  • 1. Data: 2004-08-15 10:20:57
    Temat: Spadek
    Od: "peter" <peterp@(usun to)autograf.pl>

    Mam pytanie
    Moja matka po smierci ojca wyszła drugi raz za maz .Oboje zmarli .
    Czy dzieciom z pierwszego malzenstwa tego drugiego meza nalezy sie czesc
    spadku po matce? I jesli tak to jaka czesc? Na matke i na mnie z bratem jest
    zapisany dom

  • 2. Data: 2004-08-15 10:52:04
    Temat: Re: Spadek
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy dzieciom z pierwszego malzenstwa tego drugiego meza nalezy
    sie czesc
    > spadku po matce?

    Z ustawy po Twojej matce (czyli ich macosze) nie należy się nic
    Mogą jednak dziedziczyć z testamentu (o ile taki na ich korzyść został
    sporządzony przez zmarłą)
    Te dzieci dziedziczą jednak z ustawy po swoim ojcy (czyli Twoim
    ojczymie)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-15 17:00:49
    Od: "peter" <peterp@(usun to)autograf.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sporządzony przez zmarłą)
    > Te dzieci dziedziczą jednak z ustawy po swoim ojcy (czyli Twoim

    Testamentu nie było
    Ojczym dziedziczył jak mąż , czyli jego dzieci teraz też ?
    Bo gdyby ojczym żył to dziedziczył by część , tak?
    To w takim razie która z ustaw ma większą moc, po macosze czy po ojcu?

  • 4. Data: 2004-08-15 17:31:42
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Ojczym dziedziczył jak mąż , czyli jego dzieci teraz też ?

    Po nim - tak

    > Bo gdyby ojczym żył to dziedziczył by część , tak?

    Jako mąż - tak

    > To w takim razie która z ustaw ma większą moc, po macosze czy po
    ojcu?

    Ustawa jest jedna (kodeks cywilny)
    I to albo ów kodeks jest podstawą dziedziczenia (tzw. dziedziczenie z
    ustawy) albo testament (o ile go sporzadzono bo wówczas wyprzedza
    on reguły ustawowe)
    Po macosze można dziedziczyć tylko na podstawie testamentu tej
    macochy.
    Wg ustawy po macosze się nie dziedziczy

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-15 17:55:53
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    dla jasności autor wątku powinien napisać kto pierwszy umarł

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-08-15 19:35:20
    Od: "peter" <peterp@(usun to)autograf.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > dla jasności autor wątku powinien napisać kto pierwszy umarł
    >
    > --
    > JOHNSON :)

    pierwsza zmarła matka