  • 1. Data: 2003-02-17 09:48:43
    Temat: WYBAGRODZENIE - nie dostałąm co robić ?
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam proszę o pomoc.

    Stan faktyczny.
    * zatrudnina bylam w Spółce z o.o. na podst. um.o prace na czas okreslony
    * umowa ostatnia wygasla stosunek pracy sie rozwiazal
    * a ja nie dostalam wynagrodzenia za 3 umowy miesieczne (osobne)
    * napisalam wezwanie do pracodawcy ale nie odpisal nic, a list dostal bo
    lacznie z wezwaniem pisalam o sprostowanie sw.pracy, aby zawarl w nim to ze nie
    wyplacil pensji do ustania stos.pracy, oraz ze mialam szkolenia I TO ZROBIL,
    ale zwrotka nie wrocila do domu
    * co robic dalej ????????????????????????????????????????
    * do sadu....
    * jakie koszty, czy sad zasadzi Nakazem Zapłąty kwotę i czy bede wtedy
    zwolniona od kosztow egzekucyjnych ?

    PROSZE O POMOC lub telefon 0505 863 673

  • 2. Data: 2003-02-17 10:31:57
    Temat: Re: WYBAGRODZENIE - nie dostałąm co robić ?
    Od: Dawid Szymański <d...@a...net>

    In article <7...@n...onet.pl>, p...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > * do sadu....
    > * jakie koszty, czy sad zasadzi Nakazem Zapłąty kwotę i czy bede wtedy

    W Sądzie Pracy nie ponosisz żadnych kosztów.
    Zaskarż pracodawcę za niewywiązanie się z umowy i żadaj wypłacenia
    wynagrodzenia wraz z należnymi odsetkami.

    --
    Dawid Szymański aka SQ6EMM
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity,

  • 3. Data: 2003-02-17 10:45:09
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

> [...]
    > * do sadu....
    > * jakie koszty, czy sad zasadzi Nakazem Zapłąty kwotę i czy bede wtedy

    Ponieważ widzę, że jesteś zdenerwowana ze swej bezradności to na początek
    weź dwa głębokie oddech u się uspokój. Jak już osiągniesz wewnętrzne
    uspokojenie udaj się na pocztę gdzie nadałaś list celem złożenia reklamacji.
    Wówczas poczta sprawdzi czy takowy list dotarł a Ty dostaniesz
    potwierdzenie. Trwa to ok 14 dni. W między czasie zbierz wszystkie dokument
    jakie posiadasz w tej sprawie i zacznij pisać do sądu. Wygraną z tego co
    piszesz masz raczej stu procentową, a do tego dojdą jeszcze odsetki.

    Stan_|Z

  • 4. Data: 2003-02-17 11:40:24
    Od: p...@p...onet.pl

    Dziekuje za wstepne rady.

    Na poczte się zgłoszę, myślałam o wysłaniu jeszcze jednego wezwania albo
    zaniesieniu go OSOBISCIE, za potwierdzeniem odbioru, wyznacze termin 3 dniwy,
    wiec bedzie szybcien anizeli czekanie z poczty na potwierdzenie zwrotne.

    No i jeszcze jedno chciałam wziąść adwokata, czy bede za to płącić z góry ??
    CO jeśli bym przegrała ??

  • 5. Data: 2003-02-18 09:18:33
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

> [...]
    dniwy,
    > wiec bedzie szybcien anizeli czekanie z poczty na potwierdzenie zwrotne.

    Oczywiście osobiste doręczenie jest najlepsze, choć w Polsce z niewiadomych
    przyczyn nie praktykowane. W Wielkiej Brytanii ( i Stanach pewnie też )
    pozew doręcza powód i jego w tym głowa, aby zrobic to skutecznie - wiecie,
    jak przyspiesza to postępowanie?

    > No i jeszcze jedno chciałam wziąść adwokata, czy bede za to płącić z góry
    ??

    Niestety raczej tak.

    > CO jeśli bym przegrała ??

    Ponosisz koszty adwokata, a sądowe tylko w szczególnie uzasdnionym
    przypadku. Ale czego się łamiesz - sprawa jest nie do przegrania,
    szczególnie z pomocą adwokata. Problem w tym, aby któryś sie zgodził
    pracować bez zapłaty z góry. Skąd jesteś, tak a propos? Mogłbym się spytać
    czy ktoś by nie wziął prostej, pewnej sprawy :-)

    Depi.