  • 1. Data: 2010-02-14 10:44:54
    Temat: Kara za brak biletu parkingowego.
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    29 października za wycieraczką auta znalazłem informację o braku biletu
    parkingowego (w strefie płatnego parkowania). W listopadzie (jeśli to ma
    znaczenie - kilka dni po terminie) dokonałem przelewu w wysokości 47zł
    (tyle, ile Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta sobie życzył).
    W piątek dostałem pismo z VB Leasing (auto jest w leasingu), którego
    załącznikiem było upomnienie (datowane na 12 stycznia 2010) ze ZDiUM
    związane z brakiem opłacenia kary wraz z prowizją VB Leasing za
    "udzielenie informacji o użytkowniku przedmiotu leasingu uprawnionym
    podmiotom...", która to wynosi 50zł + 22% VAT.
    Czy po opłaceniu jej przeze mnie, mogę się domagać zwrotu kwoty 61zł od
    ZDiUM?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 2. Data: 2010-02-14 11:31:13
    Temat: Re: Kara za brak biletu parkingowego.
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Marcin Nowakowski wrote:
> [...]
    > "udzielenie informacji o użytkowniku przedmiotu leasingu uprawnionym
    > podmiotom...", która to wynosi 50zł + 22% VAT.

    hmmm, a ten zdium to na jakiej podstawie jest jakims uprawnionym podmiotem?

    gacek

  • 3. Data: 2010-02-14 11:47:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-14 12:31, gacek pisze:

    > hmmm, a ten zdium to na jakiej podstawie jest jakims uprawnionym podmiotem?

    Dla właściciela auta, skoro tak uznał - tak.

    To tak na marginesie wątku o obowiązku wskazywania osoby prowadzącej
    pojazd. :)

    --
    sp

  • 4. Data: 2010-02-14 13:04:23
    Od: "ZibiT" <n...@o...eu>

    A nie lepiej zadzwonić do nich i zapytać co jest grane ?
    Pzdr.

  • 5. Data: 2010-02-14 13:44:33
    Od: gacek <g...@w...pl>

    spp wrote:

    > Dla właściciela auta, skoro tak uznał - tak.

    i prosze bardzo niech sobie firma leasingowa rozpowiada komulkolwiek kto
    napisze pismo, tylko dlaczego kasuje za to z punktu mowiacego o
    'uprawnionych organach'?

    gacek

  • 6. Data: 2010-02-14 14:08:07
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2010-02-14 14:44, gacek stwierdził, że:

    > i prosze bardzo niech sobie firma leasingowa rozpowiada komulkolwiek kto
    > napisze pismo, tylko dlaczego kasuje za to z punktu mowiacego o
    > 'uprawnionych organach'?

    Generalnie z treści listu, który do mnie VBL napisał, to wzywają mnie do
    pilnego uregulowania zadłużenia wobec ZDiUM, w przeciwnym wypadku jeśli
    ten ostatni będzie miał roszczenia, to VBL przerzuci je na mnie,
    doliczając odsetki, prowizje etc.
    Nie poinformowano mnie, że przekazano moje dane - jako użytkownika - do
    ZDiUM. Pominę jednak zasadność prowizji, wolałbym znaleźć odpowiedź na
    pytanie czy mogę, a jeśli tak, to na jakiej podstawie, domagać się
    później od ZDiUM jej zwrotu na moje konto.

  • 7. Data: 2010-02-14 14:47:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Nowakowski wrote:
> [...]
    > podmiotom...", która to wynosi 50zł + 22% VAT.
    > Czy po opłaceniu jej przeze mnie, mogę się domagać zwrotu kwoty 61zł od

    Od ZDIUM niczego sie nie mozesz domagac, bo oni nic nie sa tobie winni.
    Ty im 47 zl.

    Natomiast nie widze podstawy żądania prze VB Leasing 50 zl + vat, chyba,
    ze masz to w umowie leasingu gdzies.

  • 8. Data: 2010-02-14 15:02:08
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    witek pisze:

    > Od ZDIUM niczego sie nie mozesz domagac, bo oni nic nie sa tobie winni.
    > Ty im 47 zl.
    >
    > Natomiast nie widze podstawy żądania prze VB Leasing 50 zl + vat, chyba,
    > ze masz to w umowie leasingu gdzies.

    Pewnie ma. Od kiedy pojawily sie w Polsce fotoradary firmy leasingowe
    znalazly sposob na wyciaganie od leasingobiorcow dodatkowej kasy.

    pozdr
    PG

  • 9. Data: 2010-02-14 16:04:48
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2010-02-14 15:47, witek stwierdził, że:
    > Od ZDIUM niczego sie nie mozesz domagac, bo oni nic nie sa tobie winni.
    > Ty im 47 zl.

    Być może nie napisałem tego zrozumiale, ale 47zł zapłaciłem w
    listopadzie. To oznacza, że w lutym jestem winien drugie 47?
    Moim zdaniem bezpodstawnie wysłali pismo do VB, a VB chce za to 61zł.
    Dlaczego mam płacić za bałagan w ZDiUMie?

    > Natomiast nie widze podstawy żądania prze VB Leasing 50 zl + vat, chyba,
    > ze masz to w umowie leasingu gdzies.

    W umowie nie, powołują się na Taryfę Opłat i Prowizji, której nie
    widziałem (i nigdzie nie widzę, ale to zdaje się nie ma znaczenia).

  • 10. Data: 2010-02-14 16:28:34
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-14 15:08, Marcin Nowakowski wrote:

> [...]
    > pytanie czy mogę, a jeśli tak, to na jakiej podstawie, domagać się
    > później od ZDiUM jej zwrotu na moje konto.

    To sprawdź może w umowie, czym są te "uprawnione podmioty". Jak dla mnie
    - nadgorliwość VBL.