  • 1. Data: 2008-01-07 22:27:33
    Temat: ZUS doktorancki
    Od: "m5c" <m...@g...pl>

    Jest sobie ustawa o z dnia 17 grudnia 1998 r.o emeryturach i rentach z
    Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, a w niej wstawiony w 2002 roku punkt 9a do
    art. 7 wymieniającego okresy nieskładkowe (ale wliczane do emerytury). Brzmi
    to następująco:
    Art. 7. Okresami nieskładkowymi są następujące okresy:
    9) nauki w szkole wyższej na jednym kierunku, pod warunkiem ukończenia tej
    nauki, w wymiarze określonym w programie studiów;
    9a) studiów doktoranckich i aspirantury naukowej w wymiarze określonym w
    decyzji o ich utworzeniu;

    Jak ZUS interpretuje punkt 9a? Zgodnie ze swoim wewnętrznym zarządzeniem
    tak, jakby przez analogię do punktu 9. Za warunek zaliczenia okresu studiów
    doktoranckich uznaje za konieczne uzyskanie stopnia doktora i to w okresie
    trwania studium i na dodatek na uczelni która to studium organizowała.

    Czyżby zapisy paragrafów ustawy przechodziły swobodnie między punktami? W
    mojej opinii gdyby ustawodawca chciał obarczyć zaliczenie okresu studiów
    doktoranckich jakimś warunkiem wpisałby go jawnie do treści punktu 9a tak,
    jak to uczynił w poprzednim punkcie. A skoro tego nie zrobił, to
    interpretacja ZUS wydaje mi się bezprawna.

    Jak można ugryźć ten absurd? Jakie instytucje mogą w tym pomóc?

  • 2. Data: 2008-01-08 00:22:20
    Temat: Re: ZUS doktorancki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m5c wrote:
> [...]
    > zrobił, to interpretacja ZUS wydaje mi się bezprawna.
    >
    > Jak można ugryźć ten absurd? Jakie instytucje mogą w tym pomóc?

    bubel prawny i już
    bo z tego zapisu wynika, że wystarczy studia zacząć by zaliczyć je do
    okresu nieskładkowych.

    Możesz odwoływać się od decyzji ZUS aż do momentu, w którym ktoś ci
    przyzna rację.
    Jak wygrasz to daj znać. Może mi się przydać.