  • 1. Data: 2003-03-19 07:49:35
    Temat: Urlop a zwolnienie lekarskie
    Od: "SHREK" <s...@g...pl>

    Witam

    Byłem przez 180 dni na zwolnieniu lekarskim. W 181 dniu dostałem z mojego
    zakładu pracy 7 dniowy urlop. Czy w trakcjie tego urlopu moge iść ponownie
    na zwolnienie lekarskie - np inna choroba i cagnąć to zwolnienie przez
    kolejne 180 dni ???

    Michał

  • 2. Data: 2003-03-19 14:23:57
    Temat: Re: Urlop a zwolnienie lekarskie
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    Użytkownik "SHREK" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    : Witam
    :
[...]

    Art. 8. Zasiłek chorobowy przysługuje przez okres trwania niezdolności do
    pracy z powodu choroby lub niemożności wykonywania pracy z przyczyn
    określonych w art. 6 ust. 2 - nie dłużej jednak niż przez 6 miesięcy, a
    jeżeli niezdolność do pracy spowodowana została gruźlicą - nie dłużej niż
    przez 9 miesięcy.
    Art. 9. 1. Do okresu, o którym mowa w art. 8, zwanego dalej "okresem
    zasiłkowym", wlicza się wszystkie okresy nieprzerwanej niezdolności do
    pracy, jak również okresy niemożności wykonywania pracy z przyczyn
    określonych w art. 6 ust. 2.
    2. Do okresu zasiłkowego wlicza się okresy poprzedniej niezdolności do
    pracy, spowodowanej tą samą chorobą, jeżeli przerwa pomiędzy ustaniem
    poprzedniej a powstaniem ponownej niezdolności do pracy nie przekraczała 60
    dni.
    3. Do okresu zasiłkowego nie wlicza się okresu niezdolności do pracy
    przypadającego w okresach, o których mowa w art. 4 ust. 1.
    Art. 10. 1. Jeżeli po upływie okresu zasiłkowego ubezpieczony jest nadal
    niezdolny do pracy z powodu choroby, a dalsze leczenie lub rehabilitacja
    rokują odzyskanie zdolności do pracy, okres zasiłkowy ulega przedłużeniu -
    nie dłużej jednak niż na dalsze 3 miesiące.
    2. O przedłużeniu okresu zasiłkowego, o którym mowa w ust. 1, orzeka, na
    wniosek lekarza leczącego, lekarz orzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
    3. Okres zasiłkowy, o którym mowa w ust. 1, nie ulega przedłużeniu osobie
    uprawnionej do renty z tytułu niezdolności do pracy.