  • 11. Data: 2003-12-03 23:27:12
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) Tomasz Pyra w wiadomości <bqlqtq$kjn$1@atlantis.news.tpi.pl>
    napisał(a):

    > Mijasz sie troche z (moim zdaniem) glownym problemem jaki sie ujawnil przy
    > okazji kontroli policyjnych w prywatnych mieszkaniach.
    > Zaczyna sie robic panstwo policyjnie w ktorym policja wpada do mieszkania
    > "a paragraf to sie potem juz jakis znajdzie".
    Ehhh osoba nie maąca nic do ukrycia nie boi sie tego, tak jak nie boję się
    kamer na ulicy (bo nic nielegalnego nie robię).

    > Koniec koncow sa dwie wersje - policja mowi ze nie wchodzi na "chybil
    > trafil", inni twierdza ze jednak tak jest. I to jest tu glowna sprawa.
    A to byś musiał się zapytać policji.

    > Moje zdanie jest takie jak Twoje. Krasc nie wolno.
    I już Cię lubię.

    > Jedna mozliwosc rozgrzeszenia (moralnie) widze - student ktory korzysta z
    > programu do nauki. Nawet wersje edukacyjne kosztuja bardzo duzo, natomiast
    > sa przez uczelnie wymagane.
    Hmm mój znajomy dostał oprogramowanie na czas nauki z jakimś dokumentem, że
    może go używać i to za darmo. Nie pamiętam jakie to oprogramowanie, bo i
    mnie to za bardzo nie interesowało, ale pamiętam, że uczelnia podpisała
    jakąś umowę z producentem tegóż oprogramowania. Gdyby uczelnia jakaś
    złosiła się do mnie z prośbą o wykorzystywanie mojego oprogramowania do
    celów edukacyjnych w ten sposób, po przeczytaniu umowy spytałbym tylko
    gdzie podpisać i złotówki bym nie wziął. Dlaczego? Bo nawyk to wielka siła,
    jeśli dana uczelnia wykształci 100 ludzi umiejących coś robić na moim
    sofcie, to jest duża szansa że 10 z nich później przyjdzie i zakupi mój
    produkt. A więc będę zarabiał.

    > Sam jestem zwolennikiem stosowania darmowego oprogramowania - i takiego
    > wlasnie uzywam (gier rowniez).
    Wiesz, na rynku jest miejsce dla obydwu.

    > Uwazam ze korzystne (zarowno dla uzytkownikow jak i producenta) bylo by
    > roznicowanie cen oprogramowania w zaleznosci od przeznaczenia. Na przyklad
    > do domu - darmowe, do firmy - platne.
    Wiesz rozwiązania "banalne" za darmo, ale często mówimy o dośc
    specjalistycznych produktach, ok, jak dom to 50%. Ale jeśli udowodnie że
    gość mnie okantował i ma to w firmie lub zarabia na tym, to płaci 10-cio
    krotność ceny. Czy to było by uczciwe?

    --
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/

  • 12. Data: 2003-12-03 23:31:48
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > O kim piszesz? :D

    O tesciowej....

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2003-12-03 23:43:49
    Od: "mich" <l...@p...onet.pl>

    Z czystej ciekawosci - w jaki sposob ma zdobywac wiedze np. student
    informatyki? Chyba nie powiesz, ze wszystkiego nauczy go szkola. Zatem skad
    ma brac specjalistyczne programy, ktorych znajomosci bedzie pozniej wymagal
    pracodawca?*

    Moim skromnym zdaniem wszystko rozbija sie o nienormalne ceny legalnego
    oprogramowania. Nie chce mi sie przedstawiac oczywistych argumentow - wiesz
    o czym mowie.

    Pozdrawiam
    Mich

    * Ceny niektorych programow siegaja astronomicznych kwot, ale nawet takie
    "normalne" kosztuja powyzej 10kpln.

  • 14. Data: 2003-12-03 23:49:53
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) mich w wiadomości <bqlshj$pm8$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > informatyki? Chyba nie powiesz, ze wszystkiego nauczy go szkola. Zatem
    > skad ma brac specjalistyczne programy, ktorych znajomosci bedzie pozniej
    Ot prosty przykład Delphi 6.0 Personal za darmo dla domowego niekomercyjnego
    użytku. Co Cię jeszcze interesuje? Producenci oprogramowania nie są
    idiotami, to inteligentni ludzie o analitycznych umysłach. Więdzą co to
    edukacja i rozumieją siłę nawyku.

  • 15. Data: 2003-12-03 23:51:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    motto wrote:

    > Pan(i) Tomasz Pyra w wiadomości <bqlqtq$kjn$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Ehhh osoba nie maąca nic do ukrycia nie boi sie tego, tak jak nie boję się
    > kamer na ulicy (bo nic nielegalnego nie robię).

    Z tym sie nie zgodze - to jest wlasnie panstwo policyjne.
    Prawo zaprowadzone za pomoca terroru, to za duzy koszt, za maly zysk i za
    duze pole do naduzyc.
    Jezeli policja potrafi - niech szuka dowodow, potem robi napady. Jak nie
    potrafi - ich sprawa. Wchodzic do domu zeby dopiero szukac dowodow nie
    powinno byc wolno.
    Jak szukac? Prosta sprawa - uruchomic Kazaa, czy inny bardziej i szukac
    roznego oprogramowania, jak znajdziemy kogos z okolicy (wcale nie tak
    trodno) to juz w zasadzie mozna wpadac.

    Kojena sprawa jest to udowadnianie wlasnej niewinnosci - jakim prawem
    kontrolujacy mnie rzadaja udowadniania im ze program mam legalnie (a nie
    odwrotnie?). Rownie dobrze mogli by mi rower zabrac na ktorym jezdze bo
    rowniez nie jestem w stanie przedstawic dowodow ze to moja wlasnosc.
    Czy wynika to z jakiegos paragrafu? Jesli mogl by ktos zacytowac byl bym
    dzwieczny.
    Jezeli policjant ma jakis konkretny dowod (na przyklad to ze rozprowadzam
    programy za pomoca p2p) to ok. Natomiast mi nie podoba sie to ze policjant
    przyjdzie i bedzie mi kazal pokazywac licencje na programy.
    Jak powiem ze to wszystko to sa programy shareware, dema i GNU to co?

    > I już Cię lubię.

    > Hmm mój znajomy dostał oprogramowanie na czas nauki z jakimś dokumentem,
    > że może go używać i to za darmo.

    Ja tez mam - bez dokumentu co prawda, ale przed sadem sie bym juz
    wytlumaczyl ;)
    http://www.eti.pg.gda.pl/KATEDRY/kpi/MSDN AA Full List of All Discs ETI.htm

    > Wiesz, na rynku jest miejsce dla obydwu.

    Nie przecze :)

  • 16. Data: 2003-12-03 23:57:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Choć trudno odmówić Ci racji, to jednak jest wiele argumentów, że nie masz
    jej do końca. Pozwolę sobie przyjąć postawę adwokata diabła. Oto moje
    argumenty:

    1. Autorzy wywalczyli, że dostają haracz od nagrywarek, magnetofonów,
    kopiarek i innego sprzętu powielającego - z czego nietrudno wywieść
    wniosek, że zdają sobie sprawę, że urządzenia te służą zwielokrotnianiu
    utworów i na to przyzwalają pobierając opłatę. Chcącemu nie dzieje się
    krzywda.

    2. W sposób widoczny gołym okiem ceny oprogramowania, a i również innych
    nośników są zawyżane. Ja rozumiem, że obowiązują tu prawa rynku, ale
    rzeczywisty koszt systemu operacyjnego, to kilkadziesiąt złotych.
    Mikrosoft mimo wszystko jest obecnie monopolistą i gdyby ustawił cenę
    sprzedaży na rozsądnej wysokości, to większość osób by to kupiła. A ja
    osobiście słyszałem wypowiedź przedstawiciela tej firmy, który oświadczył,
    że oprogramowanie musi być takie drogie, bo w cenę sprzedanych egzemplarzy
    wlicza się straty z tytułu kopiowania. No to poniekąd znowu sami
    dopuszczają ten proceder czerpiąc z niego korzyść.

    3. Powyższe względy, a i znaczna dysproporcja ceny programów w stosunku do
    naszej zasobności spowodowała, że grzech piractwa w naszym kraju stał się
    niemal powszechny. Niech rzuci kamieniem, kto nigdy nie dotknął się
    pirackiej kopii. Tak więc powszechne przekonanie o bezpodstawności
    roszczeń firm programistycznych jest tak wielkie, że wiele osób nie zdaje
    sobie sprawy, że popełnia przestępstwo. A całą tę aferę uważa za swoiste
    polowanie na czarownice.

    4. Wiele osób kupiło w sklepie komputer i był tam już zainstalowany
    system. Dla wielu osób jest to część komputera. Czy kupując telewizor
    zastanawiasz się, że w pilocie jest też taki mały program i też ktoś ma do
    niego prawa autorskie? Nie. I jest to naturalne. Niezgodne z prawem, ale
    jak najbardziej naturalne moim zdaniem zachowanie. Wielu nabywców
    komputerów kupuje to dla latorośli jako zabawki. I nawet im do głowy nie
    przyjdzie, że tam jest coś nielegalnego. Tutaj sporo winy ponoszą
    sprzedawcy komputerów, którzy powinni po prostu system dawać w cenie
    komputera. I wówczas, jeśli właściciel sobie zainstaluje inny, to jego
    sprawa.

    5. Ustanowione w naszym kraju prawo autorskie jest co kolwiek nie do końca
    przemyślane. Choćby ta uwaga, ze prawa autorskie do programów wygasają po
    pięciu latach. Ale takich różnych szczegółów jest wiele. Pomimo tego, że
    zostanę zakrzyczany, to ja nadal uważam, że samo posiadanie w prywatnym
    komputerze nielegalnego softu nie jest przestępstwem. Po pierwsze
    społeczna szkodliwość czynu w tym wypadku jest znikoma. Po drugie przy
    mądrym i przemyślanym tłumaczeniu bardzo trudno wykazać wszystkie znamiona
    przestępstw wchodzących w rachubę. Bo albo nie ma korzyści albo nie ma
    celu ustawowego. Te zarzuty, to tak na pograniczu prawa i sprawa nie jest
    moim zdaniem do końca oczywista. Wiele zależy od szczegółów.

    6. W wypadku komputerów znajdujących się w domach widzę dość poważne
    kłopoty dowodowe. Komputer, to komputer. Przy ujawnieniu przestępstwa w
    rzeczywistości wirtualnej zawsze pozostaje pytanie, kto siedział przy
    klawiaturze. Ale na dobrą sprawę, to w wypadku nielegalnego softu widzę
    sporo problemów dowodowych przy przemyślanej obronie. Jak jest kilku
    domowników i nikt się nie przyzna do używania komputera, to komu
    przedstawić zarzut? Najczęściej ktoś się tam do posiadania tego komputera
    przyznaje, ale na upartego, wszyscy mogą się wyprzeć. I co wówczas? W
    firmie sprawa jest klarowna. Jest właściciel, jest jakiś zarząd, jest
    ewentualnie informatyk. Ale w domu, to po prostu liczenie na przyznanie
    się do winy. A ja, jakby co to oświadczam, że odmawiam wyjaśnień. Wysoki
    sądzie przyniosłem komputer ale go nawet nie włączyłem, bo nie miałem
    czasu. Od roku nie mam czasu - i proszę dowieść, że kłamię. Są w systemie
    zapisy, że coś robiono, ale kto z domowników to robił? Może moja 5-cio
    letnia córa? Może jej zarzut postawić?

  • 17. Data: 2003-12-03 23:58:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    motto rzecze:
    > Ehhh osoba nie maąca nic do ukrycia nie boi sie tego, tak jak nie boję się
    > kamer na ulicy (bo nic nielegalnego nie robię).

    Widzę, że nie nauczono Cię szacunku do prywatności i intymności. Stąd się potem
    biorą totalitaryzmy wszelkiej maści.
    Pytałem się już innnego zapytam się Ciebie - do dupy też dasz sobie zaglądnąć?
    No bo chyba nie masz tam nic do ukrycia, co?

    Arek

    p.s.
    Przepraszam, że się nie przedstawiłem gdy zadzwoniłem. To mi się zwykle nie zdarza.

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 18. Data: 2003-12-04 00:00:46
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) Tomasz Pyra w wiadomości <bqlt0u$825$1@nemesis.news.tpi.pl>
    napisał(a):

    > Jezeli policja potrafi - niech szuka dowodow, potem robi napady. Jak nie
    > potrafi - ich sprawa. Wchodzic do domu zeby dopiero szukac dowodow nie
    > powinno byc wolno.
    Ale myślę, że oni tak kompletnie na ślepo to nie wchodzą, poza tym jako ktos
    jest tak głupi, że pirackiego WIndowsa update'uje to niech się nie dziwi,
    że mu najazd zrobią, kiedys zacząłem sprawdzać, co tak naprawdę przesyła
    taki XP i wiesz przesyła trochę więcej niż oni mówią.

    > Jak szukac? Prosta sprawa - uruchomic Kazaa, czy inny bardziej i szukac
    > roznego oprogramowania, jak znajdziemy kogos z okolicy (wcale nie tak
    > trodno) to juz w zasadzie mozna wpadac.
    Sam napisałem program, który w MLDonkey szuka mojego softu i mnie o tym
    informuje jak znajdzie. Więc pewnie oni mają coś lepszego.

    > Kojena sprawa jest to udowadnianie wlasnej niewinnosci - jakim prawem
    > kontrolujacy mnie rzadaja udowadniania im ze program mam legalnie (a nie
    > odwrotnie?).
    Hmm dzieńdobry poprsze dokumenty do kontroli (prawo jazdy, dowód
    rejestracyjny), to sie odbywa na tej zasadzie. A nie dzień dobry proszę
    wysiadać i udowodnic nam że samochód nie jest kradziony.

    > Jezeli policjant ma jakis konkretny dowod (na przyklad to ze rozprowadzam
    > programy za pomoca p2p) to ok. Natomiast mi nie podoba sie to ze policjant
    > przyjdzie i bedzie mi kazal pokazywac licencje na programy.
    A dlaczego? Taka sama sytuacja, kontrola nic więcej.

    > Jak powiem ze to wszystko to sa programy shareware, dema i GNU to co?
    Hehe oni sami to sprwdzają i mówią co masz im okazać, w przypadku Win BOX to
    CD, faktura/rachunek zakupu i licencja. W przypadku OEM jeszcze karta
    gwarancyjna komputera o ile pamiętam. Jak masz shareware to po zakupieniu
    on przestaje być shareware i dostajesz od producenta stosowne dokumenty.
    GNU ma w licencji iż jest GNU więc też nie problem etc.

  • 19. Data: 2003-12-04 00:02:55
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bqltbe$kha$1@inews.gazeta.pl

    > p.s.
    > Przepraszam, że się nie przedstawiłem gdy zadzwoniłem. To mi się
    > zwykle nie zdarza.

    O heh, Motto - arni do Ciebie *tez* dzwonil? Czy on juz dzwonil do
    wszystkich uzytkownikow NEWS ktorzy smieli sie z nim nie zgodzic?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 20. Data: 2003-12-04 00:06:32
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) Arek w wiadomości <bqltbe$kha$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > Pytałem się już innnego zapytam się Ciebie - do dupy też dasz sobie
    > zaglądnąć? No bo chyba nie masz tam nic do ukrycia, co?
    Nie musiałeś, dzwoniłes do mnie drugi raz, pierwszy raz w sprawie innej
    grupy, na której nazwano Cię trolem. Kiedyś też mi groziłeś (mam to
    nagrane, ale w sumie nie chciało mi się nic z tym robić) Arnoldzie :P

    W kwesti pierwszej, jak już sobie uświadomiłem kto ty, to wybacz nie bedę
    polemizował nie rozmawiam z ludźmi którzy mi grożą (groźby karalne ścigane
    z urzędu, jak się powtórzą to jednak doniesienie złożę). Poza tym wybacz
    nie bedę się zniżał'do Twojego poziomu.
    Pozdrawiam

    ps. a tu go jeszcze do ignore nie wsadziliście, bo ja instalowałem system od
    nowa i zapomniałem, mówiąc krótko PLONK Arnoldzie.
    ps2. szkoda że mi się bateria rozładowałą, w sumie telefonicznie to ja lubie
    z tobą gadać, potem mamy zwałkę na imprezach jak to odtwarzam.