  • 1. Data: 2008-08-22 06:30:56
    Temat: abonament za internet
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam

    W malej sieci osiedlowej place za internet 35 zł
    za łącze stałe, bez ograniczeń transferu.
    jak to w modzie teraz, kupiłem router i chce sobie podłączyć
    2 komputer bezprzewodowo do internetu w moim mieszkaniu.
    Ale firma dostarczajaca mi internet mowi ze poniewaz będą to 2 komputery
    albo i więcej (np. notebook jeszce mogę sobie podłączyc) to muszę wykupić od
    nich droższy abonament o 50%.
    W umowie pisze że ja mam płacic i nie psuc im sieci, a uzyskuję od nich:
    1 adres IP
    1 nazwę użtkownika.

    Abonament oświadcza ze zapoznał sie z postanowieniami obowiązującego
    Regulaminu świadczenia usług internetowych przez firmę XXXXXXX oraz
    Cennikiem
    usług internetowych świadczonych przez firmę XXXXXXX
    i jednoczesnie wyraża zgodę na włączenie treści ww Regulaminu i Cennika do
    nimniejszej umowy.

    No przyznam sie nie czytałem Regulaminu i Cennika,
    firma też oczywiscie mi go nie dała.

    Proste pytanko
    Muszę płacic więcej za abonament gdy juz podłączę ten router i w moim
    mieszkaniu z zamiarem oczywiście podłączenia drugiego kompa???? czy to ich
    wymysł?

    pzdr

  • 2. Data: 2008-08-22 06:50:14
    Temat: Re: abonament za internet
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    grubianin pisze:
> [...]
    > Muszę płacic więcej za abonament gdy juz podłączę ten router i w moim
    > mieszkaniu z zamiarem oczywiście podłączenia drugiego kompa???? czy to ich

    W wielu sieciach, nawet tych dużych (np. UPC) jest określona
    maksymalna ilość komputerów do podłączenia (na przykład 1), jednak od
    strony praktycznej nie przejmowałbym się, prawdopodobieństwo wykrycia i
    udowodnienia takiego naruszenia umowy jest w praktyce zerowe. Router
    jest z zewnątrz traktowany jak 1 komputer, a ilu innym komputerom
    udostępnia sieć, to już wielka niewiadoma.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-22 07:00:23
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    grubianin pisze:
    > witam
    >
    > W malej sieci osiedlowej place za internet 35 zł
    > za łącze stałe, bez ograniczeń transferu.

    Ważne, żeby nie udostępniać sygnału "poza lokal", co w przypadku
    bezprzewodówki może być mocno problematyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 4. Data: 2008-08-22 07:24:24
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ważne, żeby nie udostępniać sygnału "poza lokal", co w przypadku
    > bezprzewodówki może być mocno problematyczne.

    Dlaczego?
    Sygnał (zresztą twój - radiowy, a nie operatora) może sobie być poza
    lokalem, a do sieci podepną się tylko komputery wskazane przez ciebie,
    które jak najbardziej "będą" w lokalu (jeżeli sam z nimi nie
    wyjdziesz).

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 5. Data: 2008-08-22 07:25:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Reseller pisze:

    > Ważne, żeby nie udostępniać sygnału "poza lokal", co w przypadku
    > bezprzewodówki może być mocno problematyczne.

    Ustawia się hasło i po problemie - duh....

  • 6. Data: 2008-08-22 07:30:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > praktycznej nie przejmowałbym się, prawdopodobieństwo wykrycia i
    > udowodnienia takiego naruszenia umowy jest w praktyce zerowe. Router

    Zresztą nie widząc umowy ciężko stwierdzić, czy to w ogóle jakiekolwiek
    naruszenie.

    W wielu przypadkach dopłaty są za dodatkowe IP (publiczne czy w sieci
    lokalnej) i dotyczą tylko tych, co tego potrzebują.

    > jest z zewnątrz traktowany jak 1 komputer, a ilu innym komputerom
    > udostępnia sieć, to już wielka niewiadoma.

    Aczkolwiek czasem dywersanci blokują pakiety z innych urządzeń, niż te
    bezpośrednio podłączone (po TTL).

    Warto też sprawdzić, czy sieć nie wymaga konkretnego MAC urządzenia (ale
    porządny router powinien mieć możliwość ustawienia tego parametru)

  • 7. Data: 2008-08-22 07:36:45
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Telesfor Baudot pisze:

    [ciach...]
> [...]
    > lokalem, a do sieci podepną się tylko komputery wskazane przez ciebie,
    > które jak najbardziej "będą" w lokalu (jeżeli sam z nimi nie wyjdziesz).

    Większość znanych mi umów ma klauzulę "zakaz udostępniania sygnału poza
    lokal". Znam sprawę z Wrocławia, gdzie firma "M..." miała problem z
    klientem, czy raczej klient miał problem z "M..." bo zamontował sobie
    router, gdzie w umowie stało "zakaz udostępniania" i dodatkowo w
    regulaminie tak jak u przedpiszcy - za każdy dodatkowy komputer ileś tam
    procent więcej abonamentu...
    Firma "M..." podejrzewając, że koleś ma podłączonych kilka komputerów na
    routerze posłała jakiegoś technicznego z laptopem, posprawdzał, że
    faktycznie z tego lokalu "wychodzi" sygnał (Wi-Fi), chociaż
    zabezpieczony - bez możliwości podłączenia się do tej sieci to jednak
    uznali, że jest to "złamanie regulaminu" bo klient udostępnia sygnał
    poza lokal.

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 8. Data: 2008-08-22 07:43:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 22 Aug 2008 08:30:56 +0200, grubianin napisał(a):

    > No przyznam sie nie czytałem Regulaminu i Cennika,
    > firma też oczywiscie mi go nie dała.

    Dowody?
    Nie wiem czy w tym wypadku musi ci dać czy wystarczy, że zapewni ci
    możliwość zapoznania się.

  • 9. Data: 2008-08-22 07:44:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 22 Aug 2008 08:50:14 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > jest z zewnątrz traktowany jak 1 komputer, a ilu innym komputerom
    > udostępnia sieć, to już wielka niewiadoma.

    To już zależy tylko od jakości (i chęci do pracy) administratora.

  • 10. Data: 2008-08-22 07:48:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Reseller pisze:
> [...]
    > zabezpieczony - bez możliwości podłączenia się do tej sieci to jednak
    > uznali, że jest to "złamanie regulaminu" bo klient udostępnia sygnał

    Ciekawe, czy w przypadku zabezpieczonej sieci WiFi wygrali by przed
    sądem. Bo służbowa opinia operatora argumentem raczej nie jest.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz