  • Data: 2010-05-29 13:00:30
    Temat: Re: wysyłka SMSów w firmie
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (28.05.2010 22:32), Michał Pysz wrote:

    > No właśnie nie wiem czy operuję.
    >
    > Komputer jest podpięty do sieci komputerowej bo kontroluje urządzenia
    > które też pracują w sieci.
    > Podłączony jest też do telefonu komórkowego. To już jest komunikacja
    > pomiędzy różnego rodzaju sieciami telekomunikacyjnymi.
    > Telefony służbowe są w jednej sieci gsm ale prywatne mogą być w różnych.
    > Kolejny problem.

    Też się kiedyś nad tym zastanawiałem, czy jeżeli zaoferuję klientowi
    (pwoiedzmy jednemu) wysyłanie SMSów, to czy automatycznie staję się
    operatorem telekomunikacyjnym. W układzie takim, że on mi daje listę
    osób z treścią smsów, ja je wysyłam czy to przez komórkę czy przez różne
    firmy trudniące się wysyłkami SMSów, ja wystawiam klientowi fakturę za
    wysyłkę.

    Tak na chłopski rozum nie, bo korzystałbym z zewnętrznych podmiotów
    które są (być może) operatorami.

    Tak samo jak gdybym dostał od klienta plik wydrukowanych kartek z
    adresami, ja bym je pokopertował,zaniósł na pocztę i wystawił klientowi
    fakturę za wysłanie 100 listów, to nie stałbym się automatycznie
    operatorem pocztowym (chyba :D).

    Ale z drugiej strony - jakbym klientom zaoferował lokaty 5%, pieniądze z
    tych lokat zaniósłbym do banku na 5.5%, to raczej bym się nie wybronił
    przed odnośnymi służbami że to nie jest działalność bankowa.

    Przypadki niby analogiczne, a tak różne, ciekaw jestem gdzie leży
    granica "operatorstwa" w pośrednictwie między klientem a prawdziwym
    "operatorem".

    p. m.