  • 1. Data: 2010-02-14 09:50:30
    Temat: Stłuczka, auto w leasingu, VAT itp.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Sytuacja:
    stłuczka, winny drugi kierowca, przekazuje mi swoje OC.
    Ja prowadziłem samochód leasingowany, czyli włascicielem jest firma A,
    posiadaczem (uzytkownikiem) firma B.
    Firma A oczywiscie jest platnikiem VAt, firma B nie jest.

    Jak wygląda kwestia naprawy i rozliczenia kosztów?
    Faktury mają być wystawiane na firmę A (czyli VAT musiałaby doplacic firma
    A a nastepnie go sobie odliczyc) czy faktury powinny byc wystawiane na
    firme B i całośc kosztów (razem z VAT) powinien zwracac ubezpieczyciel?

  • 2. Data: 2010-02-14 10:23:53
    Temat: Re: Stłuczka, auto w leasingu, VAT itp.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

    > stłuczka,
    > Ja prowadziłem samochód leasingowany
    > Jak wygląda kwestia naprawy i rozliczenia kosztów?

    I naprawdę umowa leasingowa jest zawarta ustnie
    i nie masz na piśmie żadnych konkretów odnosnie rozliczania szkód
    i ubezpieczenie też nie ma żadnych warunków na piśmie?

    Najprawdopodobniej jak prawidłowo dokonasz zgłoszenia
    szkody, to rozliczysz ją jako użytkownik nievatowy w kwotach brutto,
    ale może w umowie jest zapisane, że szkody likwiduje firma C
    za opłatą ryczałtową.

  • 3. Data: 2010-02-14 12:26:59
    Od: "Reaper" <s...@s...pl>

> [...]
    > A a nastepnie go sobie odliczyc) czy faktury powinny byc wystawiane na
    > firme B i całośc kosztów (razem z VAT) powinien zwracac ubezpieczyciel?

    W moim przypadku (również mam auto w leasing) VAT płaciłem JA - mimo winy
    kierowcy drugiego pojazdu.
    Takie przepisy - trudno. Dobrze, że nie mam auta za 200 czy 300 tysięcy i
    naprawa nie była aż tak kosztowna.

    Z drugiej strony, to współczuje tym co mają tak drogie auta w leasingu i
    płacą VAT za naprawę - która powstała nie z ich winy.

  • 4. Data: 2010-02-14 12:48:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > I naprawdę umowa leasingowa jest zawarta ustnie
    > i nie masz na piśmie żadnych konkretów odnosnie rozliczania szkód
    > i ubezpieczenie też nie ma żadnych warunków na piśmie?

    co do umowy leasingu - pytanie było troche teoretyczne, wiec i umowa
    takowaz jest... :)
    Co do umowy ubezpieczenia - przypominam iz pisałem o likwidacji z OC
    sprawcy.

    wszystko jasne. Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 5. Data: 2010-02-14 12:56:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > W moim przypadku (również mam auto w leasing) VAT płaciłem JA - mimo
    > winy kierowcy drugiego pojazdu.
    > Takie przepisy - trudno. Dobrze, że nie mam auta za 200 czy 300
    > tysięcy i naprawa nie była aż tak kosztowna.

    płaciłes ale z drugiej strony odliczyłes go sobie tak?

    > Z drugiej strony, to współczuje tym co mają tak drogie auta w leasingu
    > i płacą VAT za naprawę - która powstała nie z ich winy.

    w teorii powinno sie wychodzic na zero, prawda?
    W sumie ciekawe, co z przedsiebiorcami, ktorzy znajda sie w takiej
    sytuacji, sa platnikami VAT, ale nie maja od czego odliczyc bo np.
    poczynili jakies duze inwestycje i np. odliczaja VAT ktory maja
    "nadplacony". Chociaz w sumie zawsze mozna poprosic o zwrot VAtu zamiast go
    rozkładac na miesiace, wiec chyba jednak problemu nie ma :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 6. Data: 2010-02-14 14:02:23
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > go
    > rozkładac na miesiace, wiec chyba jednak problemu nie ma :)

    a jednak jest bo jak wystąpisz o zwrot watu to masz kontrole z US ;)
    kazdy kij ma 2 konce, ja bym wolal zeby zwracali brutto a nie netto...

  • 7. Data: 2010-02-14 14:12:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > sytuacji, sa platnikami VAT, ale nie maja od czego odliczyc bo np.
    > poczynili jakies duze inwestycje i np. odliczaja VAT ktory maja

    Jeśli poczynili jakieś duże inwestycje, to myslisz, że
    pozostawili ten VAT do rozliczenia na przyszłe okresy?

  • 8. Data: 2010-02-14 14:13:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Reaper wrote:

    > Z drugiej strony, to współczuje tym co mają tak drogie auta w
    > leasingu i płacą VAT za naprawę - która powstała nie z ich winy.

    Na pewno mają od czego odliczyć, więc nie musisz współczuć.

  • 9. Data: 2010-02-14 16:59:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Jeśli poczynili jakieś duże inwestycje, to myslisz, że
    > pozostawili ten VAT do rozliczenia na przyszłe okresy?

    :)
    pewnie masz racje.

  • 10. Data: 2010-02-14 16:59:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik wromek wromek@...poczta.onet.pl ...

    > a jednak jest bo jak wystąpisz o zwrot watu to masz kontrole z US ;)
    > kazdy kij ma 2 konce, ja bym wolal zeby zwracali brutto a nie netto...

    no tak, ale to juz odwracanie kota ogonem.