  • 11. Data: 2008-10-14 14:08:17
    Temat: Re: Spadek - Podwazenie testamentu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > 1. Wydziedziczam, zatem zaden zachowek sie nie nalezy.
    >
    > Albo:
    >
    > 2. Zapisuje wszystko zonie, a dzieci zachowek juz dostaly albo
    > dostana.

    Nie.
    Wydziedziczam, a na wszelki wypadek, gdyby jednak sąd uznał, że nie było
    podstaw do wydziedziczenia, pisze w testamencie że uprawniony dostał
    zachowek, to jest to i tam to. Tak jest bezpieczniej.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 12. Data: 2008-10-14 15:25:27
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > Z tego samego... Ale naprawde, to jest sprawa dla prawnika, a nie dla
    > usenetu.

    Niby tak, ale chcialem sie dowiedziec co i jak powiedziec
    i jak sie zachowac, aby testament podwazyc.

    Nie usmiecha mi sie placic kolejne 150 - 200 zl za porade, ktora
    i tak nic nie daje. To, ze ktos zechce za 6000 tys sie zajac, wystapic
    o podwazenie testamentu i na tym koniec, to za te pieniadze to troche
    maly efekt.

    Bez porady (wizyty) nie chca nawet powiedziec ile wezma za ta sprawe :/.

    goore.

  • 13. Data: 2008-10-14 16:07:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Wydziedziczam, a na wszelki wypadek, gdyby jednak sąd uznał, że nie
    > było podstaw do wydziedziczenia, pisze w testamencie że uprawniony
    > dostał zachowek, to jest to i tam to. Tak jest bezpieczniej.

    Skoro tak mowisz...

    Ale tak czy owak darowizna z 1991 nie liczy sie jako zachowek po
    zmarlym teraz.

    MJ

  • 14. Data: 2008-10-14 16:25:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Ale tak czy owak darowizna z 1991 nie liczy sie jako zachowek po
    > zmarlym teraz.

    Liczy się.

  • 15. Data: 2008-10-14 16:26:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    GooRe pisze:

    > To, ze ktos zechce za 6000 tys sie zajac,

    Za tyle to ja chcę. Tylko wątpię czy tyle masz :)

  • 16. Data: 2008-10-14 16:41:35
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    > Liczy się.

    Niby chcesz sie sprawa zajac, a nie wiesz o tym ?
    Wlasnie takie porady otrzymalem za 350 zl, czyli nijakie,
    a boje sie, ze nawet placac te kilka tysiecy tez dam je za nic :/.

    "Art.994. § 1. Przy obliczaniu zachowku nie dolicza się do spadku drobnych
    darowizn,
    zwyczajowo w danych stosunkach przyjętych, ani dokonanych przed więcej niż
    dziesięciu laty,
    licząc wstecz od otwarcia spadku, darowizn na rzecz osób nie będących
    spadkobiercami albo
    uprawnionymi do zachowku."

    Jezeli przepis nie zostal zmieniony to ten moj nieszczesny Fiacina zaliczony
    jest do drobnych jak
    i przedawnionych darowizn.

    goore

  • 17. Data: 2008-10-14 17:15:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Liczy się.

    To ja przepraszam.

    MJ

  • 18. Data: 2008-10-14 17:22:09
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Johnson pisze:

    > Za tyle to ja chcę. Tylko wątpię czy tyle masz :)

    Ja tam wezmę za połowę. ;)
    Poważnie mówiąc to nasz przyszły (niedoszły) klient oczekuje pozytywnego
    rozwiązania sprawy i za to proponuje wynagrodzenie. Tylko jest mały
    problem bo np. ja nie deklaruję zwycięstwa na sali sądowej takiego jakie
    oczekuje klient bo to jest przecież czasami niewykonalne lub niemożliwe.
    Obiektywnie rzecz biorąc to mogę udzielić porady konkretnej ale po
    zapoznaniu się z całością sprawy oraz po wysłuchaniu klienta i
    ewentualnie pozostałych osób.
    Inaczej to się nie da. Przynajmniej w moim przypadku i tutaj mówię tylko
    za siebie.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 19. Data: 2008-10-14 17:31:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    GooRe pisze:

> [...]
    > spadkobiercami albo
    > uprawnionymi do zachowku."
    >
    > Jezeli przepis nie zostal zmieniony to ten moj nieszczesny Fiacina

    Nie powiedziałbym, żeby kupno samochodu czy działki było "drobną
    darowizną zwyczajowo w danych stosunkach przyjętą" - ale może ty jesteś
    ze sfer arystokratycznych ???

    A co do rzekomego przedawnienia, to przeczytaj przepis jeszcze raz, i
    tak do skutku.

  • 20. Data: 2008-10-14 18:25:38
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

> [...]
    > arystokratycznych ???
    >
    > A co do rzekomego przedawnienia, to przeczytaj przepis jeszcze raz, i tak

    Ok, czytalem to wszystko 1500 razy i prawdopodobnie interpretuje/pojmuje
    wszystko podswiadomie na swoja strone.

    Zrozumialem , ze chodzi o doliczanie darowizn uczynionych przez spadkodawce
    do calosci dzielonego spadku :/.

    Czyli kazda darowizna (czas nieistotny) dla spadkobiorcy jest zaliczana w
    poczet zachowku ?

    Niestety chyba masz racje, ale tylko co do suchych przepisow.
    Owa darowana Fiacina byla malej wartosci, cyli jak nalezy sie 1000 zl a
    dostalem 50 zl,
    to nalezy mi sie jeszcze 950.
    Samochod to samochod liczy sie wartosc darowizny, a nie nazwa. Czy nie tak
    jest ?
    Co do pochodzenia arystokratycznego i dzialki to nie wiem czemu jestes
    zlosliwy ?
    Napisalem wyraznie, ze dzialki nie otrzymalem, wiec po co to piszesz.

    Jest tez art 955 "Wartość przedmiotu darowizny oblicza się według stanu z
    chwili jej
    dokonania, a według cen z chwili ustalania zachowku",
    czyli zapomniales dodac jaka to jest dzisiaj faktyczna wartosc tego
    samochodu.

    Prawnikiem nie jestem i nie bede i pewnie znajdzie sie kilka przepisow,
    ktore sie jakos wykluczaja
    lub uzupelniaja.

    goore.