  • 1. Data: 2006-11-16 21:33:42
    Temat: Reklamacja PKP Intercity
    Od: MaKeR <t...@t...pl>

    Witam,

    Podczas wakacyjnych wojazy wraz z moja towarzyszka mialem "przyjemnosc"
    skorzystac z uslug Tanich Lini Kolejowych PKP Intercity. Jechalem nocnym
    pociagiem z Gdyni do Krakowa. Do skorzystania z uslug TLK zachecil mnie
    rzekomy wysoki komfort podrozy, cytat ze strony TLK:
    "W nocnych pociągach, w wagonach z miejscami do siedzenia jest 6, a nie
    8 miejsc, co znacznie poprawia komfort podróżowania."
    Oraz to ze byl to pociag z obowiazkiem rezerwacji miejsc (brak
    walajacych sie ludzi po korytarzu).

    Po wejsciu do pociagu okazalo sie ze przedzialy sa 8 osobowe czyli juz
    na wstepie zostalem oszukany. Ale malo tego nie robilbym z tego problemu
    gdyby w tym przedziale podrozowalo 6 osob ale niestety kilka stacji
    dalej konduktor przydzielil do przedzialu w ktorym podrozowalem 2 osoby
    bez miejscowek (podobno obowiazywal obowiazek rezerwacji miejsc !).
    Malo tego nastepne kilka stacji dalej gdy chcialem wyjsc do toalety
    pomyslalem ze jestem w Indiach takiego widoku nie widzialem jeszcze
    ludzie lezeli na korytarzu jeden na drugim nie bylo zadnej mozliwosci
    przejsc korytarzem.

    Gdy wrocilem do domu stwierdzilem ze tego PKP nie popuszcze. I nie
    chodzi mi tu o te 100 zl za bilety, a o pewna przyzwoitosc...

    Dzien po trefnej podrozy (10.IX) wyslalem reklamacje.
    W odpowiedzi z dnia 29.IX otrzymalem zapewnienie o toczacym sie w tej
    sprawie postepowaniu wyjasniajacym.
    Przesylam kilka cytatow z pisma z dnia 6.XI :
    "Wlaczenie wagonu z przedzialami osmiomiejscowymi w sklad pociagu TLK nr
    .... spowodowane bylo brakiem odpowiedniej rezerwy wagonowej na stacji
    postojowej"
    "Rozumiemy Pana niezadowolenie z powodu duzej frekwencji podroznych w
    pociagu, jednakze i my prosimy o zrozumienie, ze jako spolka trudniaca
    sie przewozem osob i rzeczy nie mozemy odmowic przewozu zadnemu
    podroznemu, ktory chce skorzystac z naszych uslug.
    Z przykroscia stwierdzam, ze brak jest podstaw do pozytywnego
    rozpatrzenia Pana reklamacji."

    Co teraz, gdzie sie mam zwrocic o pomoc ?
    Jakie sa szanse na wygranie tej sprawy ?
    Nie popuszcze, bede walczyc do ostatniej kropli krwi ;)

    Pozdrawiam !
    MaKeR

  • 2. Data: 2006-11-17 00:30:52
    Temat: Re: Reklamacja PKP Intercity
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MaKeR wrote:

    [ciach]

    > Co teraz, gdzie sie mam zwrocic o pomoc ?
    > Jakie sa szanse na wygranie tej sprawy ?
    > Nie popuszcze, bede walczyc do ostatniej kropli krwi ;)

    Jak dla mnie to nie reklamacja wadliwej usługi, tylko doprowadzenie do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez wprowadzenie Ciebie w błąd
    w celu uzyskania korzyści majątkowej, czyli potocznie mówiąc oszustwo.

    Oczywiście to lekko naciągane, ale IMHO przy pewnym uporze do
    przeprowadzenia. I jakby się zebrać z innymi oszukanymi...

    Swoją szosą 286KK zasadniczo powinien przysługiwać wszystkim, którzy
    kantują w reklamach.

  • 3. Data: 2006-11-17 09:28:44
    Od: MaKeR <t...@t...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > przeprowadzenia. I jakby się zebrać z innymi oszukanymi...
    >
    > Swoją szosą 286KK zasadniczo powinien przysługiwać wszystkim, którzy

    Mam jeszcze pytanie, czy Rzecznik ochrony praw konsumenta ma kompetencje
    ku temu by wystapic w tej sprawie w moim imieniu i czy ogolnie zajmuje
    sie takimi sprawami ?

    --
    Pozdrawiam!
    MaKeR

  • 4. Data: 2006-11-17 14:58:53
    Temat: Re: Reklamacja PKP Intercity [OT]
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    MaKeR napisał(a):
> [...]
    > pociagiem z Gdyni do Krakowa. [...]
    > I nie
    > chodzi mi tu o te 100 zl za bilety, a o pewna przyzwoitosc...

    Jak widać tanie to one są tylko z nazwy. :)

    Tobi