orzecznikow

    A TY snujesz jakieś opowieści dziwnej treści o aborcji, prokreacji,
    gumkach i kalendarzykach:)

  • 102. Data: 2024-04-07 15:08:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sam napisałeś, metafory. KK dopuszcza symboliczną interpretację.

    Czyli że generalnie biblia to taka książka fantasy? Metafory do czego w
    tych siedmiu dniach - autorzy znali pochodzenie wszechświata i sobie
    zapisali dla zmyłki w metaforach czy po prostu sobie zmyślili i biblia
    (a już w 100% stary testament) to bajki z mchu i paproci? No to skoro
    ktoś jednocześnie wierzy w bajki i naukę i uczestniczy w hierarchi
    bajkowych stworów, to sorry ale jakoś się to z nauką nie klei:P

    PS - pominąłeś sprawę niepokalanego poczęcia Jezusa przez ducha
    świętego, czyli nie tylko stary testament to takie metafory. Ciekawe jak
    miał ten metafora na nazwisko;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 103. Data: 2024-04-07 15:19:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 12:55, nadir pisze:

    > Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale nasz system zdrowotny jest tak
    > skonstruowany, że 99% lekarzy i pielęgniarek ma prywatne firmy/praktyki
    > lub są zatrudniani przez quasi prywatne spółki. NFZ jest tylko
    > pośrednikiem między nami a nimi.

    Rozumiem. Więc nie powinna brać ani dostawać zlecen z NFZtu. No chyba że
    w godzinach pracy habit i poglądy zakonnicy odwiesza na hak w szatni i
    normalnie jest lekarzem, łącznie ze wszystkimi konsekwencjami czyli
    polecanie antykoncepcji hormonalnej jeśli takiej sobie pacjentka życzy a
    nie ma przeciwskazań, badania prenatalne itd. Tylko wtedy to nie wiem
    czy chwalić taką za to że potrafi pracę od wiary oddzielić czy gardzić
    za to że w sumie to zapisała się do zakonu a zasady ma w dupie.

    > Może ona jest oświeconą zakonnicą i bardziej na poważnie bierze naukę
    > niż biblię?

    W takim razie powinna się wypisać z zakonu. Nie da się poważnie
    traktować bajek i nauki jednocześnie.

    > Ci wszyscy, wcześniejsi reformatorzy Kościoła też zaczynali
    > swoją przygodę z Bogiem od biblii.

    Szczrze to nie sądzę. Dlaczego od razu od bibli - większość katoloków
    nigdy biblii nie przeczytała - sądzę że większość duchowieństwa również.

    > Ja od lekarza oczekuję skuteczności.

    Ja też - a ta się własnie opiera o wiedzę medyczną a nie gusła.

    To samo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 104. Data: 2024-04-07 15:22:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Łatwiej przejść przez cierpienie (skoro to nieuniknione) widząc jakiś w
    > tym sens n na przyszłość.

    ŁAtwiej przejść przez cierpienie na środkach przeciwbólowych. W
    przypadku chorych termalnie to mówienie o cieprieniu w imię sensu w
    przyszłości brzmi jak kiespski żart.

    > Ateiści nawet zawłaszczyli sobie ten termin (cierpienie uszlachetnia) i
    > mają "co nas nie zabije, to nas wzmocni" :)

    Dlaczego akurat ateiści?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 105. Data: 2024-04-07 15:28:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 13:50, alojzy nieborak pisze:

    > cyt. 2008
    > Watykan: teoria ewolucji nie jest sprzeczna z Biblią

    Co najlepiej pokazuje że następuje to robienie kurwy z logiki - jak to
    nie jest sprzeczna?

    W jednej teorii gatunki powstawały przez miliony lat na zasadzie doboru
    naturalnego, w książce bóg stworzył ot tak sobie chyba w środę człowieka
    ale tylko samca. Po czym zrobił mu samicę z żebra... I to jest ze sobą
    zgodne - litości...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 106. Data: 2024-04-07 15:30:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 13:00, Kviat pisze:

    > Gdy katolik przyparty jest do muru, to dopiero wtedy okazuje się, że to
    > tylko metafory.
    > Sekundę później już nie pamięta, że to tylko metafory. I tak w kółko.

    Jakiś przykłady naukowców wierzących, którzy zaprzeczają np. ewolucji,
    powstanie świata?
    Pewnie można znaleźć pojedyncze sztuki, tak jak wśród ateistów
    płaskoziemców.

    > Dlatego właśnie twierdzenie, że można pogodzić bycie księdzem/zakonnicą
    > z nauką (medycyną, fizyką...) jest absurdem.
    > Nie można.

    Dzięki Bogu... Kopernik nie przyjął święceń kapłańskich. :)

    Robert

  • 107. Data: 2024-04-07 15:39:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 09:21, Shrek pisze:

    > To może inaczej - czy policjant może być męską prostytutką (w sumie
    > chyba popularny motyw na panieńskich;)). No może nie wypada. Ale z
    > drugiej strony czemu wykluczasz, że przekona inne kurwy i z budelu zrobi
    > komisariat?;)

    Jakby Komisariat był wzorem cnót wszelakich :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 108. Data: 2024-04-07 15:41:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dla ateisty.

    Dla każdego kto nie ma sieczki we łebie.

    > A w działanie placebo wierzysz (o przepraszam, uznajesz). ;)

    W zjawisko wierzę i je uznaję. Natomiast nie przypominam sobie, żeby
    gdzieś prowadzono (w oficjalnej medycynie) kurację placebo. Wiec to
    jakby dwie różne rzeczy. Jest pewnien wyjątek - w czasie badania leków
    używa się placebo, ale nie w celu kuracji a wręcz przeciwnie - grupy
    kontrolnej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 109. Data: 2024-04-07 15:44:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Za szeroko, nie prowadzi aborcji.

    Ale na badania prenatalne w celu wykrycia wad płodu taki katolicki gin
    wysyła. I jak coś wyjdzie to bierze rodziców na spotkanie i
    profesjonalnie omawia wszystkie alternatywy i jak trzeba to skierowanie
    na aborcję wystawi?

    A jedzie mi tu czołg?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2024-04-07 15:46:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie twierdzi, jednocześnie go promuje. Czyli forsuje gorsze dla pacjenta
    > rozwiązanie. To chyba dostateczny dowód że istniej konflikt interesów?

    Gorsze od czego? Jak skręciłem nogę, to jeden chirurg radził gips, a
    drugi powiedział, że jak będę oszczędzał, to się silniejsze odrodzi.
    Wybrałem to drugie. Nie mam zielonego pojęcia, czy lepiej.

    > Trochę się dyskusja rozwinęła było o poglądach i wiedzy medycznej w
    > ogólności. Przypomnę jednak że gin to ma mieć jednak mocno większą
    > wiedzę o medycynie niż macanie cipek.

    Mam nadzieję.

    > Egzorcyzmy to gusła.

    ale co to zmienia?

    > Chyba że jakiś nawiedzony stwierdzi że to musi boleć (choć nie musi)
    > albo jeszcze lepiej że to kara za grzechy - trzeba było się nie kurwić
    > to by syfa nie złapała:P

    Boję się, ze to nie gwarancja. Można w różnych okolicznościach złapać.

    > Jest ginekologiem, to ma robić za ginekologa a nie ginekologa ale bez
    > antykoncepcji.

    A kalendarzyk?

    > Do prowadzenia ciąży też bym sobie oficera kościoła nie wybrał -
    > wyczuwam problemy już na etapie badań prenatalnych. Czyli mamy panią
    > ginekolog, co nie robi przy antykoncepcji i przy prowadzeniu ciąży. To
    > jeszcze półginekolog czy już ćwieć?

    Tworzysz problem, który następnie ofiarnie zwalczasz nawet bez
    uprawdopodobniana, że w ogóle istnieje.

    --
    (~) Robert Tomasik