eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2007-01-04 17:44:25
    Temat: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Od: Adam <a...@n...pl>

    Witam,

    dnia 16-12-2006 w jednym z Bielskich sklepów sportowych kupilem buty Hi-Tec
    Frontier - cena 371.99. Dzisiaj zauwazylem ze w lewym bucie puszcza
    klejenie pomiedzy podeszwa a skórą buta. To zapewne bedzie skutkowac
    przemakaniem wiec uzywanie takiego buta mija sie z celem - w koncu to buty
    trekkingowe. Do tego mineło raptem 19 dni od daty zakupu - i to nie jest 19
    dni non stop przechodzonych (a nawet dni przechodzone to były głównie
    miastowe deptaki a nie jakies super extra hiper górskie wyzwania) wiec
    ewidentnie taka sytuacja mi sie nie podoba. Tym bardziej ze w moich
    poprzednich butach chodzilem 2 lata i jedyne co uległo zniszczeniu to
    podeszwa :/

    Teraz moja prośba do was, co mam robic, dla mnie to ewidentna wada towaru,
    z tego co czytalem to moge sprawe probowac rozwiazac poprzez gwarancje lub
    poprzez niezgodnosc towaru z umową.
    Mam paragon, mam oryginalne pudło, nie otrzymałem zadnego zapisu o tym jak
    wyglada prawidłowe uzytkowanie takich butów wiec z tego co czytalem
    sprowadza to sytuacje do tego ze po prostu mam w nich chodzic :) nikt mi
    nie zarzuci ze uzywanie ich w ten sposob było złym pomysłem, nie mam
    rowniez zapisów o tym ze przed pierwszym uzyciem powinienem je
    zaimpregnowac (ale i tak to zrobiłem).

    Jedyne co mam to nalepka w pudle z trescia:
    "PRZEPISY KONSERWACJI I EKSPLOATACJI OBUWIA HI-TEC" i tam mam zapisane
    ogolne zasady uzytkowania czyli uzywac zgodnie z przeznaczeniem, po
    wysuszeniu konserwowac odpowiednimi srodkami, w przypadku nubuku stosowac
    impregnaty w areozolu oraz zasady zgłaszania reklamacji:
    - Reklamacie nalezy zgłaszac w miejscu zakupu butów (to jest jasne)
    - przy zgłaszaniu nalezy posiadac dowod zakupu (jest jasne i takowy
    posiadam)
    - reklamaicji nie podlegaja
    - uszkodzenia mechaniczne
    - uszkodzenia powstałe z winy uzytkownika
    - naturalne zuzycie obuwia
    - uszkodzenia wynikłe z nieprawidłowego doboru rozmiaru lub niewłasciwego
    uzytkowania
    - wady jawne (stwierdzone w chwili zakupu)
    - reklamacji podlegaja wady fabryczne obuwia

    W sobote wybieram sie z nimi do sklepu, wiec prosze poradzcie cos :) Czy
    gwarancja czy rękojmia, niezgodnosc towaru z umową. Szczerze mowiac jedyne
    co mnie interesuje to zwrot gotówki lub wymiana na towar wolny od wad,
    zadne naprawy nie wchodza w gre bo to klejenie jest tak zrobione ze taka
    naprawa moim zdaniem nic nie da (ale fachowcem nie jestem), w kazdym razie
    jesli but sypie sie po parunastu dniach lekkiego uzytkowania to to nie
    rokuje za dobrze na przyszłość. Prosze o rady


    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2007-01-05 13:44:29
    Temat: Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    > - reklamacji podlegaja wady fabryczne obuwia

    Masz odpowiedz. Zle sklejenie jest wada fabryczna obuwia. Wskazujac na to
    reklamuj, powolujac sie na niezgodnosc towaru z umowa i zadaj wymiany na
    nowy towar. W sklepie powinni Ci wymienic od reki, jesli bedziesz uprzejmy
    (przynajmniej mi sie jeszcze nie zdarzylo, zeby po zakupie markowych butow
    nie dostac wymiany na nowe gdy cos sie sypnelo - po to sie tyle placi).

    Pozdrawiam,

    Andrzej



  • 3. Data: 2007-01-05 16:58:24
    Temat: Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Od: Adam <a...@n...pl>

    Dnia Fri, 5 Jan 2007 14:44:29 +0100, Andrzej Wróblewski napisał(a):

    >> - reklamacji podlegaja wady fabryczne obuwia
    >
    > Masz odpowiedz. Zle sklejenie jest wada fabryczna obuwia. Wskazujac na to
    > reklamuj, powolujac sie na niezgodnosc towaru z umowa i zadaj wymiany na
    > nowy towar. W sklepie powinni Ci wymienic od reki, jesli bedziesz uprzejmy
    > (przynajmniej mi sie jeszcze nie zdarzylo, zeby po zakupie markowych butow
    > nie dostac wymiany na nowe gdy cos sie sypnelo - po to sie tyle placi).

    Dzieki wielkie, jutro jade wiec zobaczymy co to bedzie. Zawsze jestem miły
    dopoki mnie ktos nie zirytuje wiec sa duze szanse na polubowne zalatwienie
    sprawy, chyba ze beda sie stawiac. Z tego co wiem to mam prawo wybrac
    sposob przywrocenia towaru do stanu dobrego, moge wskazac ze interesuje
    mnie tylko wymiana na towar nowy i nie musze sie zgadzac na naprawe i przy
    tym bede obstawał - wymiana albo zwrot pieniążków.



    --
    Pozdrawiam


  • 4. Data: 2007-01-12 19:40:08
    Temat: Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Od: Adam <a...@n...pl>

    Dnia Fri, 5 Jan 2007 14:44:29 +0100, Andrzej Wróblewski napisał(a):

    >> - reklamacji podlegaja wady fabryczne obuwia
    >
    > Masz odpowiedz. Zle sklejenie jest wada fabryczna obuwia. Wskazujac na to
    > reklamuj, powolujac sie na niezgodnosc towaru z umowa i zadaj wymiany na
    > nowy towar. W sklepie powinni Ci wymienic od reki, jesli bedziesz uprzejmy
    > (przynajmniej mi sie jeszcze nie zdarzylo, zeby po zakupie markowych butow
    > nie dostac wymiany na nowe gdy cos sie sypnelo - po to sie tyle placi).

    Dzisiaj dowiedzialem sie jak została rozpatrzona moja reklamacja.

    Zadałem wymiany a zostały naprawione, dlaczego ? Bo wymiana jest
    nieoplacalna dla sprzedawcy, ok jest przepis wiec w sumie chyba maja takie
    prawo? Chociaz z drugiej strony, czytalem ze moje zadanie jest dla
    sprzedawcy decydujace i nie moze sam z siebie naprawic butów gdy ja zadam
    wymiany, jedynie moze powiedziec ze wymiana jest niemozliwa i ze dopuszcza
    wymiane. Jeszcze nie wiem jak zostały naprawione, ale jesli spaskudzili to
    ich nie odbiore w zamian zostawiajac odpowiednie pisemko...


  • 5. Data: 2007-01-13 01:05:42
    Temat: Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.01.2007 Adam <a...@n...pl> napisał/a:
    > Dzisiaj dowiedzialem sie jak została rozpatrzona moja reklamacja.
    > Zadałem wymiany a zostały naprawione, dlaczego ? Bo wymiana jest
    > nieoplacalna dla sprzedawcy, ok jest przepis wiec w sumie chyba maja takie
    > prawo? Chociaz z drugiej strony, czytalem ze moje zadanie jest dla
    > sprzedawcy decydujace i nie moze sam z siebie naprawic butów gdy ja zadam
    > wymiany, jedynie moze powiedziec ze wymiana jest niemozliwa i ze dopuszcza

    Formalnie tak.

    > wymiane. Jeszcze nie wiem jak zostały naprawione, ale jesli spaskudzili to
    > ich nie odbiore w zamian zostawiajac odpowiednie pisemko...

    I co w nim będzie, bo prawnie, z pragmatycznego p. widzenia nic MZ nie
    osiągniesz wytykając sprzedawcy, że nie zaczekał na Twoją formalną
    decyzję. Towar będzie nadal niezgodny z umową, Ty będziesz miał tu
    identyczne roszczenie jak poprzednio, a sprzedawca może się ponownie
    powołać na nadmierność kosztów. Dopero jak taka sytuacja powtórzy się
    parokrotnie możesz MZ powoływać się na nadmierną uciążliwość i żądać
    bezwarunkowej wymiany lub odstąpienia od umowy.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2007-01-13 10:00:35
    Temat: Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Od: Adam <a...@n...pl>

    Dnia Sat, 13 Jan 2007 09:05:42 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    >> wymiane. Jeszcze nie wiem jak zostały naprawione, ale jesli spaskudzili to
    >> ich nie odbiore w zamian zostawiajac odpowiednie pisemko...
    >
    > I co w nim będzie, bo prawnie, z pragmatycznego p. widzenia nic MZ nie
    > osiągniesz wytykając sprzedawcy, że nie zaczekał na Twoją formalną
    > decyzję. Towar będzie nadal niezgodny z umową, Ty będziesz miał tu
    > identyczne roszczenie jak poprzednio, a sprzedawca może się ponownie
    > powołać na nadmierność kosztów. Dopero jak taka sytuacja powtórzy się
    > parokrotnie możesz MZ powoływać się na nadmierną uciążliwość i żądać
    > bezwarunkowej wymiany lub odstąpienia od umowy.

    No tak, masz racje. Reasumując co radzisz? Odebrac je i w nich chodzic?
    Poza tym wszedzie w internecie pisza ze zwrotu gotówki mozna sie domagac
    juz po dwukrotnym (parokrotnym zawiera dwukrotne ale i trzykrotne,
    czterokrotne... :) ) wystapieniu wady w tym samym miejscu - w tym układzie
    uznaje sie ze usuniecie wady jest nieskuteczne i konsument ma prawo
    dochodzic odstapienia od umowy.


    Ale z innej beczki, załózmy ze dopuszczamy naprawe, odbieramy buciki i
    widzimy ze sprzedawca usunał wade w sposob brzydki, na przykład było
    pęknięcie skóry na nosku buta i sprzedawca zalepił to kawałkiem skóry w
    innym kolorze, drugi but jako ze był bez wady pozostaje bez tej łaty.
    Odbieramy buty i szlag nas trafia bo widzimy ze chodzic to sie w nich da
    ale po prostu nie wypada - jakie mamy wtedy prawa? Innymi słowy co robic
    gdy usunięcie wady zostało wykonane w sposob niestaranny ?

    Prosze mnie zrozumiec, nie jestem złosliwym konsumentem. Po prostu w butach
    tego typu chodze juz dluzszy czas, obecnie znowu na nogach mam moje stare
    grisporty i widze ze mozna zrobic but któremu przez dwa lata uzywania nic
    sie nie stanie. A jestem wkurzony faktem ze kupuje buty i one po parunastu
    dniach zaczynaja sie sypac.

    Na marginesie: w uzasadnieniu napisano ze uszkodzenie nie jest wada
    fabryczna, jest zwykłym uszkodzeniem buta ktore zostało usuniete na koszt
    producenta.Czym jest zwykłe uszkodzenie? Z tego zdania wynika ze oni
    dopuszczają możliwosc występowania takich przypadków jak moj. Czy to nie
    jest chore? Z tego co wiem uszkodzenie które wystapi w ciagu 6 miesiecy od
    daty zakupu i nie jest spowodowane działaniem konsumenta z automatu
    traktuje sie jako wade fabryczną która istniała w momencie zakupu.



    --
    Pozdrawiam


  • 7. Data: 2007-01-14 02:15:09
    Temat: Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.01.2007 Adam <a...@n...pl> napisał/a:
    > No tak, masz racje. Reasumując co radzisz? Odebrac je i w nich chodzic?

    Jeśli będa naprawione to obawiam się, że to najlepsze wyjście.

    > Poza tym wszedzie w internecie pisza ze zwrotu gotówki mozna sie domagac
    > juz po dwukrotnym (parokrotnym zawiera dwukrotne ale i trzykrotne,
    > czterokrotne... :) ) wystapieniu wady w tym samym miejscu - w tym układzie
    > uznaje sie ze usuniecie wady jest nieskuteczne i konsument ma prawo
    > dochodzic odstapienia od umowy.

    Przyznam, że nie wiem jak się ntt zapatrują sądy ale dwukrotne wystąpienie
    wady wydaje mi się niewystarczające. Trzykrotne to tak na granicy. Co
    innego jeśli odebrałeś i okazało się, że wady nie usuneli. Wtedy,
    próbowałbym od razu żądać wymiany lub odstępować od umowy argumentując,
    że mimo naprawy wady nie usunięto.

    > Ale z innej beczki, załózmy ze dopuszczamy naprawe, odbieramy buciki i
    > widzimy ze sprzedawca usunał wade w sposob brzydki, na przykład było
    > pęknięcie skóry na nosku buta i sprzedawca zalepił to kawałkiem skóry w
    > innym kolorze, drugi but jako ze był bez wady pozostaje bez tej łaty.

    No to nie usunął wady bo wadą nie było tu tyle samo pękniecie co
    niezgodność właściwości (w tym etetycznych) buta z umową. Dlatego akurat
    lepiej w takich przypadkach uzywać tego ostatniego sformułowania
    (niezgodność z umową). Kupiłeś buty. Miały być o określonym wyglądzie i
    spełniające określone funkcje. Takie są główne punkty tej umowy. Nie są -
    mamy niezgodność.

    > Na marginesie: w uzasadnieniu napisano ze uszkodzenie nie jest wada
    > fabryczna, jest zwykłym uszkodzeniem buta ktore zostało usuniete na koszt
    > producenta.Czym jest zwykłe uszkodzenie? Z tego zdania wynika ze oni

    Zgaduję: uszkodzenie mechaniczne spowodowane przez użytkownika :)

    > dopuszczają możliwosc występowania takich przypadków jak moj. Czy to nie
    > jest chore? Z tego co wiem uszkodzenie które wystapi w ciagu 6 miesiecy od
    > daty zakupu i nie jest spowodowane działaniem konsumenta z automatu
    > traktuje sie jako wade fabryczną która istniała w momencie zakupu.

    Każde się tak traktuje (nawet te z winy konsumenta). Z tym, że sprzedawca
    może wykazać, że wada nie istniała w momencie wydania (czyli konsument
    narozrabiał) i reklamację odrzucić. Ale to na sprzedawcy spoczywa
    obowiązek dostarczenia takiego dowodu.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1