  • 1. Data: 2008-01-07 22:11:49
    Temat: deweloper - kroki prawne przed terminem odbioru?
    Od: monikamil <k...@b...pl>

    Witam,
    sytuacja jest taka, ze deweloper nie wykonuje zapisow umowy (ogolnie
    mowiac zaniza standard inwestycji lamiac zapisy z zalacznika ze
    standardem) pytanie jest takie czy mozna przed odbiorem mieszkania
    podjac jakies kroki prawne / legalnie np przestac placic raty lub cos w
    tym stylu. Czy mozliwe sa tylko polubowne negocjacje, pisanie pism co mi
    sie nie podoba itp. Dzieki za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    KM

  • 2. Data: 2008-01-07 22:41:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Monikami" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

    Ogólnie, bo nie znając dokumentów. Jeśli wykonawca dopuszcza się
    niedbałości w zakresie wykonywanej usługi, to zawsze możesz go wezwać do
    zachowania zgodnego z prawem grożąc zerwaniem umowy. Tylko trzeba mieć
    wiarygodne materiały, ze on zaniża ten standard. Ba, w takim wypadku nawet
    dało by sie z tego oszustwo wykołować przy odpowiedniej argumentacji. W
    końcu wyłudza świadczenie za wyższy standard.

  • 3. Data: 2008-01-07 23:02:11
    Od: monikamil <k...@b...pl>

> [...]
    > nawet dało by sie z tego oszustwo wykołować przy odpowiedniej
    > argumentacji. W końcu wyłudza świadczenie za wyższy standard.

    dzieki za informacje
    Czy dobrze z tego rozumiem, ze moge napisac do dewelopera pismo, ze nie
    dotrzymuje on warunkow umowy i ze ja w zwiazku z tym nie bede wplacal
    kolejnych transz, dopoki nie zostanie wszystko poprawione ?
    Podkreslam, ze jestesmy przed oficjalnym odbiorem mieszkania - bylem
    tylko na wstepnych, nieformalnych ogledzinach.
    Generalnie chodzi o takie sprawy jak:
    w zalaczniku do umowy jest, ze na klatkach piwnien byc polozony kamien,
    a jest kladziony zwykly gres, szyby na balkonach mialy byc mleczne sa
    zwykle przezroczyste, w umowie jest podany typ grzejnikow sa inne
    kilkakrotnie tansze itp takich drobnych spraw jest nascie, pare jest
    innych - nieokreslonych w umowie np wszelkie rury sa poprawadzone po
    scianach, ale wydaje sie oczywiste, ze to jest nieprawidlowe.
    Jak takei sprawy formalnie mozna rozwiazac w tym momencie ?

    Pozdrawiam
    KM

  • 4. Data: 2008-01-07 23:09:01
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

    Użytkownik "monikamil" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakies kroki prawne / legalnie np przestac placic raty lub cos w tym
    > stylu. Czy mozliwe sa tylko polubowne negocjacje, pisanie pism co mi sie

    podstawowe pytanie: czy umowę przedwstępną masz podpisaną
    w formie aktu notarialnego czy też jest to zwykła umowa?
    Jeżeli to pierwsze to możesz spokojni wzywać do naprawienia uchybień,
    jeżeli to drugie to nie wiele zdziałasz, a deweloper jak się wkurzy
    to bezkarnie będzie mógł z tobą rozwiązać umowę.

    pzdr
    tomek

  • 5. Data: 2008-01-07 23:14:29
    Od: monikamil <k...@b...pl>

> [...]
    > jeżeli to drugie to nie wiele zdziałasz, a deweloper jak się wkurzy
    > to bezkarnie będzie mógł z tobą rozwiązać umowę.

    jezeli to pomoze to w kazdej chwili moge podpisac umowe w formie aktu,
    na razie mam zwykla

    Pozdrawiam
    KM

  • 6. Data: 2008-01-08 00:26:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek." <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeżeli to drugie to nie wiele zdziałasz, a deweloper jak się wkurzy
    > to bezkarnie będzie mógł z tobą rozwiązać umowę.

    Z tym bezkarnie bym polemizował silnie. Wziął pieniądze za kreślony
    standard, a teraz, gdy pokrzywdzony się zorientował, ze jest oszukiwany i
    domaga się zaprzestania oszustwa, to jeszcze zrywa umowę pewnie nie
    wypłacając wpłaconych pieniędzy. to bardzo silnie śmierdzi kontaktem z
    prokuratorem, zwłaszcza, że pewnie nie o 2 złote chodzi.

  • 7. Data: 2008-01-08 08:36:54
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

> [...]
    > wypłacając wpłaconych pieniędzy. to bardzo silnie śmierdzi kontaktem z
    > prokuratorem, zwłaszcza, że pewnie nie o 2 złote chodzi.

    bezkarnie, miałem na myśli że wypłaci to co wpłaciłeś,
    może nawet jakieś odsetki niewielki wypłaci,
    ale co z tego, skoro w tym czasie ceny mieszkań wzrosły o ileś tam procent
    i za te same pieniądze nie kupi się takiego samego mieszkania.
    A jak ktoś brał kredyt to jeszcze koszta kredytu dochodzą.

    pzdr
    tomek

  • 8. Data: 2008-01-08 21:54:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > i za te same pieniądze nie kupi się takiego samego mieszkania.
    > A jak ktoś brał kredyt to jeszcze koszta kredytu dochodzą.

    To będzie odpowiedzialność karna i odszkodowawcza.