  • 1. Data: 2003-11-14 11:27:13
    Temat: ZUS
    Od: "xxagaxx" <x...@W...onet.pl>

    Witam,

    szukam odpowiednich arykułów na temat ZUS a wszczególności
    sytuacji, że zus zajmuje konto na poczet nie zapłaconej składki.

    czy ktoś orientuje się w przepisach i odpowie mi
    czy pobory (pensję dla pracowników) nie mogą być zajęte przez ZUS

    wyżej wymienione dotyczą firmy która ma osobowość prawną (sp. z o.o)

    pozdrawiam
    xxagaxx

  • 2. Data: 2003-11-14 16:57:50
    Temat: Re: ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, xxagaxx wrote:
    [...]
    >+ czy ktoś orientuje się w przepisach i odpowie mi
    >+ czy pobory (pensję dla pracowników) nie mogą być zajęte przez ZUS

    <dywagacja>
    Dopóki pieniądze nie są "postawione do dyspozycji pracownika"
    to IMHO jeszcze jego pensją *nie są*. IMO "postawienie"
    polega na: pobraniu do kasy i podzieleniu do kopert,
    dokonaniu przelewu (jeśli pracownik się zgodził),...
    Nie mam pojęcia czy można jakoś pomalować pieniądze na koncie,
    żeby było wiadomo że dana część jest przeznaczona na pensję
    (jeszcze pensją nie będąc) - sądzę że nie.
    <\dywagacja>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-15 16:21:51
    Od: xxagaxx <x...@W...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:

> [...]
    > żeby było wiadomo że dana część jest przeznaczona na pensję
    > (jeszcze pensją nie będąc) - sądzę że nie.

    <dywagacja>
    Założenia:
    - jestem pracownikiem spółki z o.o.
    - ZUS - instytucja, która zbierając ode mnie (przez zakład mojej pracy) składki dba
    o moją
    przyszłość finansowa, gwarantuje mi rentę, emeryturę, ubezpieczenie zdrowotne
    - pracodawca zalega z ZUS powiedzmy 3 miesiące - z jakich powód: klienci firmy nie
    płacą terminowo.

    Realia:
    - ZUS zajmuje konto, zabierając zaległe składki
    - ja czyli pracownik nadal nie dostaję pensji (opóźnienie sięga 3 miesięcy)

    Pytanie:
    W mojej naiwności wierze, że skoro ZUS działa dla dobra pracownika czytaj MNIE,
    powinien brać pod
    uwagę, że pensja moja mogła być wypłacona w pierwszej kolejności...

    </dywagacja>

    pozdrowienia, xxagaxx
    (ZUS = nie dziala dla mnie a przeciwko mnie!)