  • 1. Data: 2008-10-14 08:46:17
    Temat: Prawidłowy skręt w prawo
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    Mamy drogę jednokierunkową, trzy pasy, krzyżującą się z drogą
    jednokierunkową o jednym pasie ruchu, w którą możemy skręcić w prawo.
    Tuż przed skrętem jest sygnalizator jakiś, S3 dajmy na to, albo zwykłe
    światła, coś co blokuje ruch. Skrzyżowanie jest powiedzmy technicznie
    tak zorganizowane, że jedynie z prawego pasa da się skręcić w prawo,
    podobnie na to wskazują znaki poziome i pionowe, no i ten pas jest
    dajmy na to 50 m przed skrzyżowaniem oddzielony linią ciągłą.

    Ruch jest duży na wprost, ale także sporo osób chce skręcić w prawo.
    Większość z tych skręcających staje grzecznie na prawym pasie w
    kolejce i czeka (często kilka zmian świateł) na swoją kolej, ale
    niektórzy jadą 2. od prawej pasem i zatrzymują się tuż przed
    początkiem ciągłej linii, migając i oczekując aż ktoś z kolejki ich
    wpuści. Przez to blokują jadących prosto tym samym pasem, co budzi
    zrozumiałe emocje.

    Czy postępowanie opisane w powyższym paragrafie jest zgodne z prawem?
    Czy też jakiś przepis nakazuje się raczej ustawiać w kolejce pół
    kilometra przed skrzyżowaniem?

  • 2. Data: 2008-10-14 08:55:35
    Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 14 Paź, 10:46, przypadek <p...@g...pl> wrote:
    > Czy postępowanie opisane w powyższym paragrafie jest zgodne z prawem?

    Rozumiem ze nie przekraczaja ciaglej, tak? Moze blokowanie ruchu?

    > Czy też jakiś przepis nakazuje się raczej ustawiać w kolejce pół
    > kilometra przed skrzyżowaniem?

    Wprost? Nie ma.

    Jak chcesz to zarzuc flejma na pms :)

  • 3. Data: 2008-10-14 08:59:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    badzio pisze:

    > Rozumiem ze nie przekraczaja ciaglej, tak? Moze blokowanie ruchu?

    Polemizowałbym. Chcą wjechać na prawy pas zgodnie z przepisami i
    czekają na taką możliwość. Równie dobrze blokowaniem ruchu można by
    uznać czekanie na wjazd z podporządkowanej...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-10-14 09:23:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 październik 2008 10:46
    (autor przypadek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <b...@j...go
    oglegroups.com>):

    > Czy też jakiś przepis nakazuje się raczej ustawiać w kolejce pół
    > kilometra przed skrzyżowaniem?

    Nie, wręcz przeciwnie -- coraz głośniej w mediach o tzw. jeździe na suwak.

    http://www.google.com/search?hl=pl&q=jazda+na+suwak

    na razie funkcjonuje to w prawie państw rozwiniętych, ale do kaczorostanu
    też ma trafić ponoć jako norma:

    http://wyborcza.pl/1,75248,5679636,_Jazda_na_suwak__
    trafi_do_kodeksu_drogowego.html

    na razie wprowadzane jest propagandowo, nieco wbrew prawu, ale zgodnie ze
    zdrowym rozsądkiem i kulturą.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-10-14 09:54:28
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    (Mały crosspost - dla tych z pl.soc.prawo którzy chcą, aby ich
    odpowiedzi ukazywały się na obydwu grupach, polecam odpowiadanie na
    tego posta, pl.misc.samochody mają to by default.)

  • 6. Data: 2008-10-14 10:08:05
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 14 Paź, 12:01, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > na razie wprowadzane jest propagandowo, nieco wbrew prawu, ale zgodnie ze
    > zdrowym rozsądkiem i kulturą.

    Jazda na suwak jest na razie pomysłem, ale póki co nic takiego nie ma
    i osoba z prawego pasa nie ma obowiązku cię wpuścić. (Jak będzie miała
    czas i ochotę wyklepać sobie przód, to może cię wpuścić i utrzymywać
    później, że się wpieprzyłeś - udowodnij że tak nie było). Tak więc
    proponowany suwak w tym wypadku (nie byłby zresztą "czystym" suwakiem,
    bo niektórzy jadą na wprost), gdyby wszyscy się stosowali do przepisów
    i nikt nikogo nie wpuszczał doprowadziłby do zablokowania
    skrzyżowania.

  • 7. Data: 2008-10-14 10:11:50
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    przypadek pisze:

> [...]
    > bo niektórzy jadą na wprost), gdyby wszyscy się stosowali do przepisów
    > i nikt nikogo nie wpuszczał doprowadziłby do zablokowania
    tylko do zablokowania pasa do jazdy prosto
    Michał

  • 8. Data: 2008-10-14 10:14:10
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    >W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 październik 2008 10:46
    > (autor przypadek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak:
    > <b...@j...go
    oglegroups.com>):

> [...]
    trafi_do_kodeksu_drogowego.html

    > na razie wprowadzane jest propagandowo, nieco wbrew prawu, ale zgodnie ze
    Chyba pomyliłeś suwak z cwaniactwem. Suwak jest "wykorzystywany " wówczas,
    gdy kończy się pas ruchu. Samochody dojeżdzają do samego końca takiego pasa
    ruchu - wtedy nie ma mowy o blokowaniu. W opisanym przypadku pas ruchu nie
    kończy się. Obok cwaniactwa jest to także blokowanie pasa ruchu, za co
    przewidziany jest mandat (tak samo jak za jazdę bądź stanie na 2 pasach
    ruchu).

    Podsumowując:
    Cyt.:
    Zasada "jazdy na suwak" jest prosta: kierowcy mają dojeżdżać do zwężeń
    wszystkimi pasami, a następnie wpuszczać się nawzajem, po jednym aucie z
    każdego pasa, po kolei.

    W przypadku skrzyżowania nie ma mowy o zwężęniu, więc jazda na suwak nie ma
    tu zastosowania.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2008-10-14 10:19:30
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 14 Paź, 12:14, "E" <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kończy się. Obok cwaniactwa jest to także blokowanie pasa ruchu, za co
    > przewidziany jest mandat (tak samo jak za jazdę bądź stanie na 2 pasach

    Który przepis?

  • 10. Data: 2008-10-14 10:22:12
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > http://wyborcza.pl/1,75248,5679636,_Jazda_na_suwak__
    trafi_do_kodeksu_drogowego.html

    > na razie wprowadzane jest propagandowo, nieco wbrew prawu, ale zgodnie ze
    > zdrowym rozsądkiem i kulturą.

    To dot. wprowadzenia nowego znaku, który usprawniałby zmianę pasa przez
    kierujących dla których pas po którym jadą kończy sie.
    Natomiast wątkotwórca pisze o trochę innej sytuacji.
    --
    Maluch