  • 11. Data: 2010-11-10 15:04:20
    Temat: Re: Straż Miejska - wezwanie za złe parkowanie.
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    "xxxyz" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ibe9vv$ktl$1@inews.gazeta.pl...

    > Z tego co się orientuję, nie mogą kierować wniosku do sądu grodzkiego o
    > ukaranie za niewskazanie. Ale po pierwsze primo zapytać mogą, a po drugie
    > primo, jeśli usłyszą coś w stylu "wiem ale nie powiem bo nic mi za to nie
    > grozi" mogą przekazać sprawę policji, która już ma uprawnienia w tym
    > zakresie.

    A co w sytuacji, jeśli takie zapytanie ze straży gminnej czy miejskiej
    przychodzi do firmy i dotyczy samochodu służbowego, z którego korzysta
    jednocześnie kilku pracowników i każdy z nich mógł być w chwili wykroczenia
    kierowcą? Dokładnie chodzi o sytuację, gdy np. w delegację czy na serwis
    wybiera się kilka osób i trudno ustalić, kto w tym właśnie momencie
    prowadził auto, bo ludzie się zmieniają za kierownicą.
    Czy w takim przypadku informacja, że osoba reprezentująca firmę nie jest w
    stanie podać nazwiska faktycznego kierowcy, pozwala uniknąć mandatu za
    niewskazanie sprawcy? Pytam nie bez kozery, bo dosłownie wczoraj przyszło do
    nas takie pisemko i "kandydatów" do mandatu jest trzech, ale każdy z
    przyczyn oczywistych nabrał wody w usta.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 12. Data: 2010-11-10 16:51:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-10 16:04, Użytkownik Andrzej napisał:

> [...]
    > nas takie pisemko i "kandydatów" do mandatu jest trzech, ale każdy z
    > przyczyn oczywistych nabrał wody w usta.

    Firma czyli właściciel pojazdu wskazują osoby które mogły używać
    pojazdu w tym czasie. A odpowiednie służby maja się wykazać i
    ustalić lub i nie kto w danym momencie siedział za kierownicą.
    A jak nie potrafią to tradycyjnie zwiększa im się procent spraw
    nierozwiązanych. :-)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-11-11 04:03:53
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/10/2010 7:08 AM, xxxyz wrote:
> [...]
    > parkowania na zakazie. I tak się składa, że mam ochotę nie płacić
    > mandatu za to wykroczenie. Okolica "biurowa. Samochód na samochodzie, a
    > miasto zamiast próbować rozwiązać problem braku miejsc parkingowych,
    > codziennie wysyła zastępy strażników miejskich celem kasowania mandatów
    > i zasilenia swojej kasy.
    >
    > Co myślicie o następującym podejściu: Samochód ma dwóch
    > współwłaścicieli. Idę do straży i oznajmiam, iż samochodu nikomu w
    > tamtym czasie nie użyczałem. Na pytanie, czy to ja zaparkowałem samochód
    > odpowiadam - nie pamiętam. Straż wzywa drugiego współwłaściciela, który

    ma, prześlą papiery do policji, policja do sadu i zapłacisz więcej o
    koszty sądowe.

  • 14. Data: 2010-11-11 04:05:35
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/10/2010 7:47 AM, SQLwiel wrote:

    > Cytuję za radą Liwiusza:
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/448192,straz_m
    iejska_to_nie_policja_nie_moze_wnioskowac_o_grzywne_
    za_niewskazanie_sprawcy_wykroczenia.html

    > Sąd Najwyższy orzekł, że Straż Miejska nie ma kompetencji do ścigania
    > właściciela pojazdu, który nie uczestniczy w ruchu. Może sobie karać
    > jedynie kierującego/uczestnika ruchu.
    > Trzeba utrzeć nosa niekompetentnym nierobom.
    >

    > Za tydzień mam sprawę karną w podobnej sprawie. Poinformuję ;)

    ale nic nie stoi na przeszkodzie, coby papierki podrzucili policjantom.
    A ci już mogą.

  • 15. Data: 2010-11-11 04:07:06
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/10/2010 8:25 AM, xxxyz wrote:
    > Natomiast żaden przepis nie zobowiązuje mnie (chyba?) do
    > pamiętania czy to ja w danym czasie samochód prowadziłem, więc nie
    > pamiętać mogę.

    no kolego, czas do szkoły.

  • 16. Data: 2010-11-11 12:48:24
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/11/2010 12:13 PM, Papo5merfo wrote:

    > ale policji tam nie było, co niby w tej sprawie maiła by owa policja
    > robić?:O)

    a musiala byc?

    rownie dobrze ty mozesz pstryknac fotke samochodu i podrzucic na policje.
    beda sie musieli tym zajac.
    SM tez moze, co pewnie zrobi.
    i cala zabawa z ustalaneime kto zaparkowal zacznie sie od poczatku.

  • 17. Data: 2010-11-11 13:17:42
    Temat: Re: Stra? Miejska - wezwanie za z?e parkowanie.
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Andrzej wrote:

> [...]
    > wykroczenia kierowc?? Dok?adnie chodzi o sytuacj?, gdy np. w delegacj? czy
    > na serwis wybiera si? kilka os?b i trudno ustali?, kto w tym w?a?nie
    > momencie prowadzi? auto, bo ludzie si? zmieniaj? za kierownic?.
    > Czy w takim przypadku informacja, ?e osoba reprezentuj?ca firm? nie jest w
    > stanie poda? nazwiska faktycznego kierowcy, pozwala unikn?? mandatu za
    > niewskazanie sprawcy? Pytam nie bez kozery, bo dos?ownie wczoraj przysz?o
    > do nas takie pisemko i "kandydat?w" do mandatu jest trzech, ale ka?dy z
    > przyczyn oczywistych nabra? wody w usta.

    Ale na jakiej podstawie ktoś wziął ten służbowy samochód? Jest chyba jakiś
    rejestr kto, kiedy, w jakim celu, dokąd pojechał? No to ta osoba płaci
    mandat ale nie otrzymuje punktów. Tak było ostatnio u kumpla w firmie: było
    ich trzech w samochodzie, dużo jeżdżą więc nie pamiętali kto w konkretnym
    dniu i miejscu prowadził. Obyło się bez wskazywania sprawcy, ale osoba
    zapisana w takim rejestrze zapłaciła 200 zł.

  • 18. Data: 2010-11-11 13:19:06
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > ustalić lub i nie kto w danym momencie siedział za kierownicą.
    > A jak nie potrafią to tradycyjnie zwiększa im się procent spraw

    Nie osoby a osobę. No chyba, że dostęp do samochodów służbowych jest na
    gębę.

  • 19. Data: 2010-11-11 14:00:22
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl>

    > ma, prześlą papiery do policji, policja do sadu i zapłacisz więcej o
    > koszty sądowe.

    Drugi właściciel też zapłaci ? A sąsiedzi ?

  • 20. Data: 2010-11-11 14:38:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-11 14:19, Użytkownik JaromirD napisał:

    > Nie osoby a osobę. No chyba, że dostęp do samochodów służbowych jest na
    > gębę.

    Jeśli więcej niż jedna to osoby.
    A w jaki sposób jest realizowany dostęp do pojazdów to już wewnętrzna
    sprawa firmy.