  • 71. Data: 2018-01-20 13:19:30
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 08:16, Liwiusz pisze:

    > Tak, zaczną się meldować - to znaczy byłaby taka możliwość.
    >
    > Nie, nie byłoby żadnego powodu, aby ktoś się u babci zameldował, ani
    > babcia z tego powodu, że ktoś się zameldował, nie miałaby żadnych
    > nieprzyjemności.

    Dopóki organa nie naślą antyterrorystów na podstawie domniemania, że
    zameldowany tam "Baranina" właśnie tam mieszka.

    Domniemanie okaże się błędne dopiero wtedy, gdy babcia będzie miała
    rozwalone drzwi i zawał serca.

    MJ

  • 72. Data: 2018-01-20 13:58:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Jan 2018 10:50:53 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Co znaczy Hyatt?

    Miało być "jest niedopuszczalne"
    Pardon, czasami słownik zmienia słowa na inne, pisząc na szybko na
    światłach nie zawsze się zauważy bzdurę.

    --
    Marek

  • 73. Data: 2018-01-20 14:04:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-20, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Miało być "jest niedopuszczalne"
    > Pardon, czasami słownik zmienia słowa na inne, pisząc na szybko na
    > światłach nie zawsze się zauważy bzdurę.

    Ale, że Hyatt? Czemu nie Hilton? :)

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2018-01-20 14:17:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Jan 2018 10:52:29 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Niemniej jednak US nie ustala właściwości na podstawie
    > zamieszkania, bo
    > pod łóżkiem nikomu nie siedzi, tylko na podstawie oświadczenia
    > podatnika, że gdzieś mieszka.

    Otóż to, czyli oświadczenie jest wystarczające.

    > Otóż właśnie doświadczenia tych krajów świadczą o tym, że meldunek
    > nie jest taka głupia sprawa - wiele ułatwia.

    Ale jednak te kraje tego nie wprowadzają, niektóre nawet nie
    dopuszczają takiej opcji.
    Co takiego ułatwia meldunek? Wątek jest o przykładzie gdzie tylko
    przepis skomplikowal komuś sprawę nie dając mu prawa do ochrony.
    Meldunek ma sens tylko wtedy, gdy są kary za zamieszkiwanie poza
    oficjalnie zgłoszonym adresem. Dzielnicowy chodzi po
    domach/mieszkaniach i kontroluje. Ktoś przebywa niezameldowany - kara
    10tys lub 5 lat paki. To rozumiem.
    Ale w przypadku gdy przepis martwy bo i tak ogromna rzesza ludzi
    mieszka gdzie indziej więcej przynosi szkody niż pożytku.

    --
    Marek

  • 75. Data: 2018-01-20 14:37:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Jan 2018 13:04:27 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Ale, że Hyatt? Czemu nie Hilton? :)

    Nie wiem, pytaj twórców słownika Swype'a.
    Ciekawostką psychologiczną jest to, że takich nonsensownych wyrazów
    nie wylapuje się w swoim tekście wzrokowo łatwiej niż literówki.
    Jeśli wyraz ma literówkę łatwiej go wychwutuje niż wyraz napisany
    poprawnie choć bezsensowny w kontekście.

    --
    Marek

  • 76. Data: 2018-01-20 14:51:55
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 08:18, Liwiusz pisze:

    > Nieprawda, sam się meldowałem w wynajmowanym mieszkaniu, i właściciel
    > nie miał nic do tego (wystarczy umowa najmu przedstawiona przeze mnie).

    Właściciel tam nie mieszkał i wynajmował całe mieszkanie.

    --
    animka

  • 77. Data: 2018-01-20 14:55:08
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 10:04, Marek pisze:

    > Bzdura, teraz meldowac się można przedstawiając prawo do lokalu (owa
    > najmu lub kupna) lub małżonka mającego takie prawa. Nowelizacja
    > przepisów o których mówiłem dotyczyła projektu zniesienia meldunku w
    > zamian na oświadczenie o zamieszkaniu bez konieczności przedstawienia
    > prawa do lokalu.

    Takie prawo jest juz chyba zniesione, bo były przypadki, że meldowano
    się na chama do przypadkowych osób.

    --
    animka

  • 78. Data: 2018-01-20 15:25:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-20 o 13:58, Marek pisze:

    > Miało być "jest niedopuszczalne"
    > Pardon, czasami słownik zmienia słowa na inne, pisząc na szybko na
    > światłach nie zawsze się zauważy bzdurę.

    Rilaks!
    Ważne, że podczas jedynie tylko odczytujesz wiadomości, a odpowiadasz na
    światłach.

  • 79. Data: 2018-01-20 18:52:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 10:57, RadoslawF pisze:

    > Babcia nie miała by jej spadkobiercy już tak.
    > Nie ma to jak odziedziczyć mieszkanie z zameldowanym lokatorem.

    Spadkobiercy mieliby taki sam problem jak rzeczona babcia - czyli żaden.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2018-01-20 18:53:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 14:17, Marek pisze:

    > Otóż to, czyli oświadczenie jest wystarczające.

    > Ale jednak te kraje tego nie wprowadzają, niektóre nawet nie dopuszczają
    > takiej opcji.
    > Co takiego ułatwia meldunek?

    Już zostało napisane - wiemy, gdzie coś trzeba wysłać, aby było
    "urzędowo ważne". Wie wysyłający, a i adresat wie, gdzie listy odbierać
    i nic go nie zaskoczy, że coś ważnego będzie się działo bez jego udziału.

    --
    Liwiusz