  • 1. Data: 2004-03-09 18:01:47
    Temat: 2x pol etatu
    Od: "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl>

    Pracuje w tej chwili na pol etatu. Mam jednak pewien pomysl na biznes, jak
    wypali to zakladam firme, ale na moja dziewczyne i chialbym sie zatrudnic w
    tej firmie na drugie pol etatu. Czy jest to mozliwe? czy wtedy liczy mi sie
    caly etat i po roku mam prawo do zasilku? Czy to sie jakos odbije na moja
    pozycje w macierzystej firmie (np. co do urlopow)? Nizebyt wyobrazam sobie
    jak to ewidencyjnie bedzie dxialac.
    Inna sprawa, jak sformulowac umowe tak zebym mial najmniej praw (bo stricte
    sam siebie zatrudnie a nie chce zeby jakies PIPy sie czepialy mojej
    dziewczyny ;) Najlepiej zeby to byla praca w domu ( wtedy odpadlyby te
    socjale zwioazane z utrzymaniem miejsca pracy) - czy tak sie da.
    Inna sprawa ZUS dla prow. dzialalnosc: czy sa jakies przypadki kiedy kwota
    moze byc nizsza (prawie 700 to koszmar), np. jesli sie jest bezrobotnym bez
    zasilku, albo ma sie umowe o prace i juz sie jest ubezpieczanym przez
    pracodawce?

    I tak przy okazji, czy mozna byc VATowcem nie majac duzych obrotow? i czy
    mozna odliczyc sobei VAT z rachunku zaplaconego zagranica?