  • Data: 2008-08-08 08:11:06
    Temat: Re: zajęcie opłat czynszowych przez komornika?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 6 Aug 2008, Liwiusz wrote:

    > Co do dogadania się - nie wiem na ile realne jest podpisywanie umów
    > o wywożenie śmieci osobno z każdym lokatorem...

    Sądzę, że zakładowi oczyszczania by się opłaciły indywidualne umowy.
    Niewykluczone, że dałoby się je pozawierać "na współudział" - patrz
    uwaga na samym dole. Oczywiście w dużym budynku musiałaby mieć miejsce
    solidarność takich zwierających, aby się nie wystrzelali wzajemnie
    z okazji podrzucania śmieci do czyjegoś kubła :P albo właśnie dali
    jednomyślną zgodę na zawarcie wspolnej umowy na "duży pojemnik".

    Wodociągom też - nie mam np. osobnego licznika na wodę do ogrodu
    (ani żaden z sąsiadów ani wspólnie) a niewielki(e) ogród(ki) mam(y),
    bo opłata za licznik zeżarłaby oszczędność na opłacie za ścieki
    (a przynajmniej większą jej część).
    Liczniki (i ich obsługa) nie są za darmo, to jakieś 10 zł od sztuki
    (miesięcznie), jak w niektórych budynkach w mieszkaniach są po 4
    (dwa do zimnej dwa do ciepłej) mogą wyjść tyle co woda!

    Nadto nie wiem czy prawo spółdzielcze nie zawiera jakiejś regulacji
    pozwalajacej sp-ni przypisać *sobie* prawa do dostawy - wg zasad
    ogólnych (KC) najemca może zawrzeć taką umowę i basta, ale prawo
    spółdzielcze oglądałem tylko z daleka to nie wiem czy tam nie ma
    siakichś pułapek.

    pzdr, Gotfryd
    (mała wspólnota, śmieci indywidualnie w sposób kombinowany - usługa
    wykupiona "parami", woda łącznie na budynek :))