  • 1. Data: 2021-04-28 21:20:09
    Temat: Wymuszenie zawarcia umowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Może komuś przyjdzie do głowy pomysł, z której strony coś takiego ugryźć.

    Jest sobie taki z lekka podupadający portal. Coś w stylu tablicy, na
    której każdy o każdym może coś tam napisać. Do przedsiębiorcy dzwoni
    handlowiec z tego portalu i pyta, czy widział niepochlebny wpis o sobie.
    Wpis z kategorii rzucania błotem, że rzekomo przedsiębiorca nieterminowo
    płaci i ma kochankę. Przedsiębiorca, który nigdy wcześniej nie zaglądał
    do tego portalu oczywiście zagląda tam i spieniony domaga się usunięcia
    tego wpisu. I tu pada propozycja, ze oczywiście może, ale musi sobie
    założyć płatne konto i bedzie mógł edytować te wpisy, a nawet usuwać.
    Oczywiście pierwsze, co się nasuwa, to jakiś kreatywny handlowiec, który
    robi w ten sposób target sprzedaży kont.

    I tu "burza mózgów" - szukam pomysłu na przepis karny. Mam kilka
    pomysłów, ale żaden mnie nie zadowala.
    --
    Robert Tomasik

  • 2. Data: 2021-04-29 03:56:37
    Temat: Re: Wymuszenie zawarcia umowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > robi w ten sposób target sprzedaży kont.
    >
    > I tu "burza mózgów" - szukam pomysłu na przepis karny. Mam kilka

    Administrator ma obowiązek usunąć treści jesli został powiadomiony, ale
    tam nie ma zdaje się odpowiedzialności karnej za nieusunięcie. Zostaje
    więc tylko chyba rozszerzone rozumienie groźby bezprawnej (kk 191), ale
    tez mi się to wydaje słabe. To się nawet chyba na pomocnictwo nie łapie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-04-29 07:33:16
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > robi w ten sposób target sprzedaży kont.
    >
    > I tu "burza mózgów" - szukam pomysłu na przepis karny. Mam kilka

    Jeśli nie ma pomysłu na dupnięcie bezpośrednie, to pośrednio go:
    ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - przepis o regulaminie i
    jego brak, niepełne informacje

    kodeks spółek handlowych - w każdym rodzaju spółki jest przepis o
    ujawnianiu kapitału, nr KRS, siedziby spółki

    ustawa o działalności gospodarczej - przepis o ujawnianiu danych
    podmiotu, ale tu chyba nie ma sankcji

    ustawa o PIT - sprawdzić go, czy płaci podatki od dochodu, ostatnie
    doniesienia prasowe, zresztą i 5 lat temu też prasa pisała, że KAS bada
    portale czy płacą podatki od dochodu

    jeszcze może ma coś na www naruszające prawa autorskie

  • 4. Data: 2021-04-29 16:18:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Apr 2021 21:20:09 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > robi w ten sposób target sprzedaży kont.
    >
    > I tu "burza mózgów" - szukam pomysłu na przepis karny. Mam kilka

    No jak to jak Robercie - zatrzymac na 48, wystapic o areszt, to wpis
    zniknie szybciej niz wpisano :-P
    A jak sie bedzie stawial, to pałka i paralizatorem go.

    Ale co - policja nie potrafi juz ustalic, kto dokonal wpisu?

    J.