    From: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wykorzystanie wizerunku osoby bez jej zgody
    Date: Tue, 1 Jan 2002 15:25:39 +0100

    W lokalnej prasie ukazalo sie zabawne zdjecie mojej kolezanki opatrzone
    "zabawnym" komentarzem. Oburzyla sie, zwlaszcza ze jako nauczycielce nie
    przystaja jej takie wyglupy. To zdjecie bylo robione prywatnie przez
    fotografa, ktory nastepnie udostepil je gazecie bez zgody mojej kolezanki.
    Czy mozna pociagnac to odpowiedzialnosci fotografa lub gazete? Czy prawo
    przewiduje za to jakies sankcje?
    Wydaje mi sie, ze to podchodzi pod naruszenie dobr osobistych.

    --
    mangha

    Do what thou wilt shall be the whole of the Law.