    Subject: Re: Wymuszenie zawarcia umowy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>
    Date: Thu, 29 Apr 2021 07:33:16 +0200

    > Może komuś przyjdzie do głowy pomysł, z której strony coś takiego ugryźć.
    >
    > Jest sobie taki z lekka podupadający portal. Coś w stylu tablicy, na
    > której każdy o każdym może coś tam napisać. Do przedsiębiorcy dzwoni
    > handlowiec z tego portalu i pyta, czy widział niepochlebny wpis o sobie.
    > Wpis z kategorii rzucania błotem, że rzekomo przedsiębiorca nieterminowo
    > płaci i ma kochankę. Przedsiębiorca, który nigdy wcześniej nie zaglądał
    > do tego portalu oczywiście zagląda tam i spieniony domaga się usunięcia
    > tego wpisu. I tu pada propozycja, ze oczywiście może, ale musi sobie
> [...]

    Jeśli nie ma pomysłu na dupnięcie bezpośrednie, to pośrednio go:
    ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - przepis o regulaminie i
    jego brak, niepełne informacje

    kodeks spółek handlowych - w każdym rodzaju spółki jest przepis o
    ujawnianiu kapitału, nr KRS, siedziby spółki

    ustawa o działalności gospodarczej - przepis o ujawnianiu danych
    podmiotu, ale tu chyba nie ma sankcji

    ustawa o PIT - sprawdzić go, czy płaci podatki od dochodu, ostatnie
    doniesienia prasowe, zresztą i 5 lat temu też prasa pisała, że KAS bada
    portale czy płacą podatki od dochodu

    jeszcze może ma coś na www naruszające prawa autorskie