  • 1. Data: 2008-08-22 08:22:23
    Temat: Skan mapy na stronie www
    Od: stebi <m...@n...pl>

    Chodzi o umieszczenie skanu papierowej mapy na stronie www (chodzi o
    dojazd do firmy). Wiem, że jest to raczej nielegalne, ale czy mógłby
    ktoś podać mi odpowiednie paragrafy?

    pozdr.
    stebi

  • 2. Data: 2008-08-22 08:38:41
    Temat: [OT] Re: Skan mapy na stronie www
    Od: <s...@a...pl>

    > Chodzi o umieszczenie skanu papierowej mapy na stronie www (chodzi o dojazd do
    > firmy).

    A nie prościej skorzystać z Google Maps? I taniej wyjdzie, bo domyślam się że
    ktoś już Ciebie ściga za mapkę chcąc 2000zł :)

  • 3. Data: 2008-08-22 08:43:11
    Temat: Re: [OT] Re: Skan mapy na stronie www
    Od: stebi <m...@n...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > A nie prościej skorzystać z Google Maps? I taniej wyjdzie, bo domyślam
    > się że ktoś już Ciebie ściga za mapkę chcąc 2000zł :)

    Właśnie nie. Na stronie znajomego zauważyłem coś takiego i chce mu o tym
    powiedzieć popierając się odpowiednimi paragrafami.
    A co do google.maps, rozumiem, że umieszczenie mapy z google.maps na
    stronie jest legalne? Chodzi o screen, czy może trzeba dać całą mape google?

    pozdr.
    stebi

  • 4. Data: 2008-08-22 08:50:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    stebi napisał(a):

    > A co do google.maps, rozumiem, że umieszczenie mapy z google.maps na
    > stronie jest legalne? Chodzi o screen, czy może trzeba dać całą mape google?

    Na warunkach licencji jaka zawierasz z Google Inc. :)
    http://www.google.com/accounts/TOS lub w wersji skroconej:
    http://www.google.com/accounts/tos/highlights/utos-g
    b-pl-h.html

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 5. Data: 2008-08-22 08:54:00
    Temat: Re: Skan mapy na stronie www
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>

    Użytkownik "stebi" <m...@n...pl> napisał \
    > Chodzi o umieszczenie skanu papierowej mapy na stronie www (chodzi o
    > dojazd do firmy). Wiem, że jest to raczej nielegalne, ale czy mógłby ktoś
    > podać mi odpowiednie paragrafy?

    Mapa jest utworem. Utwory są chronie przez Ustawę o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych. Tam szukaj.

  • 6. Data: 2008-08-22 09:06:42
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "stebi" <m...@n...pl> napisał \
    >
    > Mapa jest utworem. Utwory są chronie przez Ustawę o prawie autorskim i
    > prawach pokrewnych. Tam szukaj.

    Czy mapa wielkoskalowa taka jaka jest przechowywana w ośrodkach dokumentacji
    geodezyjnej i kartograficznej też jest utworem ?

    Przecież jak 2 gedetów robi mape jednego terenu to jak zrobią robote dobrze
    to wynik powinien byc identyczny - więc na czym polega unikalność tego
    utworu ?

    A.

    PS. Zasady tworzenia map topograficznych tez są dość precyzyjnie normowane

  • 7. Data: 2008-08-22 12:04:15
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g8lvj7$kmb$1@news.onet.pl...

> [...]
    >

    > A.
    >

    > PS. Zasady tworzenia map topograficznych tez są dość precyzyjnie normowane

    Na formie graficznej. Położenie punktów będzie (a przynajmniej powinno
    być;-)) identyczne, ale w zakresie nie objętym odpowiednimi instrukcjami,
    lub co do zawartej treści, mapy te będą nosić indywidualne cechy, jakie
    powstały w wyniku ich kreślenia czy druku.
    Chociaż z drugiej strony, mam wątpliwości, czy dokumenty państwowe (w tym
    mapy w ODGiK) są utworami w sensie odnośnej ustawy.
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 8. Data: 2008-08-22 14:36:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek Margraf pisze:

    > Przecież jak 2 gedetów robi mape jednego terenu to jak zrobią robote dobrze
    > to wynik powinien byc identyczny - więc na czym polega unikalność tego
    > utworu ?

    Np. na krążkach pozostawianych przez kubki z kawą ;)

  • 9. Data: 2008-08-22 15:53:25
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Arek Margraf pisze:

    > Przecież jak 2 gedetów robi mape jednego terenu to jak zrobią robote dobrze
    > to wynik powinien byc identyczny - więc na czym polega unikalność tego
    > utworu ?

    Na kazdym wyrysie z mapki geodezyjnej jest klauzula wraz z podstawa prawna
    informujaca, ze kopiowanie tej mapki bez zgody wystawcy jest zabronione.