  • 1. Data: 2002-01-01 13:46:45
    Temat: Re: Wykorzystanie wizerunku osoby bez jej zgody
    Od: "Roman Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:a0sgti$plh$1@news.tpi.pl...
    > W lokalnej prasie ukazalo sie zabawne zdjecie mojej kolezanki opatrzone
    > "zabawnym" komentarzem. Oburzyla sie, zwlaszcza ze jako nauczycielce nie
    > przystaja jej takie wyglupy. To zdjecie bylo robione prywatnie przez
    > fotografa, ktory nastepnie udostepil je gazecie bez zgody mojej kolezanki.
    > Czy mozna pociagnac to odpowiedzialnosci fotografa lub gazete? Czy prawo
    > przewiduje za to jakies sankcje?
    > Wydaje mi sie, ze to podchodzi pod naruszenie dobr osobistych.

    cz\esc
    naruszenie dóbr osobistych -art. 23 kc oraz ewentualnie naruszenia prawa
    autorskiego
    Wszystko zalezy co jest dokładnie na zdjęciu. Czy kolezanka jest głównym
    tematem zdjecia czy tylko tłem , elementem całej kompozycji. W pierwszym
    wypadku zachodzi naruszenie prawa do wizerubku ( zobacz pr. aut.)
    Pozdrawaim
    Romek
    www.prawnik.net.pl

  • 2. Data: 2002-01-01 14:25:39
    Temat: Wykorzystanie wizerunku osoby bez jej zgody
    Od: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl>

    --
    mangha

    Do what thou wilt shall be the whole of the Law.