  • 1. Data: 2003-11-04 10:31:24
    Temat: Wniosek do prokuratuty o znęcaniu sie nad rodziną!
    Od: www<q...@o...pl>

    Mąż jest alkoholikiem . Wyrokiem Sądu Rodzinnego odbył leczenie w
    poradni AA ale bez rezultatu. pije dalej i stwarza dla nas
    zagrożenie ,odgraża się że nas zabije , próbuje wyrzucić nas z
    mieszkania ,wyzywa od najgorszych, wyrzekł się dzieci , uważa że są
    nie jego{ córka Magdalena ma 25 lat i studiuje na UJ , syn Wojtek 21
    lat studiuje na AGH w Krakowie }Mąż nie daje mi pieniędzy na
    utrzymanie domu i rodziny Ja pracuje w prywatnej firmie i zarabiam
    900zł. brutto Nie wiem co dalej robić. Kilka lat Temu mąż mnie pobił i
    zgłosiłam to na policji.W 1998r pchnął mnie tak że znalazłam się w
    szpitalu ze wstrząsem mózgu ,potłucznym kręgosłupem . Odgraża mi
    się że tym razem tak mi przyłoży że nie będzie co zbierać ze ściany.
    Ja nie ważę 50 kg. a on za to ponad 100 kg więc nie mam szans w
    starciu z nim. Co mam robić .Od tamtej pory nie uderzył mnie ale
    psychicznie mnie wykańcza ,bo- jak stwierdził- to nie zostawia sladów i
    nikt mu nic nie zrobi.Proszę poradzcie co mam zrobić

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-11-04 10:40:50
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "www" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > psychicznie mnie wykańcza ,bo- jak stwierdził- to nie zostawia sladów i
    > nikt mu nic nie zrobi.Proszę poradzcie co mam zrobić

    Rozwód?

    Leszek

  • 3. Data: 2003-11-04 11:01:34
    Od: "GHospod" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik Leszek <l...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bo7vnb$ih1$...@t...icpnet.pl...

    > Użytkownik "www" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    Art. 207. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą najbliższą
    lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku
    zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze względu na
    jej stan psychiczny lub fizyczny,
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 połączony jest ze stosowaniem szczególnego
    okrucieństwa, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 lub 2 jest targnięcie się
    pokrzywdzonego na własne życie, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

    Można założyć sprawę o zasądzenie alimentów a ze znęcaniem się tak jak w
    powyższym artykule znęcanie psychiczne też jest karalne

  • 4. Data: 2003-11-04 22:02:01
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Mozna zlozyc zawiadomnienie o przestepstwie znecania z art 207 kk -
    wystarczy zwykla kartka papieru z opisem sytuacji, danymi skladajacego i
    podpisem (mozna tez ustnie do protokolu). Nie ma zadnych rygorystycznych
    warunkow formalnych co do tego rodzaju pisma. Sklada sie na policje lub do
    prokuratury. Oni dalej wszystko zrobia, poinformuja co i jak.

    A potem facet dostanie 6 mcy do 1 roku w zawiasach na 2 lata i zobowiazanie
    do powstrzymania "od trunkow".... i bedzie dalej sie znecal.

    Coz takie zycie....

    Niestety nie wiele mozna zrobic tak na prawde - z Twego postu wynika za z
    roznych wzgledow nie jestes w stanie sie od niego "uwolnic" - a na to ani
    sad ani prokuratura lub policja nie pomoga.

    Cezar

  • 5. Data: 2003-11-05 11:12:35
    Od: "GHospod" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik Cezar <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bo97bu$6jo$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    nie
    > do powstrzymania "od trunkow".... i bedzie dalej sie znecal.

    I wtedy odwieszamy wyrok i ładujemy do ZK i kobieta ma spokój przez ten rok
    lub inny czas, podczas którego może się spokojnie zastanowić co dalej.
> [...]
    > roznych wzgledow nie jestes w stanie sie od niego "uwolnic" - a na to ani
    > sad ani prokuratura lub policja nie pomoga.

    Według mojej wiedzy praktycznej można sie uwolnić

  • 6. Data: 2003-11-16 16:51:29
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "www" <q...@o...pl> wrote in message
> [...]
    (ciach)
    Jeśli mogę coś poradzić, to nie zaczynaj od Prokuratury, a od Policji. Z
    badań, z którymi miałam okazję się zapoznać, wynika, że do kontaktów z
    osobami w Twojej sytuacji Policja jest lepiej przygotowana. Lepiej więc,
    żeby do Prokuratury trafiły już materiały przygotowane przez Policję.
    Oszczędzisz sobie stresu. Warto też zadzwonić na "Niebieską linię" i
    skontaktować się np. z Centrum Praw Kobiet. Sporo instytucji zajmuje się
    darmową pomocą osobom takim jak Ty.
    Pozdrawiam,
    MArta