  • Data: 2012-11-12 19:26:42
    Temat: Wkurzające biurowce i ochrona danych osobowych
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie!

    Jeżdżę po klientach.
    Nie jestem jakimś kazuistą ;) czasem miewam nawet lekki stosunek do prawa ;)

    Ale mocno mnie wkurza, gdy idąc do jakiegoś klienta, mającego biura w
    którymś z większych biurowców, muszę się spowiadać z imienia, nazwiska,
    czasem PESEL-u.

    Przykładowo, w Warszawie przy Postępu 6 to czasem nawet skanują Dowód
    Osobisty. Była rozmowa ze strażniczką:
    strażniczka: Proszę pokazać Dowód Osobisty, muszę pana wpisać do komputera.
    ja: już jestem w komputerze, byłem tu siódmego. [Podaję nazwisko].
    strażniczka: chwileczkę ... a, był pan, ale szóstego.

    Pytanie: po co "byle cieciowi" mój Dowód Osobisty i informacja gdzie i
    kiedy byłem?
    Czy to już nie podchodzi o Ustawę o Ochronie Danych Osobowych? Czy
    strażnicy (firmy zewnętrzne) mają możliwość wglądu do DO czy innych tego
    typu dokumentów i czy mogą prowadzić archiwizację tych danych?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.