    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajebali mi motór
    Date: Tue, 15 Aug 2023 20:34:05 +0200
    <ubcolc$oak$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <5bv2f1gsahxy$.1wx5q1ybmd5kf$.dlg@40tude.net>
    <ubcrra$ptd$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ubcsfd$eiv$16$Shrek@news.chmurka.net>
    <ubcu3j$r3q$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ube7mn$k97$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ubeb5b$r7t$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ubf6o0$bha$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ubfg13$ggf$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1i1oylvv6m24g.1rvvz72tiqco0$.dlg@40tude.net>
    <ubg691$sjr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1lb0vb5heiy35.17auxzj2ssltg$.dlg@40tude.net>

    W dniu 15.08.2023 o 19:01, J.F pisze:

    > A przyjmujacy zgloszenie nie mogł tego poradzic ...

    Nie wiem. Może nie wiedział. Weź poprawkę na to, że ja już stary jestem.
    W szkołach tego nie uczą. Człowiek całe życie się uczy.

    > Wiadomo kto kredytu udzielil. Bank. I spłaty idą na rachunek banku.
    > Mnie by interesowało, jak by to zrobić, zeby bank im nie przelał
    > pieniędzy. I niech sie procesują. Umowa zawarta poza bankiem i
    > przysluguje wypowiedzienie, wypowiedziałem, ale bank mówi, ze
    > pieniadze przelal na wskazane konto (sprzedawcy), wiec teraz trzeba
    > mu oddać.

    Niekoniecznie musiał bank. Ja znam takie struktury, gdzie to firmy
    udzielają kredytu kupieckiego akurat. Jeśli faktycznie kredytu udzielił
    bank, to trzeba umowę przeanalizować i zobaczyć, jak je wszystkie
    wyłowić z umów bankowych. Może wspólny pośrednik?

    > Jest to jakis pomysł. Następnym razem może skorzystam.
    > Ale jak tu wierzyc staruszkowi, ktory mowi ze myslał ze to
    > jednorazowa kwota, a wychodzi i wie, ze kredyt podpisał?
    > W zasadzie, to powinniscie ich scigac za inne oszustwo - przyrzad z
    > dwoma migającymi diodami za 4000 zl. Fakt, ze w srodku
    > mikroprocesor.
    > No niestety - znaczek CE naklejony, przebadano gdzies na Wegrzech,
    > opinie pozytywne przez jakiegos dr podpisane ... no chyba, ze byście
    > go przycisnęli, i by pekł po miesiącu w areszcie :-)

    Ty - i kilka osób na tym forum - masz wypatrzone postrzeganie prawa. Że
    wszyscy przeciwko Tobie. Nie zastanowicie się, czy czasem taki, a nie
    inny stan rzeczy ne wynika z jakiś racjonalnych przesłanek. Jak to
    ogarnąć całościowo i rozwiązać. Bo tu nie chodzi o Twoją mamę i
    odzyskanie 4.000 zł, tylko o odzyskanie wyłudzonych od wielu osób
    pieniędzy. Twoja mama powinna z tym iść do sądu cywilnego.

    > Wiele lat później odpowiedni urząd zadziałał
    > https://urpl.gov.pl/pl/decyzja-prezesa-urz%C4%99du-w
    -sprawie-wycofania-z-obrotu-i-u%C5%BCywania-wyrobu-m
    edycznego-bioharmonizer

    Ale to decyzja administracyjna. Nie wiem, kiedy Twoja Mama to kupiła,
    skoro piszesz, że wiele lat później, to 2015 rok. Przede wszystkim
    należałoby przeanalizować, czy w chwili, gdy kupiła to urządzenie
    sprzedawca nie naruszył prawa. To było jakieś urządzenie medyczne. One
    muszą mieć certyfikaty. Miał certyfikat zgodności "CE"? Jak miał, to czy
    spełniał warunki. Jak nie miał, to czy mógł tak zostać sprzedany.

    Dopiero z tego wywieść oszustwo, że doprowadzono do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem, bowiem urządzenie nie spełniało wymagań, by
    zostać sprzedane.

    Warto przeczytac cała decyzje ... ambitny prokurator by się tego
    > podjął i wiedział jak poprowadzić ?
    > A moze kalumnie rzucam, i to doskonały wyrób i pomaga?
    > A u masz inny sprzet fotonowy https://zepmed.pl/pl/c/Bioptron/128 I
    > nawet drożej ...
    > Ale niech sie martwia ci, co kupili.
    > Ale tego nie ruszą, bo ma za dużo pieniedzy :-P

    Albo ma wymagane certyfikaty. Znowu, jak z tą nadprzyrodzoną mocą
    ALLEGRO. Nie zastanowicie się, z czego wynika, tylko od razu, ze mają
    masę kasy, to się ich Policja boi. Jeśli od zakupu przez Mamę urządzenia
    nie minęło 10 lat (przedawnienie), to napisz do mnie na priv albo zamaż
    same dane osobowe i gdzieś upublicznij mi umowę oraz instrukcję obsługi
    tego urządzenia.

    --
    (~) Robert Tomasik