  • 21. Data: 2020-07-02 22:28:46
    Temat: Re: Wybory bez pieczatki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5efe33d3$0$17354$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 02.07.2020 o 15:34, J.F. pisze:
    >Wiesz, ale to jest takie trochę "rzucanie gównem". Zawsze coś się
    >przylepi. Po pierwsze, po ujawnieniu, ze brakuje głosów członek
    >komisji

    nie wiem czy nie żona zaufania :-)

    >powinien działać, a nie wychodzić na 5 minut. nie chce mi się
    >śledzić,
    >co powinien zrobić, ale na pewno wychodzenie jest kiepskim pomysłem.

    Nie glosów a kart.
    Wyszla i karty sie znalazly.

    Oczywiscie mozna bylo wezwac dzielnych policjantow ... ciekawe co
    by/scie zrobili :-)

    Pomóc w liczeniu ... a wolno ?
    Przeszukac lokal i ch .... członków ?

    >Po drugie rozumiem, ze w tych komisjach byli zwolennicy Prezydenta
    >Dudy.
    >No ale z wyniku wyborów wynika, ze powiedzmy 40% było jego
    >zwolenników,

    w niektorych komisjach moglo byc ich np 60%, i wynik mogli podkrecic.
    A liczy sie suma z calego kraju.

    >zaś znacząca grupa była zwolennikami innych kandydatów. Nie widzę
    >powodu, by rozkład sympatii wśród członków komisji jakoś rażąco
    >różnił
    >się od rozkładu społeczeństwa. Czy ci inni nie mogli kombinować w
    >innym
    >kierunku?

    Moglo sie zdarzyc, ale to nie tak.
    Kandydatow do komisji zglaszaja komitety wyborcze.

    a co dalej ...
    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/praca
    /wybory-prezydenckie-2020-jak-zostac-czlonkiem-komis
    ji-wyborczej-ile-zarobi-czlonek/m67p2bv

    Teoretycznie, to przy 11 kandytach, PiS moglby miec 9% miejsc w
    komisji.

    Jak potem dzielą ... i kto dzieli, te miejsca, to nie wiem.

    Komisje obwodowe maja po kilka osob, wiec z grubsza polowa komitetow
    nie mialaby swojego czlowieka w danym obwodzie.
    Ale wielu kandydatow moze nie miec takiego zaplecza, zeby zglosic
    kandydatow.
    W tym roku ponoc byly w ogole trudnosci ze skompletowaniem skladu,
    choc raczej na 10 maja.

    Jakby partia zglosila duzo kandydatow ... kto wie, jakby to wyszlo.
    Szczegolnie po losowaniu.

    Pechowcom zostaje funkcja meza zaufania lub obserwatora spolecznego,
    ale jest bezplatna :-)

    Jak wyszlo ... nie wiadomo. Nie napisali kto delegowal
    https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/organy_wy
    borcze/obwodowe/2/gm/121101

    Ciekawe - w Nowym Targu komisje maja po 8-9 ludzi, a we Wroclawiu 5-6.
    We wrocku sie za diete nie oplaca ?

    >Generalnie nie da się, wymyślić idealnego rozwiązania. Zawsze, przy
    >pewnych założeniach, może się okazać, że da się oszukać. Kluczowym,
    >by
    >oszustwo było na tyle trudne, że nie ma znaczenia dla wyniku wyborów.

    No i by sobie czlonkowie komisji patrzyli sobie wzajemnie na rece.

    >Do drugiej tury przeszli Duda i Trzaskowski. Czy w Twojej ocenie jest
    >niewiarygodny wynik? Dla mnie było to od początku najbardziej
    >prawdopodobne.

    Takie byly sondaze i tu sie z grubsza zgadza.
    Ale w II turze moze sie kazdy glos liczyc.

    Albo jakby byla nadal Malgorzata ... i bylby boj o drugie miejsce ...

    > Większym problemem może być wynik II tury, boi tu
    >faktycznie mogą się liczyć pojedyncze głosy i jakikolwiek by ów wynik
    >nie był, to będą zarzuty o oszustwo :-)

    Prezes pierwszy do rzucania zarzutow, bez uzasadnienia zreszta.
    Az dziwne, ze sady z nominacji nie biora ich jednak na serio :-)

    J.

  • 22. Data: 2020-07-02 22:43:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No wiesz 350 zł piechotą nie chodzi, ale za ryzyko zarażenia wirusem, bo to jednak
    kilkanaście godzin kontaktu z multum innych
    ludzi.
    Masek N95 członkom nie rozdawali.
    Jako stawka godzinowa za ryzyko średnio się opłaca gdy ktoś ma inną robotę powyżej
    średniej krajowej.

    -----

  • 23. Data: 2020-07-06 11:10:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 01-07-2020 o 13:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PiotRek"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    denckie-2020/Wybory-2020.-Jak-glosowac-Brak-czerwone
    j-pieczeci-i-niewazne-glosy-w-Zakopanem

    protokol/697972
    >>> https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/
    protokol/697973

    > No ba - zwiekszenie szans swojego kandydata.

    > Mogly. Ale czemu w jednej komisji skleilo sie 17, a w innych nic ?

    Nie wiem, jak obecnie, ale dawniej nie stemplowało się wszystkich, tylko
    część, jakby zaszła potrzeba stemplowało się kolejne. Ktoś może wziął
    nie z tej kupki, jak zauważył błąd, to zmienił karty. Ale to oznacza, że
    w komisji był bałagan, jeśli ktos wziął niewłaściwe karty.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 24. Data: 2020-07-07 00:20:37
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-07-06 o 11:10, Tomasz Kaczanowski pisze:
> [...]
    > nie z tej kupki, jak zauważył błąd, to zmienił karty. Ale to oznacza, że
    > w komisji był bałagan, jeśli ktos wziął niewłaściwe karty.

    Stemplowano wszystkie karty. Tak trzeba było.
    Teraz byłopo jednej karcie, więc z niby jakij kupki miał wziąć.

    --
    animka

  • 25. Data: 2020-07-07 07:41:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07-07-2020 o 00:20, Animka pisze:
> [...]
    >
    > Stemplowano wszystkie karty. Tak trzeba było.
    > Teraz byłopo jednej karcie, więc z niby jakij kupki miał wziąć.

    Ja byłem dawno w komisji, wtedy nie kazano nam stemplować wszystkich,
    tyle, że osobno rozliczało się karty ostemplowane i nieostemplowane.
    Nie wiem jak jest teraz, jak napisałem, do komisji wkręciłem sie wiele
    lat temu z ciekawości, poprosiłem kolegę, który aktywnie działał w
    jednej partii i za to, że pomogłem w rozklejaniu plakatów wtedy mnie
    wkręcił. Ciekawe doświadczenie. Jak napisałem, nie wiem jakie przepisy
    obowiązują obecnie - wtedy nie stemplowało się wszystkich kart, które
    się otrzymało.
    --

    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 26. Data: 2020-07-08 15:45:08
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-07-07 o 07:41, Tomasz Kaczanowski pisze:
> [...]
    > wkręcił. Ciekawe doświadczenie. Jak napisałem, nie wiem jakie przepisy
    > obowiązują obecnie - wtedy nie stemplowało się wszystkich kart, które

    Zwracane niewykorzystane karty też musiały być ostemplowane przez
    komisję. Teraz może jest inaczej. Ze 3 razy ostatnio nie brałam juz
    udziału w tych "szopkach".

    --
    animka