  • 1. Data: 2004-08-15 10:00:29
    Temat: Reprezentacja prawna w Niemczech
    Od: Piotr Kuzora <k...@d...pl>

    Witam!

    I proszę o poradę. Sprzedaję oprogramowanie i współpracuję z dystrybutorem
    na terenie Niemiec. Dowiedziałem się, że dystrybutor nielegalnie przekazał
    pełną wersję mojego programu do jednego z czasopism, które opublikowało ją
    na kompakcie. Umowa nie dawała mu takiego prawa, dla mnie jest to dość
    spora strata, ponieważ tego programu już prawdopodobnie w Niemczech nie
    sprzedam (sprzedaję również przez internet).

    No i teraz pytanie -- jak dochodzić swoich roszczeń? Czy możecie polecić
    jakąś firmę prawną w Niemczech, z którą można bez obaw współpracować, która
    skóry nie zedrze i zajmie się sprawą? A może są jakieś polskie kancelarie
    prawne, które prowadzą sprawy w Niemczech? Oczywiście koszt ma dla mnie
    dość istotne znaczenie, bo jestem tylko autorem oprogramowania shareware, a
    nie Microsoftem :). No i może wiecie, jakie są koszty postępowania sądowego
    w Niemczech?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Piotr
    --
    Piotr Kuzora
    Gdansk

  • 2. Data: 2004-08-15 13:06:58
    Temat: Re: Reprezentacja prawna w Niemczech
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Kuzora" <k...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dość istotne znaczenie, bo jestem tylko autorem oprogramowania shareware,
    > nie Microsoftem :). No i może wiecie, jakie są koszty postępowania

    Zobacz na tej stronie.
    http://80.48.251.185/wInfoniemcy/3_praw_pod/1_prawo_
    gosp/1_prawo_gosp.asp?navid=188

    Pozdrawiam
    Michał
    www.prawo.hg.pl

  • 3. Data: 2004-08-16 14:19:46
    Od: Piotr Kuzora <k...@d...pl>

    On Sun, 15 Aug 2004 15:06:58 +0200, Mecenas wrote:

    > Zobacz na tej stronie.
    > http://80.48.251.185/wInfoniemcy/3_praw_pod/1_prawo_
    gosp/1_prawo_gosp.asp?navid=188

    Dzięki, ale niestety na tej stronie są informacje ogólne dotyczące prawa
    niemieckiego, a nie ma żadnych linków do firm czy kancelarii.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 4. Data: 2004-08-17 11:53:10
    Od: "pawel lenartowicz" <l...@p...fm>

> [...]
    >
    > Dzięki, ale niestety na tej stronie są informacje ogólne dotyczące prawa
    > niemieckiego, a nie ma żadnych linków do firm czy kancelarii.

    jest na terenie Niemiec duzo kancelarii prawnych gdzie pracuja polscy
    prawnicy dzialajacy na obszarze prawa niemieckiego
    prowadzocy obsługe zarówno po polsku jak i po niemiecku

    wystarczy wejsc na www.google.de oraz wpisac "polnische reschstanwalte"

    i cos sie powinno wyświetlic, ponadto niemieckie duze kancelarie mają swoje
    biura juz w warszwie poznianiu lub wroclawiu

    nie trzeba nigdzie wyjezdzac aby to zalatwic .......wszystko byloby okej
    gdyby nie te ceny

    pozdrawiam

    pawel lenartowicz