  • 91. Data: 2024-04-07 10:48:11
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 10:29, Shrek pisze:

    > No więc wytłumacz jak to było z tym powstaniem świata?

    Sam napisałeś, metafory. KK dopuszcza symboliczną interpretację.

    Robert

  • 92. Data: 2024-04-07 10:59:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 10:18, Shrek pisze:

    > Ateista (i każdy normalny lekarz) powie że ból należy leczyć jeśli
    > skutki uboczne nie przekraczają korzyści. W przypadku chorych termalnie
    > sprawa jest paradoksalnie prosta.

    Łatwiej przejść przez cierpienie (skoro to nieuniknione) widząc jakiś w
    tym sens n na przyszłość.

    Ateiści nawet zawłaszczyli sobie ten termin (cierpienie uszlachetnia) i
    mają "co nas nie zabije, to nas wzmocni" :)

    Robert

  • 93. Data: 2024-04-07 12:55:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.04.2024 o 09:08, Shrek pisze:

    > W prywatnej to go rynek zweryfikuje.

    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale nasz system zdrowotny jest tak
    skonstruowany, że 99% lekarzy i pielęgniarek ma prywatne firmy/praktyki
    lub są zatrudniani przez quasi prywatne spółki. NFZ jest tylko
    pośrednikiem między nami a nimi.

    > Moja osobista opinia jest taka że biblia nie spina się z nauką więc albo
    > albo.

    Może ona jest oświeconą zakonnicą i bardziej na poważnie bierze naukę
    niż biblię? Ci wszyscy, wcześniejsi reformatorzy Kościoła też zaczynali
    swoją przygodę z Bogiem od biblii.

    > Ale ja tylko zwykłym ateistą jestem a nie wojującym, więc jak nie
    > będzie na NFZ cie i nie będzie swojego statusu duchownego ukrywał, to
    > osobiście jestem przeciw, ale w sumie to chuj mi do tego.

    Ja od lekarza oczekuję skuteczności. Jeżeli lekarzem jest zakonnica,
    mnich czy szaman, to forma wypłacania mu wynagrodzenia za tą skuteczność
    jest dla mnie drugorzędna.

    > Jak pisałem - moim zdaniem nie da się jednocześnie brać na poważnie
    > nauki i biblii jednocześnie - tak wiem zaraz się okażę że to metafory
    > same;)

    To co powiesz o gender studies? Z nauki wiadomo, że płcie są dwie, a
    ludzie z gender studies doktoraty robią.

  • 94. Data: 2024-04-07 12:58:26
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 06.04.2024 o 22:34, alojzy nieborak pisze:

    > Komu służy lekarz sądowy?

    ZUS-owi?

    --
    animka

  • 95. Data: 2024-04-07 13:00:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Sam napisałeś, metafory. KK dopuszcza symboliczną interpretację.

    Gdy katolik przyparty jest do muru, to dopiero wtedy okazuje się, że to
    tylko metafory.
    Sekundę później już nie pamięta, że to tylko metafory. I tak w kółko.
    Dlatego właśnie twierdzenie, że można pogodzić bycie księdzem/zakonnicą
    z nauką (medycyną, fizyką...) jest absurdem.
    Nie można.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 96. Data: 2024-04-07 13:01:44
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Dla Cibie dziwne, bo inne wartości wyznajesz.

    Widocznie ona doświadczona w seksie jak mało kto.

    --
    animka

  • 97. Data: 2024-04-07 13:07:17
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:20, nadir pisze:

> [...]
    > Tak przynajmniej mi się wydaje.

    > Konflikt by zachodził gdyby prawo cywilne "mówiło" coś zgoła przeciwnego
    > niż kanoniczne i odwrotnie, a takich sytuacji chyba nie ma. Dodatkowo
    > prawo kanoniczne nie jest - nie wiem jak to nazwać - prawem miejscowym.

    > Natomiast nie każdy zakonnik, to duchowny i na dodatek nie wszystkie
    > zakony podlegają pod prawo kanoniczne. Więc może nie w Polsce, i może
    > nie jako sędzia, ale wyobrażam sobie, że może być gdzieś na świecie
    > zakonnik-adwokat, to dlaczego nie może być zakonnica-ginekolog?

    Skoro zakonnica morże być rzecznikiem ZUS-u i ginekologiem to równie
    dobrze moglaby byś policjantką i walić pałą niewinnych ludzi. Brrrr
    --
    animka

  • 98. Data: 2024-04-07 13:12:06
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Bo teoretycznie może wystawić receptę na antykoncepcję.
    > Ciekawe co ma na pieczątce. :)

    No właśnie

    --
    animka

  • 99. Data: 2024-04-07 13:14:58
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Tylko, czy ubezpieczenia społeczne, to jest wykonywanie władzy
    > świeckiej? Bo sam argument celny. Dla mnie władza, to pion rządowy oraz
    > samorządowy. Przecież w Wojsku i Policji są księża.

    Prowadzą msze wojskowe, święcą limuzyny biskupów, ich pałace itd

    --
    animka

  • 100. Data: 2024-04-07 13:50:26
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-07 o 10:18, Shrek pisze:

    > Nie da się uznawać biblii i nauki bez robienia kurwy z logiki. Albo mamy
    > jakieś toerie kosmologiczne albo świat stworzył dziadek z brodą w sześć
    > dni a siódmego świętował. To samo dotyczy teorii ewolucji.

    cyt. 2008
    Watykan: teoria ewolucji nie jest sprzeczna z Biblią

    cyt2 2014
    Odniósł się też do teorii Wielkiego Wybuchu, stwierdzając, że "Big-Bang,
    który dzisiaj uważa się za początek świata, nie stoi w sprzeczności z ...

    Notuj se, bo na pregu już Ci klepałem. Zapomniałeś i znów pytasz.