  • 1. Data: 2008-10-24 13:10:18
    Temat: Uczelnia wymaga zaswiadczenia o ubezpieczeniu NNW poza nia.
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, czy uczelnia wyższa może wymagać ZAŚWIADCZENIA o byciu
    ubezpieczonym NNW w przypadku rezygnacji z tego ubezpieczenia na
    uczelni? Oczywiscie OC jest obowiązkowe i tutaj nie ma problemu, tylko
    drugie ubezpieczenie posiadam już gdzie indziej. Czy zatem mogą wymagać
    ode mnie ZAŚWIADCZENIA, a OŚWIADCZENIE nie wystarczy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2008-10-24 13:57:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ubezpieczenie posiadam już gdzie indziej. Czy zatem mogą wymagać ode mnie
    > ZAŚWIADCZENIA, a OŚWIADCZENIE nie wystarczy?

    A na jaką podstawę prawną się powołują? Bo co do zasady trudno
    przegrzebywać wszystkie możliwie źródła w celu stwierdzenia, czy gdzie ś
    tam nie ma podstawy takiego żądania. To oni powinni postawę takiego zadania
    podać.

  • 3. Data: 2008-10-24 14:15:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol Y wrote:
    > Witam, czy uczelnia wyższa może wymagać ZAŚWIADCZENIA o byciu
    > ubezpieczonym NNW w przypadku rezygnacji z tego ubezpieczenia na
    > uczelni?

    w związku za czym?

    student, pracownik, wykładowca. uzytkownik parkingu?

  • 4. Data: 2008-10-24 18:45:23
    Od: Czarek <...@...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > przegrzebywać wszystkie możliwie źródła w celu stwierdzenia, czy gdzie ś
    > tam nie ma podstawy takiego żądania. To oni powinni postawę takiego

    Ja, na swojej uczelni, również zadałem pytanie o podstawę prawną...
    Odpisano mi, m.in.: "W odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie wyjaśniam, że
    ochrona ubezpieczeniowa od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) dla
    studentów (...) oferowana przez (...) stanowi odpowiednik -
    uregulowanego przepisami ustawy z dnia 13 października 1998 r. o
    systemie ubezpieczeń społecznych - ubezpieczenia z tytułu wypadków przy
    pracy i chorób zawodowych (ubezpieczenia wypadkowego). [...dalej dwa
    akapity typowo marketingowego gadania...]
    Ponadto - w nawiązaniu do uprzednio przekazanej informacji - pragnę
    podkreślić, iż oferowane ubezpieczenie NNW jest dla studentów (...)
    dobrowolne."

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 5. Data: 2008-10-25 10:43:47
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > w związku za czym?
    >
    > student, pracownik, wykładowca. uzytkownik parkingu?

    Student.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2008-10-25 16:00:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol Y wrote:

    > Student.

    to niech spadaja na drzewo.
    Jako student nie masz obowiązku posiadania zadnego ubezpieczenia, ani
    uczlenia nie ma obowiązku dla swoich studentow takowego ubezpieczenia
    posiadac.
    Uczelnia niczego nie moze wymagac w tym zakresie.

  • 7. Data: 2008-10-25 19:35:57
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Sat, 25 Oct 2008 11:00:19 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >posiadac.
    >Uczelnia niczego nie moze wymagac w tym zakresie.

    A jeśli to miałby być np. pracownik uczelni? To coś zmienia?

    --
    A.

  • 8. Data: 2008-10-25 21:17:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    agent73 wrote:

    > A jeśli to miałby być np. pracownik uczelni? To coś zmienia?

    czesc uczelni wykupuje ubezpieczenie dla swoich pracownikow
    wowczas pytanie sie czy juz ma jakies mialoby sens.

    natomiast jesli chodzi o studentow, to tak samo jak w szkolach
    ubezpieczalnia oferuje jakas tam stawke, pod warunkiem, ze ubezpiecza
    sie wszyscy studenci. Dodatkowo do portfela uczelni albo i rektora idzie
    "procent" od ubezpieczenia.

    uczelnia ma interes aby wcisnac to ubezpieczenie wszystkim, dlatego
    mowia, ze student musi.
    Student nic nie musi, co najwyzej uczelnia nie wywiaze sie z umowy
    podpisaniej z ubezpieczycielem, ze zawrze tyle to a tyle ubezpieczen.

  • 9. Data: 2008-10-26 11:29:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Student nic nie musi, co najwyzej uczelnia nie wywiaze sie z umowy
    > podpisaniej z ubezpieczycielem, ze zawrze tyle to a tyle ubezpieczen.

    Student nie musi. Jednoczesnie MUSI sie liczyc z tym, ze w przypadku
    jakiegokolwiek wypadku losowego, ktorego nie uda sie przypisac
    zaniedbaniom uczelni, ta uczelnia wysle go z roszczeniami na drzewo.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek