  • 1. Data: 2007-01-09 22:04:12
    Temat: Wojskowa Akademia Techniczna
    Od: Szary <s...@p...nie.robi.to>

    Witam.
    Nie wiem czy w ogóle słyszeliście o sprawie mojej uczelni.
    polecam http://wat.zuq.pl/, tam jest trochę materiałów na temat tej
    sprawy.
    Ja mam natomiast pytanie.
    Odwołali nam rektora (w związku z nadchodzącą reformą szkolnictwa
    wojskowego).
    Według ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym:
    ( Art. 38. 1. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego może
    wystąpić do senatu uczelni z wnioskiem o odwołanie rektora w przypadku
    stwierdzenia istotnych naruszeń przez rektora przepisów prawa lub
    statutu. Senat uczelni po zaopiniowaniu wniosku przekazuje go organowi
    właściwemu do odwołania rektora albo założycielowi uczelni
    niepublicznej, jeżeli jest właściwy do odwołania rektora. )

    Moje pytanie brzmi: czy mieli prawo? Czy było to złamanie prawa? Czy ze
    względu że jest to uczelnia wojskowa to obowiązują u nas inne prawa niż
    na innych uczelniach i ta ustawa nas nie dotyczy?

    Ogólnie dzieją się u nas bardzo dziwne i złe rzeczy i jak na razie
    nikogo to nie obchodzi :\. Czy ktoś kto się na tym zna mógłby się
    wypowiedzieć? Ewentualnie w wolnej chwili prześledzić sprawę? Byłbym
    bardzo wdzięczny.

    Pozdrawiam
    Szary

    --