  • 1. Data: 2003-03-19 08:01:54
    Temat: Re: Wynajmowanie mieszkania
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz W" <g...@a...juni.gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:b597gs$6fm$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
    > Mam pytanie znajoma posiada mieszkanie w spoldzielni mieszkaniowej , nie
    ma
    > wykupionego mieszkania na wlasnosc, mam pytanie czy moze ona wynajmowac
    > innej osobie to mieszkanie. Czy spoldzielnia moze sie doczepic ze
    wynajmuje
    > komus innemu mieszkanie.
    >

    > Za informacje z gory dzieki.

    Jeśli dobr\e zrozumiałem to jest ona posiadaczką mieszkania na tatusie
    lokatorskim. Jeśli tak jest to po ostatniej noweli ustawy o S.M. nie trzeba
    już zgody a jedynie powiadomienie. Podstawą tego jest art.9 ust.7

    Wynajmowanie lub oddawanie w bezpłatne używanie przez członka całego lub
    części lokalu mieszkalnego nie wymaga zgody spółdzielni, chyba że byłoby to
    związane ze zmianą sposobu korzystania z lokalu lub przeznaczenia lokalu
    bądź jego części. Jeżeli wynajęcie lub oddanie w bezpłatne używanie miałoby
    wpływ na wysokość opłat na rzecz spółdzielni, członek obowiązany jest do
    pisemnego powiadomienia spółdzielni o tej czynności.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-03-20 21:54:45
    Temat: Re: Wynajmowanie mieszkania z TBS-u
    Od: "pg" <p...@p...onet.pl>

    A jak wygląda sprawa wynajęcia mieszkania należącego to TBS-u, przy
    niezmienieniu jego przeznaczenia. Administratorka straszy mnie, że bez ich
    zgody nie jest to możliwe, a jeśli mnie na tym przyłapią, to rozwiążą umowę
    najmu ( jestem głównym najemcą) i wyrzucą.
    Pozdr.
    PG