    From: Hania <H...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem mieszkania (problem z właścicielem)
    Date: Sun, 06 Jan 2002 12:44:12 +0100

    elwood blues wrote:

    > powinnas to zaplacic jezeli umowa stanowila ze to ty ponosisz koszty
    > eksploatacji a nie watpie ze tak bylo i powiem szczerze ze denerwuja mnie
    > takie posty jak twoj mieszkalas, korzystalas z ogrzewania, powinnas zaplacic
    > a to ze minelo pol roku i ty nie masz ochoty tego placic to akurat jest bez
    > znaczenia; mieszkac mialas ochote? i tylek grzac w zimie?
    > a to czy jezeli bys nadplacila to wlasciciel by cie szukal nie ma znaczenia
    > i to jest wlasnie typowo polskie stwierdzenie; ludziom nie zalezy na tym
    > zeby sami byli w porzadku tylko szukaja usprawiedliwienia dla swojego
> [...]

    Sympatyczny kolego, moje pytanie dotyczylo prostego problemu prawnego - "czy po
    rozwiazaniu i rozliczeniu umowy z wlascicielem, ma on jeszcze prawo po kilku
    miesiacach domagac sie jakichs roszczen wobec bylych mieszkancow". Sugerujac sie
    nazwa grupy, liczylam na prosta odpowiedz jak to wyglada od strony prawnej.
    Dlatego moralizatorskie uwagi o "grzaniu tylka" i "poszukiwaniu
    usprawiedliwienia dla swych zenujacych postepowan" mogles sobie zostawic dla
    siebie (tym bardziej ze nie znasz sprawy z bliska, wiec nie masz prawa oceniac
    jej od strony moralnej).

    > no i jeszcze kobieta
    > wszystko to jest zenujace
    > ciekawy jestem jak by to bylo gdybys to ty wynajmowala to mieszkanie komus
    > ale skoro wynajmujesz to pewnie jeszcze dlugo nie zaznasz tego

    Ach, alez tutaj mi dopiekles.Chcialoby sie rzecz - typowo polskie...

    Pozdrawiam
    Hania.