  • 1. Data: 2005-11-07 12:43:01
    Temat: TIRy nie mogą jeździć w weekendy
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    No właśnie, nurtuje mnie pewien problem:
    Jak wiadomo w weekendy i święta mogą jeździć jedynie TIRy wiozące żywność
    lub inne łatwo psujące się towary.

    Co jednak (a znam taki przypadek) jeśli firma X zajmująca się produkcją i
    dystrybucją mebli, ładuje je do TIRa, do tego dorzuca skrzynkę kiełbasy lub
    pomidorów. Jak ma się to do przepisów? Czy firma taka może zostać ukarana w
    jakiś sposób? Nie zamierzam na nikogo donosić :) to jest forma mojego
    znajomego.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-07 13:19:33
    Temat: Re: TIRy nie mogą jeździć w weekendy
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Yusek napisał(a):

    > Co jednak (a znam taki przypadek) jeśli firma X zajmująca się produkcją i
    > dystrybucją mebli, ładuje je do TIRa, do tego dorzuca skrzynkę kiełbasy lub
    > pomidorów. Jak ma się to do przepisów?

    Trafi ich Inspekcja Ruchu Drogowego i ich pozamiata ;) Chyba, ze na liscie
    przewozowym faktycznie będzie ta kiełbasa. O ile jednak wiem to do
    przewozu żywności trzeba mieć auto-chłodnie, które też musi spełaniać
    jakieś tam wymogi. Moim zdaniem nie opłaca się w takiej chłodni wozić
    mebli... ;)

    j.

  • 3. Data: 2005-11-07 13:20:36
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Yusek napisał(a):
> [...]
    > pomidorów. Jak ma się to do przepisów? Czy firma taka może zostać ukarana w
    > jakiś sposób? Nie zamierzam na nikogo donosić :) to jest forma mojego
    A czy firma X handluje zywnoscia czy meblami? IHMO nie wystarczy wiesc
    towaru szybkopsujacego sie, nalezy jeszcze tym towarem handlowac

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-11-07 13:40:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    badzio napisał(a):

    > A czy firma X handluje zywnoscia czy meblami? IHMO nie wystarczy wiesc
    > towaru szybkopsujacego sie, nalezy jeszcze tym towarem handlowac

    Należy posiadać dokumentację przewożonego towaru i przewozić go
    w określony przepisami sposób.

    j.

  • 5. Data: 2005-11-07 14:56:06
    Od: "Robinh" <r...@p...onet.pl>

    zakazy dotyczą tylko okresu wakcyjnego teraz już ich nie ma

  • 6. Data: 2005-11-07 15:05:54
    Od: woyna <w...@p...gazeta.pl>

    Yusek napisał(a):
    > No właśnie, nurtuje mnie pewien problem:
    > Jak wiadomo w weekendy i święta mogą jeździć jedynie TIRy wiozące
    żywność
    > lub inne łatwo psujące się towary.

    może to Ci trochę rozjaśni ;]
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20031611565&type=2&name=ATTJK103

    a potem tu: http://www.botm.gov.pl

> [...]
    > pomidorów. Jak ma się to do przepisów? Czy firma taka może zostać ukarana w

    kara do 30kzł
    generalnie jak inspekcja wejdzie Ci do firmy to od razu możesz ją zamknąć...

    Nie zamierzam na nikogo donosić :) to jest forma mojego
    > znajomego.
    to powiedz znajomemu, że jest już namierzony... :s

  • 7. Data: 2005-11-07 15:10:53
    Od: woyna <w...@p...gazeta.pl>

    Robinh napisał(a):
    > zakazy dotyczą tylko okresu wakcyjnego teraz już ich nie ma
    a nie tylko w wakacje... gdyby za tydzień było +40s to też by był zakaz

    są też jeszcze inne 'okresy' :] w sumie 17

    ale rzeczywiście teraz nie ma zakazu

  • 8. Data: 2005-11-07 15:47:30
    Od: Voytek <w...@g...nl>

    badzio napisał(a):
    > Yusek napisał(a):

    > A czy firma X handluje zywnoscia czy meblami? IHMO nie wystarczy wiesc
    > towaru szybkopsujacego sie, nalezy jeszcze tym towarem handlowac

    No niezupełnie. Jeśli firma X posiada licencję na transport rzeczy nie
    tylko na potrzeby własne to może przewozić wszystko (no prawie:)
    Teoretycznie wystarczy dokument WZ wydany nawet na wymyślone nazwiska -
    czy firmy i skrzynkę pomidorów można przewozić. I chłodnia wcale nie
    jest wymagana.
    Voytek

  • 9. Data: 2005-11-07 18:25:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Voytek" <w...@g...nl> napisał w wiadomości
> [...]
    nazwiska -
    > czy firmy i skrzynkę pomidorów można przewozić. I chłodnia wcale nie

    Sprawę tę normuje ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 19 grudnia
    2002 r. w sprawie wymagań sanitarnych dotyczących środków transportu
    żywności, substancji pomagających w przetwarzaniu, dozwolonych
    substancji dodatkowych i innych składników żywności. Żywność,
    substancje pomagające w przetwarzaniu, dozwolone substancje dodatkowe
    i inne składniki żywności, zwane dalej "artykułami", są przewożone
    specjalistycznymi środkami transportu, posiadającymi konstrukcję i
    wyposażenie odpowiednie do rodzaju przewożonych artykułów. Artykuły
    mogą być przewożone również środkami transportu przystosowanymi do
    przewozu żywności, jeżeli zostały wykonane zmiany konstrukcyjne oraz
    zainstalowano wyposażenie zapewniające ochronę przed zanieczyszczeniem
    i zachowanie odpowiedniej jakości zdrowotnej artykułów.

    Środki transportu muszą być utrzymywane w dobrym stanie technicznym,
    zabezpieczającym przed zanieczyszczeniem i umożliwiającym zachowanie
    właściwej jakości zdrowotnej artykułów, posiadać powierzchnię
    ładunkową dostosowaną do rodzaju przewożonych artykułów i konstrukcję
    umożliwiającą łatwe utrzymanie czystości i porządku, a także
    dezynfekcję - w przypadkach, gdy jest to niezbędne. Ponadto muszą być
    odpowiednio oznakowane poprzez umieszczenie w sposób trwały na
    zewnętrznej powierzchni środka transportu napisu wskazującego
    przeznaczenie tego środka transportu, z uwzględnieniem wymagań
    przepisów o ruchu drogowym.

    W tej sytuacji, to nie bardzo widze możliwość przewożenia kiełbasy z
    meblami, chyba że jest to kiełbasa przeznaczona do spozycia przez
    kierowcę i stanowi jego własność. to wówczas może sobie je wieźć w
    szafach na pace.

  • 10. Data: 2005-11-08 06:33:14
    Od: "kk" <k...@p...pl>

    Każdy TIR, obojetnie z jakim towarem, może jeździć w święta i niedziele
    jeżeli wykupi np na stacji benzynowej ZEZWOLENIE. Jeżeli firmie to się
    opłaca (winietka jest droga) to już jest ich sprawa.
    Konrad