  • 1. Data: 2008-01-07 08:04:22
    Temat: NIE-możność NIE-przedłużenia umowy!!! [Orange-MIX]
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Moja mama miała przez 4 lata Orange MIX. Teraz 2-ga umowa się właśnie
    skończyła.
    Mama nie chce już podpisywać 3-ciej 2-letniej umowy w Orange ale okazuje
    się, że "NIE MOŻE" bo jak poszła do "salonu" to jej powiedzieli, że "za
    późno przyszła" i "MUSI" być w Orange przez kolejne 2-lata!!!!!

    CO TO ZA ABSURD??????

    Czy to możliwe, że pracownik celowo wprowadza mamę w błąd dla
    zwiększenia "wyników"?
    (Bo chyba oczywistym jest, że zawieranie umowy PRZEZ DOMNIEMANIE jest wbrew
    Konstytucji...)
    --
    Seryozha

  • 2. Data: 2008-01-07 09:17:17
    Temat: Re: NIE-możność NIE-przedłużenia umowy!!! [Orange-MIX]
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    witek wrote:
    > chyba że umowa jest że jak się umowy nie wypowie w terminie to wówczas
    > sama się przedłuża na nastepne dwa lata na warunkach promocyjnych

    Ale czy takie coś w ogóle jest dozwolone? Już wiele się mówiło o tym, że
    często umowy i regulaminy w różnych firmach są niezgodne z obowiązującym w
    Polsce prawem i przez to nie wiążące (co do punktów w których następuje ta
    niezgodność).

    --
    Seryozha

  • 3. Data: 2008-01-08 01:13:41
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Robert Tomasik wrote:

    > To nie to samo. ustawa nie moze byc zasadnicza NIEZGODNA Z USTAWĄ. Umowa
    > tak :-)

    tylko, że wtedy jest nieważna (?)

    --
    Seryozha

  • 4. Data: 2008-01-08 01:35:05
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    witek wrote:

    > 1. umowa zawarta na czas nieokreślony za x złotych
    > 2. w okresie 2 lat obowiązuje promocja na y złotych, pod warunkiem ze
    > klient nie rozwiąze umowy
    > 3. Jeśli rozwiąże, płaci  x - y
    > 3. po upływie 2 lat promocja zostaje przedłużona na następne dwa lata.
    >
    > nie widzę problemu
    >

    > to nie jest przedłużenie umowy, bo ta jest zawarta jedna na czas
    > nieokreślony, to jest przedłużenie promocji, z której można zrezygnować
    > ale będzie się płaciło więcej od następnego okesu no i trzeba zwrócić,
    > to z czego już się skorzystało, ale warunków się nie dotrzymało.

    Ale "umowa na CZAS NIEOKREŚLONY" w/g Ciebie znaczy "DOŻYWOTNIO" ??
    Tj. że "tylko śmierć nas może rozłączyć"??

    Wszyscy znajomi bowiem mówią, że "na czas NIEOKREŚLONY" to znaczy, że "W
    KAŻDEJ CHWILI można rozwiązać"!

    --
    Seryozha

  • 5. Data: 2008-01-08 02:42:49
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Robert Tomasik wrote:
    > Ale jak już napisano zagadnienie przedłużania umowy OC normuje
    > ustawa. Przedłużenia umowy z operatorem nie, a więc co do zasady może się
    > okazać, że umowa na takich warunkach jest niezgodna z ustawą i jak
    > napisałeś nieważna.

    A więc reasumując, tak nieco praktyczniej, co powinna zrobić moja mama kiedy
    otrzymała od pracownika "salonu" tak stanowczą odmowę NIE-przedłużenia
    umowy?

    Czy jeśli umowa jest nieważna to znaczy, że można ją teraz po prostu za taką
    uznać, przestać płacić i korzystać z numeru, wnieść przy tym stosowne
    pismo-oświadczenie - a przy wszelkich roszczeniach windykacyjnych,
    sądowych wtedy zwyczajnie zaakcentować nieważność umowy?

    --
    Seryozha

  • 6. Data: 2008-01-08 06:43:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Seryozha pisze:

    > CO TO ZA ABSURD??????

    Czyta się umowy które się podpisuje ?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 7. Data: 2008-01-08 06:46:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Seryozha wrote:
> [...]
    > zwiększenia "wyników"?
    > (Bo chyba oczywistym jest, że zawieranie umowy PRZEZ DOMNIEMANIE jest wbrew

    chyba ktoś jej ciemnotę wciska

    chyba że umowa jest że jak się umowy nie wypowie w terminie to wówczas
    sama się przedłuża na nastepne dwa lata na warunkach promocyjnych.
    tylko wówczas po co byłoby chodzić do salonu co dwa lata.
    Przeczytaj co podpisywała ostatnim razem.

  • 8. Data: 2008-01-08 08:14:25
    Od: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl>

    Seryozha pisze:

> [...]
    > Polsce prawem i przez to nie wiążące (co do punktów w których następuje ta

    a niby jak jest z OC,
    automatycznie przedłużają

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski

  • 9. Data: 2008-01-08 08:19:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 08 Jan 2008 09:14:25 +0100, Marcin Gabryszewski napisał(a):

    > a niby jak jest z OC,
    > automatycznie przedłużają

    Bo tak mówi ustawa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 10. Data: 2008-01-08 10:15:58
    Od: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > Bo tak mówi ustawa.

    A tam zapewne, umowa którą dostała(i podpisała) od limonki

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski