  • 1. Data: 2003-12-03 22:06:27
    Temat: To do Ciebie złodzieju!
    Od: motto <m...@w...pl>

    Tak się zastanawiam, skąd się wzięła ta mentalność Polaków, która nakazuje
    twierdzić co niektórym, że jak płacą za komputer to za oprogramowanie już
    nie muszą i jednocześnie reszcie (która stanowi przeważającą większość)
    pozwala na użytkowanie z czystym sumieniem softu za który nie zapłacili?
    Uzsadnienia są różne, jedni twierdzą, że oprogramowanie jest zbyt drogie,
    czy też są za biedni, ażeby je zakupić. Inni przekonani o swej nieomylności
    wygłaszają anarchistyczne poglądy o tym, że każdy ma prawo do informacji i
    nie wolno tego dostępu nikomu zabierać chociażby po przez żądanie zapłaty
    za uczciwie wykonaną pracę. Program komputerowy to taki sam produkt jak
    każdy inny, do jego stworzenia potrzebna była czyjaś wiedza (za którą za
    pewnie słono zapłacił), czyjś czas, w końcu jakiś sprzęt który też
    kosztuje, a za który to (przynajmniej tu w przeważającej większości)
    uczciwie płacimy. Powtórzę tu słowa pewnej osoby: Jeśli nie stać, Cię na
    zakup jakiegoś oprogramowania, to poszukaj darmowych odpowiedników, a jeśli
    nie potrafisz, masz za mało wiedzy lub po prostu Ci się nie chce to zleć to
    specjaliście, a nie synowi sąsiada. Jeśli bowiem Ty wykonujesz jakąś pracę,
    to oczekujesz za nią zapłaty i był byś bardzo oburzony, gdyby za Twój czas,
    wysiłek oraz więdzę nie chciano Ci zapłacić w imię wymyślonej teorii. No
    chyba, że z góry zakładasz, iż daną "rzecz" wykonujesz za darmo.
    Jeśli już jednak jakąś teorię wymyślasz/głosisz to bądź konsekwentny do
    końca. Nie pisz proszę, że każdy ma prawo do informacji jeśli wysyłasz to z
    produktu m$ (Microsoft), który do dziś nie udostępnił kodów źródłowych
    systemów, mimo nakazu sądowego. Po pierwsze czyny Twoje przeczą wtedy Twoim
    słowom, po drugie ośmieszasz się tylko. Jak każdego złodzieja nie
    usprawiedliwia Cię nic, jesteś _idiotą_ nie potrafiącym uszanować cudzej
    pracy, ani własności, więc nie wymagaj od innych że będą szanować Ciebie.
    Kradnąc wyrządzasz szkodę innym i pośrednio sobie. Ideą wolnengo rynku jest
    obrót pieniądzy, Ty płacisz innym za coś, inni za coś innego płacą Tobie.
    Jak Ci się to nie podoba to wynieś się na księżyc i tam stwórz świat wedle
    swoich zasad (komuna?). Na koniec życzę każdemu, aby jego dziecko, mąż,
    żona czy też rodzice zarabiali na chleb poprzez Tworzenie oprogramowania,
    muzyki czy też filmów. (Zresztą nie tylko ja, bo to nie do końca moje
    życzenia, ja się tylko do nich przyłączam).
    Pozdrawiam
    ps. zastanawiam się nad stworzeniem stowarzyszenia, którego celem będzie
    wpłynięcie na rządzących tak, aby zaostrzyli prawo, co przy obecnej dziurze
    budżetowej nie będzię takie trudne (wpływy do budżetu z kar pieniężnych).
    Wtedy Ci się do dupki naleje. :D
    --
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/

  • 2. Data: 2003-12-03 22:12:20
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: "Marcin Wrzech" <a...@a...pl>

    motto wrote:

    [...]

    widzisz, to wszystko jest prawda, problem polega tylko na tym, ze firmy
    produkujace oprogramowanie nie dzialaja tak skutecznie jak by mogly,
    gdyz piracenie w domu na wlasny uzytek jest im czasami, powtarzam,
    czasami na reke, imo nie zawsze jest sens w poscigu za zlodziejem, ktory
    dostal kluczyki do rak wlasnych od wlasciciela

  • 3. Data: 2003-12-03 22:14:21
    Od: motto <m...@w...pl>

    TVN24 obejrzyjcie, a jednak coś się zmienia, Policja kontroluje domy
    prywatne Hahahahaha. No to aż się ze szcześcia napije. Niebawem sie tu
    pusto zrobi, bo wszyscy piraty pokasują. Buhahaha

  • 4. Data: 2003-12-03 22:35:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    motto rzecze:
    [..]
    > słowom, po drugie ośmieszasz się tylko. Jak każdego złodzieja nie

    Już Ci pisałem, że nazywając ludzi złodziejami z tego powodu ośmieszasz sam
    siebie swoim ingoranctwem i kompromitujesz sprawę, dla której
    ponoć walczysz swoim oszołomstwem.

    zdrówka
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 5. Data: 2003-12-03 22:35:42
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    Idiotów tego pokroju powinno sie izolowac

    pdr
    Olo

  • 6. Data: 2003-12-03 22:43:29
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bqlof0$6pl$1@inews.gazeta.pl

    > Już Ci pisałem, że nazywając ludzi złodziejami z tego powodu
    > ośmieszasz sam siebie swoim ingoranctwem i kompromitujesz sprawę, dla
    > której ponoć walczysz swoim oszołomstwem.

    Z takim podejsciem nie ma sie co dziwic ze dostales juz kare od BSA...

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 7. Data: 2003-12-03 22:48:30
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bqlof0$6pl$1@inews.gazeta.pl

    > Już Ci pisałem, że nazywając ludzi złodziejami z tego powodu
    > ośmieszasz sam siebie swoim ingoranctwem i kompromitujesz sprawę, dla
    > której ponoć walczysz swoim oszołomstwem.

    Z takim podejsciem nie ma sie co dziwic ze dostales juz pewnie kare od
    BSA...

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2003-12-03 22:52:13
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) Arek w wiadomości <bqlof0$6pl$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Już Ci pisałem, że nazywając ludzi złodziejami z tego powodu ośmieszasz
    > sam siebie swoim ingoranctwem i kompromitujesz sprawę, dla której
    > ponoć walczysz swoim oszołomstwem.
    Prawda w oczy kole?

  • 9. Data: 2003-12-03 23:16:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    motto wrote:

> [...]
    > nie muszą i jednocześnie reszcie (która stanowi przeważającą większość)
    > pozwala na użytkowanie z czystym sumieniem softu za który nie zapłacili?

    Mijasz sie troche z (moim zdaniem) glownym problemem jaki sie ujawnil przy
    okazji kontroli policyjnych w prywatnych mieszkaniach.
    Zaczyna sie robic panstwo policyjnie w ktorym policja wpada do mieszkania "a
    paragraf to sie potem juz jakis znajdzie".
    Koniec koncow sa dwie wersje - policja mowi ze nie wchodzi na "chybil
    trafil", inni twierdza ze jednak tak jest. I to jest tu glowna sprawa.

    > Uzsadnienia są różne, jedni twierdzą, że oprogramowanie jest zbyt drogie,
    > czy też są za biedni, ażeby je zakupić.

    Moje zdanie jest takie jak Twoje. Krasc nie wolno.
    Wiadomo - ktos w program wlozyl duzo pracy i oczekuje za to wynagrodzenia.
    Jezeli nie stac kogos na Mercedesa to musi jezdzic Maluchem, albo autobusem.
    Jezeli ktos uwaza ze Linux jest gorszy od Windows (bo zalozmy trudniej go
    uzywac) to albo musi sie szarpnac na te 500zl i kupic Windows-a, albo
    niestety pozostac przy gorszym (jak dla niego) Linux-ie.

    Jedna mozliwosc rozgrzeszenia (moralnie) widze - student ktory korzysta z
    programu do nauki. Nawet wersje edukacyjne kosztuja bardzo duzo, natomiast
    sa przez uczelnie wymagane.
    Moj wydzial podpisal umowe z m$ i udostepnia studentom oprogramowanie
    Microsoftu nieodplatnie. Niestety nie wszystkie uczelnie tak robia (chyba
    moja to ewenement).
    A wymog oddawania prac w formacie .doc, .xls (OpenOffice sobie roznie z tym
    radzi), czy stworzonych pod konkretnym srodowiskiem programistycznym to
    normalka w szkolach.

    Sam jestem zwolennikiem stosowania darmowego oprogramowania - i takiego
    wlasnie uzywam (gier rowniez).

    Uwazam ze korzystne (zarowno dla uzytkownikow jak i producenta) bylo by
    roznicowanie cen oprogramowania w zaleznosci od przeznaczenia. Na przyklad
    do domu - darmowe, do firmy - platne.

    Natomiast jak ktos ma "potrzebe" uzywania czegos za co ktos zyczy sobie
    pieniedzy to niestety nic go nie rozgrzesza. Zwlaszcza w sytuacji gdy na
    prawde wiele darmowego oprogramowania tylko czeka zeby je sciagnac z sieci
    :)

  • 10. Data: 2003-12-03 23:17:03
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) Olo Kwasniak w wiadomości <bqlohp$r1g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    napisał(a):

    > Idiotów tego pokroju powinno sie izolowac
    O kim piszesz? :D