  • 1. Data: 2006-11-16 20:11:23
    Temat: Obecność na sprawie
    Od: "diabla" <d...@g...pl>

    Witam.
    Proszę bardziej obeznane w prawie koleżanki i kolegów o informację
    - czy moja obecność na sprawie jest konieczna by uzyskać
    satysfakcjonujący wyrok sądu?
    Ukradziono mi samochód, który nie był ubezpieczony (proszę tego nie
    komentować :)).
    Ustanowiłam się oskarżycielem posiłkowym i złożyłam wniosek o
    zasądzenie obowiązku naprawienia szkody. Na poprzednich sprawach
    stawiałam się i w odpowiednim momencie na zapytanie sędziego
    odpowiadałam, że podtrzymuję wniosek. Niestety nie bardzo mi pasuje
    termin kolejnej sprawy i wolałabym się nie stawić w sądzie.
    W związku z powyższym - czy jeśli się nie pojawię na sprawie - to
    czy jest ryzyko, że sąd oddali wniosek, albo zasądzi wyrok
    niekorzystny dla mnie? Może powinnam wystosować jakieś pismo, że
    nadal podtrzymuję wniosek? A może nie muszę nic robić, może nawet
    nie muszę pojawiać się na sprawach, by mój wniosek został
    uwzględniony przez sędziego? Prosze o poradę. Za wszelkie uwagi
    będe wdzięczna.

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 2. Data: 2006-11-17 14:01:03
    Temat: Re: Obecność na sprawie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    diabla napisał(a):

    > - czy moja obecność na sprawie jest konieczna by uzyskać
    > satysfakcjonujący wyrok sądu?

    Nie.
    Z grzeczności możesz napisać pismo usprawiedliwiające nieobecność, w
    którym popierasz swoje dotychczasowe stanowisko i wnosisz o prowadzenie
    rozprawy pod twoją nieobecność.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam