  • Data: 2004-09-08 22:22:11
    Temat: Re: wezwanie do wojska a praca - pilne !!!
    Od: "KEMOT" <kemot(USUŃ TO)@inetia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:chnc7b$879$1@opal.icpnet.pl...
    > Dwa pytania:
    > 1) Jakie zobowiązania ma firma względem pracownika zatrudnionego na umowę
    > pracę na czas określony (do końca 2008r) , który zostaje powołany do
    wojska
    > w momencie trwania umowy tzn. od zaraz? Czy może go zwolnić, a jeśli tak,
    > czy porzysługuje mu odprawa? Czy jeśli go nie zwolni, to czy musi firma
    albo
    > wojsko płacą coś z tytułu utraconych dochodów? Czy po prostu w jednej
    chwili
    > traci się i pracę i pieniążki i całą resztę?

    Z tego co się orientuje pracodawca z tego powodu nie może zwolnić. Idzie do
    wojska następnie wraca do pracy.

    > 2) Czy pezysługuje jakiś "zasiłek" od wojska dla żony powołanego, jeśli ta
    > jest zatrudniona tylko na umowę tymczasowoą (do końca września), w związku
    > czym wkótce może się stać jedynym żywicielem ich dwuosobowej rodziny?

    Jeżeli żona nie ma środków do życia otrzyma jakiś zasiłek. Nie znam prawa
    dokładnie ale będąc w wojsku w 2001 r. żony kolegów w takiej sytuacji
    otrzymywały pieniądze. Najlepiej się skonsultować z prawnikiem bo to nie
    były małe pieniądze. Ja jako kawaler otrzymywałem pełny zwrot opłata za
    mieszkanie: czynsz, centralne ogrzewanie.

    > 3) Co z kredytami zaciągniętymi przed powołaniem? Czy spłata rat może
    zostać
    > automatycznie wstrzymana do momentu zakońćzenia służby wojskowej ze
    względu
    > na brak dochodów?

    Miałem kredyt studencki którego spłaty rat zostały wstrzymane na okres
    trwania służby wojskowej - ale to chyba był taki zapis w umowie kredytowej.
    Naprawde radze udać się do prawnika - armia wręcz nie powołuje do wojska
    żeby nie narażać się właśnie na takie koszty. Pozdrawiam KEMOT.