    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udostepnianie namiaru na nielegalne dane
    Date: 19 Apr 2007 17:10:13 +0200

    > a ja tak nie sadze, bardziej sie sklaniam q serwisowi typo osloskop (czy
    > jakos tak)

    byc, moze, nie wiadomo tego jednak
    dodam rowniez, ze z osloskopa czy emula nie wynika wcale, czy wpisu dokonuje
    admin czy wpis wskakuje automatycznie, po uprzednim "przez kogos
    sprawdzeniu"...dlaczego? widnieja tam nadawcy wpisu, stad takie domniemanie

    > acha czyli twoim zdaniem admini firm hostingujacych home.pl czy nazwa.pl
    > sa adminami tysiecy serwisow na serwerach znajdujacych sie pod ich opieka?

    najwyrazniej zupelnie zle mnie zrozumiales. Nie chodzi tu o typowy "hosting",
    tylko przechowywanie informacji na serwerze.

    > przeczytaj tresc watku, "czy wlasciciel serwisu" a wiec admin ale danego
    > serwisu a nie firmy hostingujacej.

    wlasciciel serwisu jest wlasnie jego wlascicielem i to on umozliwia
    przechowywanie, zmiane badz dokonuje usuniecia tresci w ramach "nalezacego" do
    niego serwisu. Tyopwy serwis hostingowy jak np. home.pl czy domena.pl nie ma tu
    nic do rzeczy.

    > A jezlei ow serwis jest glownie
    > przeznaczony do umieszczania takich linkow to niezaleznie od tego czy
    > dzieje sie to w sposob automatyczny czy nie, oczywistym jest ze bierze
    > swiadomie udzial w pomocnictwie w rozpowszcheniniu tych plikow. Koniec i
    > kropka. Rzniecie glupa ze sie nie widzialo w takim przypadku nie
    > przejdzie.

    IMO ze wzgledu na art. 15 usude taki uslugodawca moze sie spokojnie wykpic.
    Dodam rowniez, juz chyba jako ciekawostke, bo nie dotyczy zawiadujacego seriwsem
    a jego uzytkownikow, ze polski ustawodawca nie zdecydowal sie na implemetacje
    przepisu dyrektywy 2000/31 (na ktorej cale usude jest oparte), "nakazujacego"
    uslugodawcom udostepnianie organom scigania danych uzytkownikow swojego serwisu.
    Widac celowo ;)

    > to kwestia oczywista, tylko wystarczy wola organow scigania. Przepisy
    > istnieja.
    > P.

    wola a przepisy prawa to zupelnie inne rzeczy. Sama wola do scigania
    uslugodawcow nie wystarczy skoro brak jest podstawy prawnej. Zwlaszcza jesli
    funkcjonuja przpeisy, ktore w wyrazny sposob wylaczaja odpowiedzialnosc
    uslugodawcow w kwestii tresci zamieszczanych na hostowanych przez nich serwisach.

    pozdrawiam
    d.