  • Data: 2012-11-14 21:29:53
    Temat: Re: Wkurzające biurowce i ochrona danych osobowych
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:50a3ebdd$0$26708$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dz.U. 1997 nr 114 poz. 740
    > Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
    >
    > rejestr osób odwiedzających słuzy prewencyjnie, jesli coś zginie, to mają
    > dane i mają grono osób w którym mozna szukać;
    > osobiście uważam, ze taki rejestr mija się z celem
    >
    > --
    > Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    > http://foto.3mam.net/EURO_2012/strefa_kibica_Warszaw
    a5.php

    Wracajac do tematu. Generalnie każdy, kto żąda danych innych niż imię i
    nazwisko musi mieć podstawę prawna takiego żądania lub naszą zgodę. Nie ma
    znaczenia czy to firma prywatna czy państwowa. Ty możesz odmówić podania
    pewnych informacji takich jak pesel tzw.ochroniarzowi. Kserowanie dowodu
    jest niedpouszczalną, niezgodna z prawem praktyką. Mamy do czynienia wtedy
    z nieadekwatnym przetwarzaniem danych osobowych. Można jeszcze zrozumieć
    okazanie dowodu w celu identyfikacji, jednak przetwarzanie danych z dowodu
    przez takie firmy bez podstawy prawnej jest niedopuszczalne. Przy
    najbliższej okazji pokaż dowód (nie dawaj do ręki "cieciowi). Jeśli będzie
    chciał spisać dane adresoe lub kserować dowód odmów i powołaj się na ustawę
    o ochronie danych osobowych. Jak by się stawiał to postarsz policją,
    prokuratorem lub GIODO i zarządaj telefonu do szefa firmy.
    Po pierwsze ty sam musisz być asertywny w tym zakresie. Polecem stronę GIODO
    i porady tam zawrte.